اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. متخصص ارتوپدی تهران را از کجا پیدا کنیم؟
متخصص ارتوپدی تهران را از کجا پیدا کنیم؟

متخصص ارتوپدی تهران را از کجا پیدا کنیم؟

اگر ساکن تهران هستید، تعداد زیادی متخصص ارتوپدی تهران وجود که پیدا کردن آن‌ها بسیار کار راحتی است، چون کافی است که وارد سایت دکتر با من شوید و یک متخصص ارتوپدی جنوب تهران پیدا کنید. متخصص ارتوپد کسی است که بیماری‌های مربوط به استخوان و مفاصل را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند.

با افزایش سن یا آسیب‌های دیگر استخوان‌ها و مفاصل با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و حتی دردهای زیادی به بیماران تحمیل می‌کنند که زندگی روزمره آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. در ادامه به مشکلاتی که پزشکان ارتوپد به درمان آن‌ها می‌پردازند، اشاره خواهیم کرد.

1.رگ به رگ شدن مفاصل

رگ به رگ شدن یا پیچ‌خوردگی اصطلاحی است که برای کشش رباط‌ها استفاده می‌شود. برای پاره شدن رباط نیز همین اصطلاح به کار می‌رود. استخوان‌ها در مفصل توسط رباط به هم وصل می‌شوند.

پیچ‌خوردگی پا بسیار شایع است که متخصص ارتوپدی پا آن را درمان می‌کند. در اثر رگ به رگ شدن کبودی در اطراف مفصل به وجود می‌آید.

2.کشیدگی عضلات

همه ما هنگام ورزش یا انجام حرکات دیگر عضلات خود را می‌کشیم. زمانی که این کشیدگی بیشتر باشد، عضله دچار پارگی می‌شود. عضلاتی که بیشتر در معرض پاره شدن قرار دارند، عضلات کمر، شانه، گردن و همسترینگ (ماهیچه پشت ران) هستند.

همیشه فشاری که به عضلات وارد می‌شود، باعث پارگی عضله نشده و با درمان‌های خانگی برطرف می‌شوند. اما چنانچه عضله دچار آسیب شدید شده باشد، حتما به یک متخصص ارتوپدی تهران مراجعه کنید.

3.شکستگی استخوان

متخصص ارتوپدی تهران

از دیگر مشکلاتی که برای درمان آن‌ها می‌توانید به متخصص ارتوپد مراجعه کنید، شکستگی استخوان است. شکستگی یک ترک کوچک تا شکستگی‌های عمیق را در برمی‌گیرد.

شکستگی استخوان به شکل‌های متفاوت اتفاق می‌افتد. به شکل طولی یا متقاطع، ممکن است یک نقطه از آن شکسته شود یا از چند ناحیه بشکند که در هر صورت با درد زیادی همراه است.

4.در رفتگی استخوان

دررفتگی استخوان زمانی اتفاق می‌افتد که انتهای استخوان از جای خود خارج ‌شود. اتفاقاتی نظیر تصادف، سقوط یا ورزش‌هایی با سرعت زیاد باعث این دررفتگی‌ها می‌شوند. در بزرگسالان استخوان شانه بیشتر از استخوان‌های دیگر در معرض دررفتگی قرار دارد.

در کودکان استخوان آرنج آسیب‌پذیرتر است. با در رفتن استخوان فرد قادر نخواهد بود تا مدتی آن استخوان را تکان دهد. این دررفتگی ممکن است همراه با تورم و درد زیاد نیز همراه باشد. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، حتما به یک متخصص ارتوپدی تهران مراجعه کنید.

5.مشکلات مربوط به ستون فقرات

ستون فقرات ما نقش مهمی در تندرستی و حرکت‌های ما ایفا می‌کند. اگر ستون فقرات دچار کوچک‌ترین آسیبی شود، تاثیر آن در حرکت بدن نمایان می‌شود. آسیب‌های وارد شده به این قسمت ممکن است بر اثر وارد شدن ضربه، تصادف، عفونت و افزایش سن باشند.

مشکلات ستون فقرات با درد همراه است و گاهی برای درمان نیاز به جراحی است. یکی دیگر از مشکلات ستون فقرات تغییر شکل آن است که در اثر نشستن اشتباه طی یک بازه زمانی طولانی به وجود می‌آید. بعضی از این ناهنجاری‌ها به وسیله فیزیوتراپی درمان می‌شوند و برخی دیگر به جراحی نیاز دارند.

6.عفونت استخوان و مفاصل

استخوان‌ها و مفاصل هم ممکن است به بیماری‌های عفونی دچار شوند. چنین بیماری‌هایی معمولا این گونه اتفاق می‌افتند که باکتری‌هایی در اثر ضربه یا جراحی وارد خون می‌شوند و از طریق آن استخوان‌ها و مفاصل را آلوده می‌کنند.

