اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. راه‌های ارتباطی با متخصص تغذیه شهرک غرب
راه‌های ارتباطی با متخصص تغذیه شهرک غرب

راه‌های ارتباطی با متخصص تغذیه شهرک غرب

اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید برای حل مشکل تغذیه خود به یک متخصص تغذیه شهرک غرب رجوع کنید. هر انسانی باید نسبت به مواد غذایی که به بدن خود وارد می‌کند، آگاهی داشته باشد. این مواد می‌توانند سلامتی ما را حفظ کنند و افزایش دهند یا آن را به خطر بیندازند.

کسی که در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند، متخصص تغذیه است. هر انسانی در طول زندگی خود باید حداقل یک بار به متخصص تغذیه مراجعه کند که از سلامت برنامه غذایی خود مطمئن شود. اگر برنامه غذایی ناسالمی را دنبال می‌کنید، اکیدا توصیه می‌کنیم که آن را تغییر دهید.

با داشتن یک برنامه غذایی سالم تغییرات چشمگیر زیادی در زندگی شما حاصل خواهد شد. با مراجعه به سایت دکتر با من می‌توانید تعدادی از این پزشکان را ببینید و به یکی از آن‌ها مراجعه کنید.

متخصص تغذیه کیست؟

پزشک تغذیه کسی است که دانش کافی برای درمان بیماری‌هایی را دارد که در اثر یک رژیم غذایی ناسالم در بدن ایجاد شده‌اند. همچنین این افراد قادر هستند که برخی بیماری‌ها را با برنامه غذایی اصولی بهبود ببخشند یا مانع از وخیم شدن آن‌ها شوند.

بیشتر مردم تصور می‌کنند که فقط افراد چاق برای کاهش وزن و افراد لاغر برای افزایش وزن نزد این پزشکان مراجعه می‌کنند. اما حوزه فعالیت این گروه از متخصصان تنها محدود به کاهش و افزایش وزن نیست. در ادامه توضیح می‌دهیم که چه افرادی با چه بیماری‌هایی می‌توانند به متخصص تغذیه شهرک غرب مراجعه ‌کنند.

·  بیماری‌های قلبی و عروقی

مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی باید به دقت مراقب غذایی که مصرف می‌کنند، باشند، چرا که مواد غذایی ناسالم می‌تواند جان آن‌ها را به خطر بیندازد و عوارض جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد. ضربان نامنظم قلب، فشار خون بالا و تجمع پلاک در رگ‌ها می‌تواند سکته قلبی یا مغزی را در پی داشته باشد.

اگر فردی رژیم غذایی ناسالم در پیش بگیرد و بیش از حد تری‌گلیسیرید وارد بدن خود کند، خطر این بیماری در او افزایش می‌یابد. برای اینکه کارآیی قلب افزایش یابد، پزشکان توصیه می‌کنند که از رژيم غذایی سالمی تبعیت کنید. این رژیم سالم را پزشکان تغذیه در اختیار شما قرار می‌دهند.

· بیماری‌های کلیوی

کسانی که مبتلا به بیماری‌های کلیوی هستند، در فیلتر خونشان دچار مشکل می‌شوند. یعنی بدن این افراد قادر نیست که خون را به درستی تصفیه و به بدن ارسال کند. در اثر این ناکارآمدی میزان کلسیم و پتاسیم در بدن افزایش می‌یابد و میزان آهن کاهش پیدا می‌کند.

نتیجه این دو به ضعف استخوان‌ها می‌انجامد. بنابراین این افراد باید رژیم غذایی سالمی را دنبال کنند که چنین عوارضی در پی نداشته باشد. این رژيم غذایی را متخصص تغذیه در اختیار این بیماران قرار می‌دهد.

· پوکی استخوان

افراد دارای پوکی استخوان از دیگر بیمارانی هستند که برای درمان می‌توانند از یک متخصص تغذیه کمک بگیرند. سلامت استخوان‌ها وابسته به مواد غذایی است که انسان‌ها به بدن خود وارد می‌کنند. در کنار رژيم غذایی مناسب ورزش کردن نیز به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.

یکی از مهم‌ترین موادی که در این زمینه باید وارد بدن شود که از این بیماری جلوگیری کند، مواد حاوی کلسیم مثل شیر است. اما ممکن است عده‌ای به دلیل آلرژی نتوانند این ماده را مصرف کنند که در این صورت باید نزد متخصص تغذیه بروند.

کسانی که به این بیماری‌ مبتلا هستند، باید به پزشک تغذیه مراجعه کنند که با رژيم غذایی مناسبی برای استخوان‌ها، وضعیت بدن را بهبود دهند. متخصص تغذیه شهرک غرب می‌تواند این برنامه را در اختیار شما قرار دهد.

· بارداری

بسیار مهم است که زنان در طول بارداری خود به طور مرتب به یک متخصص تغذیه مراجعه کنند، چون جنین از مواد غذایی که وارد بدن مادر می‌شود، تغذیه می‌کند. اگر این مواد ناسالم باشد، سلامت جنین به خطر خواهد افتاد. از بیماری‌هایی که مادران در طول بارداری به آن مبتلا می‌شوند، دیابت است.

برای جلوگیری از آن باید میزان قند وارد شده به بدن را تحت کنترل داشته باشند. همینطور مادران باید تلاش کنند تا حد ممکن در این دوران کمتر از شیرینی‌ها و چربی‌ها استفاده کنند. با داشتن رژيم غذایی سالمی در این دوران می‌توانید از عوارض جانبی آن به دور باشید.

·  اختلالات مربوط به اشتها

چندین نوع اختلال در رابطه با اشتها وجود دارد. از شایع‌ترین آن‌ها می‌توانیم به بی‌اشتهایی، پرخوری عصبی و پرخوری اشاره کنیم. برای برطرف کردن این اختلالات این متخصصین برنامه‌ غذایی مناسب را ارائه می‌دهند.

برای مثال افراد مبتلا به اختلال پرخوری در زمانی کوتاه میزان زیادی غذا می‌خورند. اگر دچار چنین اختلالی هستید، در کنار مراجعه به متخصص تغذیه شهرک غرب یا سایر مناطق، باید به روانشناس نیز مراجعه کنید.

· تغییر اشتها

گاهی پیش می‌آید که افراد به طور ناگهانی اشتهای خود را از دست می‌دهند. این تغییرات ناگهانی طبیعی نیست و برای آگاهی از علت آن باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

· کاهش وزن

بسیاری از افرادی که از اضافه وزن بالا رنج می‌برند، ترجیح می‌دهند به متخصص تغذیه مراجعه نکنند و خودشان با مصرف کمتر مواد غذایی وزن خود را پایین بیاورند. اما پیش گرفتن یک رژيم سرخود شدیدا به دستگاه گوارش آسیب می‌زند.

در واقع وارد کردن کالری کمتر به بدن به معنی دستیابی به کاهش وزن نیست. برای اینکه به این هدف برسید، متخصص تغذیه سابقه پزشکی، سبک زندگی، ترجیحات غذایی و میزان فعالیت شخص را بررسی می‌کند و با توجه به همه آن‌ها یک برنامه غذایی متناسب با فرد تعیین می‌کند.

اگر در تهران زندگی می‌کنید، می‌توانید برای این مشکل به یک متخصص تغذیه شهرک غرب مراجعه کنید.

· افزایش وزن

فقط افزایش وزن نیست که مردم برای مقابله با آن به متخصص تغذیه مراجعه می‌کنند. افراد زیادی نیز هستند که دچار کاهش وزن هستند و به امید افزایش وزن نزد این متخصصان می‌روند. این متخصصان با توجه به علت لاغری برنامه غذایی مناسب بیمار را برای افزایش وزن تهیه می‌کند.

چه فوق تخصص‌هایی در زمینه تغذیه وجود دارد؟

این رشته زیرشاخه‌های مخصوص به خود را دارد. از پرطرفدارترین آن‌ها می‌توانیم به متخصص تغذیه ورزشی اشاره کنیم. این گروه از متخصصان به ورزشکاران یا کسانی که با ورزش کردن قصد دارند به اندام ایده‌آل خود برسند، برنامه غذایی مناسب ارائه می‌دهند.

گروه دیگر، متخصصان تغذیه سالمندان هستند. با افزایش سن سوخت و ساز بدن تغییر چشمگیری می‌کند. این گروه از متخصصان با آشنایی با بدن افراد سالمند رژیم غذایی مناسب آن‌ها را تجویز می‌کنند.

متخصص تغذیه و رشد کودکان چه کسی است؟

کودکان در بازه‌های زمانی متفاوت می‌توانند رشد معینی داشته باشند. برای بررسی رشد و سلامت کودکان ضروری است که به طور مرتب با متخصص تغذیه کودکان در ارتباط باشید.

تخصص در تغذیه کودکان یکی از زیر شاخه‌های مهم علم تغذیه است. والدین به تنهایی قادر نیستند که از سلامت تغذیه و رشد کودک خود اطمینان حاصل کنند.

عوارض تغذیه نامناسب در این دوران می‌تواند تا آخر عمر همراه افراد باقی بماند. بنابراین ضروری است که کودک در این دوران تغذیه سالمی داشته باشد. پس حتما کودکتان را به طور مرتب نزد یک متخصص تغذیه و رشد کودکان در تهران ببرید.

در پایان

متخصصین تغذیه با توجه به دانش خود می‌توانند رژيم غذایی درست و اصولی را به شما ارائه دهند. اگر از بیماری‌ خاصی رنج می‌برید، اگر قصد دارید ورزش کنید یا اگر کودکی دارید که تغذیه درستی ندارد و رشدش دچار اختلال شده است، باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

در این مقاله ما سایت دکتر با من را به شما پیشنهاد کردیم که در آن شما می‌توانید نام تعداد زیادی متخصص تغذیه شهرک غرب را پیدا کنید.

دیدگاه خود را درج کنید