اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. جراحی بدن توسط دکتر جراح عمل زیبایی
جراحی بدن توسط دکتر جراح عمل زیبایی

جراحی بدن توسط دکتر جراح عمل زیبایی

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و ایجاد شاخه‌های زیبایی در این علم، بسیاری از افراد می‌توانند با استفاده از جراحی پلاستیک یا زیبایی، اعتماد به نفس از دست رفته خود را برگردانند. دکتر جراح عمل زیبایی همانطور که از نامش پیدا است، توسط آموزش‌هایی که دیده است، می‌تواند به بهبود وضعیت ظاهری افراد به خصوص بانوان در این زمینه کمک کند.

هدف از جراحی‌های زیبایی بهبود ظاهر، بالا بردن عزت نفس و اعتماد به نفس در افراد است. این پزشکان می‌توانند با گرفتن تخصص در همه زمینه‌های زیبایی به عنوان متخصص جراحی زیبایی شکم، متخصص جراحی زیبایی پا و… فعالیت کنند.

محبوبیت جراحی‌های زیبایی سالانه به طور چشمگیری در حال افزایش است. این افزایش محبوبیت از سال ۲۰۱۳ میلادی شدت بیشتری گرفته است و افراد بیشتری تمایل به انجام عمل زیبایی دارند. روش‌های جراحی زیبایی برای هر قسمت از بدن تقریبا یکی هستند، اما از آنجا که این جراحی‌ها و تغییرات ایجاد شده دائمی به حساب می‌آیند، سعی کنید در انتخاب دکتر جراح عمل زیبایی دقت بیشتری به خرج دهید.

ما در سایت دکتر با من به شما کمک کرده‌ایم که در پیدا کردن این پزشک بهترین عملکرد را داشته باشید. شما در این سایت می‌توانید اقدام به پیدا کردن بهترین متخصص جراحی زیبایی تهران، بهترین دکتر جراح زیبایی در لاهیجان یا در شهرهای دیگر کنید.

انواع جراحی‌های زیبایی بدن کدام هستند؟

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد، جراحی زیبایی انواع مختلفی دارد که روی صورت یا بدن توسط دکتر جراح زیبایی انجام می‌شود. ما در ادامه به بررسی و معرفی دو مورد از جراحی‌های زیبایی بدن که بسیار بین مردم به خصوص بانوان محبوب است، می‌پردازیم.

جراحی زیبایی شکم یا آبدومینوپلاستی

این جراحی که توسط دکتر جراح عمل زیبایی اجرا می‌شود، به منظور برداشتن پوست شل و اضافی شکم، چربی اضافی شکم و به طور کلی ایجاد زیبایی طبیعی روی این قسمت انجام می‌پذیرد. هدف از این جراحی ایجاد شکمی صاف و بدون چربی است. این جراحی زیبایی معمولا برای افرادی که بر اثر بارداری یا تغییر وزن ناگهانی دچار آویزان شدن پوست شکم شده‌اند، بسیار مناسب است.

مسئله‌ای که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، این است که جراحی زیبایی شکم راهی برای کاهش وزن سریع نیست. این جراحی برای کسانی مناسب است که دارای BMI و توده بدنی استاندارد و سالمی هستند. اگر تصمیم به این جراحی دارید، توصیه می‌کنیم ابتدا با استفاده از رژیم‌های غذایی درست و سالم و با انجام ورزش های مکرر اقدام به کاهش وزن و تناسب اندام کنید. در مرحله بعد شما می‌توانید در صورتی که پس از ورزش و رژیم از شکم خود راضی نبودید، اقدام به انجام این جراحی کنید.

جراحی شکم چند نوع است؟

این جراحی زیبایی معمولا به دو روش انجام می‌گیرد. هر دو روش توسط دکتر جراح عمل زیبایی انجام می‌شود و با بیهوشی همراه است. در ادامه به توضیح هر روش می‌پردازیم.

Abdominal cosmetic surgery

1. جراحی شکم یا آبدومینوپلاستی جزئی

در این جراحی یک برش بزرگ در قسمت تحتانی شکم ایجاد می‌شود. مرحله‌ی بعد با برداشتن پوست از دیواره شکم و ناف اقدام به از بین بردن چربی‌ها و پوست اضافه می‌کنند. در آخر پوست باقی مانده را کنار یکدیگر کشیده و بخیه می‌زنند.

2. جراحی شکم یا آبدومینوپلاستی کامل

این جراحی با ایجاد یک برش بزرگ زیر شکم و از بالای ناحیه شرمگاهی تا باسن ایجاد می‌شود. برش دوم را برای از بین بردن بافت‌های دور ناف می‌زنند. سپس پوست را از دیواره شکم جدا می‌کنند و پوست و چربی اضافی را از بین می‌برند. پس از تنظیم مجدد عضلات شکم یک سوراخ جدید برای ناف ایجاد می‌کنند و آن را در جای مناسب خود می‌دوزند. در آخر پوست باقی مانده را می‌کشند و به یکدیگر بخیه می‌زنند.

معمولا جراحی زیبایی شکم به روش کامل بین ۲ الی ۵ ساعت طول می‌کشد. پس از این جراحی بیشتر افراد احتیاج به بستری و استراحت در بیمارستان به مدت چند شب دارند. احتمالا پس از بیهوشی و اثر بی حسی کمی احساس درد کنند. برای تسکین درد حاصل شده می‌توان از مسکن‌هایی که دکتر جراح عمل زیبایی برایتان تجویز می‌کند، استفاده کنید.

بعد از مرخصی از بیمارستان یک نوع شکم بند که پانسمان هم به حساب می‌آید، دور شکمتان بسته می‌شود. حتما باید همراه یا مراقب در کنارتان باشد و با او بیمارستان را ترک کنید. همراه یا مراقب شما باید بتواند چند روز بعد از مرخصی کنار شما بماند.

بهبودی پس از جراحی شکم

بهبودی کامل شما معمولا تا ۶ هفته طول می‌کشد. پس از جراحی باید به مدت ۴ الی ۶ هفته از انجام کارهای سنگین یا ورزش کردن خودداری کنید. پس از ۶ هفته احتمالا شاهد بهبودی کامل خواهید بود. در این ۶ هفته شما باید به طور مداوم از شکم بند استفاده کنید و هنگام خوابیدن زانوهای خود را جمع کنید که به بخیه‌ها فشار وارد نشود.

پس از چند هفته احتمالا باید مجددا از دکتر جراح زیبایی برای ویزیت مجدد وقت بگیرید و معاینه شوید. بعد از این مدت هم احتمالا با تایید پزشک شما می‌توانید به زندگی عادی و انجام فعالیت‌های روزمره برگردید.

جراحی زیبایی سینه

این جراحی نوع دیگر جراحی زیبایی بدن است که توسط دکتر جراح عمل زیبایی انجام می‌گیرد. اکثر طرفداران این جراحی بانوان هستند که برای بهبود فرم بدن و سینه خود اقدام به این جراحی می‌کنند. اما برخی از آقایان نیز از این جراحی برای بهبود فرم بدن خود استفاده می‌کنند. در ادامه به انواع جراحی زیبایی سینه خواهیم پرداخت.

جراحی به منظور افزایش سایز سینه

این جراحی همانطور که از نامش مشخص است، برای بزرگ کردن سینه یا کشیدن سینه به بالا انجام می‌گیرد. جراحی سینه معمولا از قدیم الایام توسط پروتزهای نمکی یا سیلیکونی انجام می‌شد. البته در مواردی نیز برای انجام این جراحی از پیوند چربی کمک می‌گیرند.

جراحی سینه به منظور افزایش سایز بسیار مورد توجه بانوانی قرار گرفته است که احساس می‌کنند سینه‌هایشان بسیار کوچک هستند یا یکی از سینه‌ها از دیگری بزرگتر است. این جراحی به بانوانی که سینه‌هایشان پس از بارداری یا شیردهی تغییر کرده‌اند یا بانوان مسنی که بر اثر افزایش سن، سینه‌هایشان به دلیل از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست حالت افتاده به خود گرفته‌اند نیز توصیه می‌شود.

از لحاظ روانشناسی جراحی سینه برای افزایش سایز آن بسیار به تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس بانوانی که از کوچکی سینه‌هایشان رنج می‌برند، کمک می‌کند. این جراحی که توسط دکتر جراح عمل زیبایی انجام میگیرد، باعث می‌شود آن‌ها احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند و از لحاظ تمایلات جنسی با اعتماد به نفس‌تر شوند.

البته روانشناسان توصیه می‌کنند قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی ابتدا با یک روانشناس جلسات مشاوره داشته باشند. دلیل این امر آن است که بسیاری از افراد پس از جراحی نیز ممکن است احساس خوبی نداشته باشند. بنابراین مهم است که چنین مشکلاتی ابتدا از بعد روانی بررسی شود.

کوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه معمولا به منظور کاهش ناراحتی‌های جسمانی یا پیشگیری از بیماری‌هایی همچون سرطان سینه انجام می‌گیرد.

لیفت سینه

این جراحی شامل برداشت پوست اضافی سینه، غدد چربی و کشیدن سینه به بالا به منظور کوچک‌تر کردن سینه و بالا کشیدن آن است. لیفت سینه شباهت زیادی با کوچک کردن سینه دارد. با این تفاوت که در کوچک کردن سینه بافت بیشتری از بین می‌رود، اما لیفت بیشتر به منظور بالا کشیدن سینه انجام می‌گیرد.

کوچک کردن سینه مردان

این جراحی که توسط دکتر جراح عمل زیبایی انجام می‌گیرد، بزرگ شدن بافت سینه‌ مردان را درمان می‌کند. معمولا آقایانی که دارای سینه حجم‌دار هستند، از این جراحی بهره می‌گیرند.

کلام آخر  

در مقاله‌ای که مطالعه کردید، با چند مورد از عمل جراحی بدن که توسط دکتر جراح عمل زیبایی انجام می‌گیرد، آشنا شدید. پس از جراحی بسته به بدن شما ممکن است روند بهبود شما طولانی یا کوتاه شود، بنابراین صبور باشید.

کبودی تورم و جای زخم تا حداکثر ۱۲ هفته طبیعی است و ممکن است طول بکشد، بنابراین جای نگرانی نیست. از قضاوت زود هنگام پس از جراحی‌های زیبایی خودداری کنید، این جراحی‌ها به زمان نیاز دارد که فرم واقعی و درست را به شما نشان دهد.

بخاطر داشته باشید که جراحی زیبایی بدن معمولا اثری ماندگار دارد. بنابراین برای این کار به دنبال پزشکی حاذق و با تجربه باشید. پزشکی که تجربه و مهارت کافی در این جراحی نداشته باشد، علاوه بر ایجاد نتیجه‌ نامناسب، ممکن است باعث ایجاد عفونت در بدن شود و حتی جان شما را به خطر بیندازد.

ما برای پیدا کردن پزشکی حاذق سایت دکتر با من را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این سایت می‌توانید به بهترین جراح پلاستیک یا دکتر جراح زیبایی زنان در تهران و شهرهای دیگر دسترسی پیدا کنید و با خیال راحت اقدام به انجام جراحی زیبایی کنید.

 

دیدگاه خود را درج کنید