در صورتی که این عفونت ادامه پیدا کند و برطرف نشود، فرد دچار بیماری‌های مزمن می‌شود و حتما باید به متخصص ارتوپدی تهران مراجعه کند. از مهم‌ترین باکتری‌هایی که این شرایط را به وجود می‌آورد، استافیلوکوکوس اوروئوس، انتروباکتر و استرپتوکوک هستند.

7.استئومیلیت

استئومیلیت نوعی عفونت در استخوان‌ها و مفاصل است که عامل آن عفونت ادراری یا ذات‌الریه است. این عفونت‌ها از طریق خون به استخوان‌ها و مفاصل می‌رسند. عوامل دیگری هم باعث این عفونت می‌شوند، مانند جراحی، تزریق در نزدیکی استخوان یا ایجاد شکستگی که پوست را بشکافد.

8.سرطان استخوان

استخوان نیز مانند اعضای دیگر بدن ممکن است در معرض سرطان قرار بگیرد. در این حالت در استخوان تومور یا توده به وجود خواهد آمد و حتی این احتمال وجود دارد که این مشکل به قسمت‌های دیگر سرایت کند. در بیشتر موارد سرطان استخوان در نتیجه سرطان در اندام دیگر بدن به وجود می‌آید.

نشانه‌های این بیماری درد و تورم در استخوان، توده سخت قابل ‌لمس در استخوان‌های بلند، احساس خستگی و کاهش وزن است. در صورتی که ساکن تهران هستید و این نشانه‌ها را دارید، حتما به یک متخصص ارتوپدی تهران مراجعه کنید.

9. بیماری‌های مادرزادی مربوط به استخوان‌ها و مفاصل

برخی از مشکلات مادرزادی در استخوان‌ها ممکن است که عامل ژنتیکی داشته باشند و برخی دیگر در دوران بارداری یا پس از تولد به وجود آیند.

10. آرتروز

از شایع‌ترین بیماری‌های مفاصل آرتروز است که در اثر افزایش سن ایجاد می‌شود. آرتروز انواع متفاوت دارد که رایج‌ترین آن‌ها آرتریت روماتوئید، آرتریت پسوریاتیک و نقرس هستند. در این بیماری مفصل‌ها ملتهب می‌شوند و حرکات بدن همراه با درد هستند.

11. دیسک کمر

متخصص ارتوپدی تهران

دیسک‌های ستون فقرات نقش مهمی در بدن ایفا می‌کنند. اگر‌ ضربه‌هایی را که به بدن وارد می‌شوند را دریافت ‌کنند، ممکن است مواد داخل دیسک به بیرون نشت کنند و درد در کمر به وجود ‌آید.

بیمار معمولا زمانی متوجه می‌شود به این مشکل مبتلا شده است که در اثر بلند کردن یک جسم سنگین فشار زیادی به بدن خود وارد می‌کند. این بیماری ممکن است بدون نشانه هم پدیدار شود.

12.زانو درد

عوامل مختلفی می‌تواند باعث زانودرد شود و سن و سال مشخصی ندارد. عوامل آن می‌توانند آسیب به رباط یا پارگی غضروف، برخی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند آرتریت، نقرس یا عفونت باشند. در مواردی این درد با درمان‌های خانگی درمان می‌شود و گاهی باید به یک متخصص ارتوپدی تهران یا دیگر شهرها مراجعه کنید و فیزیوتراپی انجام دهید.

13.آسیب به تاندون‌ها

استخوان به وسیله تاندون به ماهیچه وصل می‌شود. تاندون‌ها می‌توانند وزن‌های بالا را تحمل کنند، اما در معرض پاره شدن نیز قرار دارند. پارگی تاندون به ندرت اتفاق می‌افتد، اما در صورتی که رخ دهد، باید هر چه سریع‌تر به یک متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

14.پوکی استخوان

در این بیماری استخوان‌ها نازک و ضعیف می‌شوند و در معرض شکسته شدن قرار می‌گیرند. عوامل زیادی برای پوکی استخوان ذکر شده است که عبارت هستند از افزایش سن، تغییرات هورمونی و یائسگی، وزن پایین، سیگارکشیدن و مصرف برخی داروها.

دارویی که معمولا پزشکان برای درمان و پیشگیری تجویز می‌کنند، ویتامین دی است که باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. همچنین ورزش کردن نیز برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است.

در پایان

در این مقاله تلاش ما این بود که حوزه درمان متخصصان ارتوپد را برای شما توضیح دهیم. همینطور سایت دکتر با من را به شما معرفی کردیم که با ورود به آن می‌توانید نام تعداد زیادی متخصص ارتوپدی تهران و متخصص ارتوپدی اطفال را پیدا کنید.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید