اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. نحوه ارتباط با متخصص جراح پلاستیک چیست؟
نحوه ارتباط با متخصص جراح پلاستیک چیست؟

نحوه ارتباط با متخصص جراح پلاستیک چیست؟

متخصص جراح پلاستیک یکی از پزشکان مهم به شمار می‌رود که حوزه کاری او بسیار وسیع و متنوع است. جراح پلاستیک وظیفه درمان و جراحی اعضای مختلف بدن را بر عهده دارد که صورت از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

در این مقاله قرار است که به طور کامل و جامع وظایف جراح پلاستیک و اختلالاتی که توسط این متخصص قابل درمان هستند را شرح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌شود که این مطلب را دنبال و مطالعه کنید.

متخصص جراح پلاستیک چه وظایفی دارد؟

جراح پلاستیک وظیفه درمان و جراحی هرگونه آسیب‌های پوستی و همچنین انجام عمل‌های زیبایی را بر عهده دارد. به طور مثال درمان سوختگی‌های پوستی روی صورت یا هر کدام از اعضای دیگر بدن بر عهده جراح پلاستیک است. از آنجایی که سوختگی‌ درجه‌های متفاوتی دارد، عمل جراحی نیز با توجه به درجه آن انجام می‌شود که در مواردی احتمال دارد جراحی در چند مرحله انجام شود.

درمان اختلالات مادرزادی به کمک جراح پلاستیک

برخی از مشکلات مادرزادی مانند شکاف دهان از اختلالاتی هستند که جراح پلاستیک وظیفه درمان و بهبودی آن را بر عهده دارد. جراحی شکاف دهان در دو مرحله انجام می‌شود؛ اولین مرحله آن در اولین سال تولد نوزاد انجام می‌شود و سپس در 3 یا 4 سالگی ضروری است که مجددا عمل جراحی ترمیمی انجام شود.

انواع جراحی‌های زیبایی که توسط جراح پلاستیک انجام می‌شود؟

جراحی‌های پلاستیک به چند دسته تقسیم می‌شوند که معمولا توسط متخصص جراح پلاستیک صورت می‌گیرند. به طور مثال جراحی پلک یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار به شمار می‌رود که توسط دکتر جراح زیبایی صورت انجام می‌شود.

هدف از انجام این جراحی زیباتر شدن چشم‌ها و برطرف کردن پف بالای چشم است. جراحی پر طرفدار دیگری که جراح پلاستیک انجام آن را بر عهده دارد، جراحی زیبایی گردن جهت رفع چین و چروک به وجود آمده روی آن است.

· عمل لیپوساکشن با جراح پلاستیک

لیپوساکشن یکی دیگر از عمل‌های زیبایی پر طرفدار در بین بانوان محسوب می‌شود که جراح پلاستیک با این جراحی چربی‌های اضافه در نواحی گردن یا شکم را خارج می‌کند. عمل لیپوساکشن معمولا با 3 روش انجام می‌شود که جراح با توجه به نوع بدن بیمار و قسمتی که قرار است این جراحی بر آن انجام شود، یکی از روش‌های جراحی را انتخاب می‌کند.

· جراحی زیبایی گوش با متخصص جراح پلاستیک

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی به منظور زیبایی بیشتر گوش‌ها انجام می‌شود. افرادی که علاقه‌مند به انجام این جراحی هستند، معمولا از ظاهر گوش‌های خود رضایت کافی ندارند و هدف آنان از انجام جراحی اتوپلاستی، کوچک کردن غضروف گوش‌های خود است.

· عمل زیبایی ماموپلاستی با جراح پلاستیک

عمل زیبایی ماموپلاستی یکی از جراحی‌های محبوب در بانوان محسوب می‌شود. جراح پلاستیک پس از معاینه کامل زیباجو و بررسی نوع پوست و بافت پستان نوع جراحی را انتخاب می‌کند. ماموپلاستی معمولا با دو روش انجام می‌شود؛ در روش اول جراح برش‌هایی را روی پستان ایجاد کرده و سپس بافت و چربی‌های اضافه را از آن خارج می‌کند. در روش دوم نیز جراح پلاستیک با کمک لیپوساکشن عمل کوچک کردن سینه‌ها را انجام می‌دهد.

· جراحی زیبایی ران

یکی دیگر از جراحی‌های زیبایی که معمولا بانوان داوطلب انجام آن می‌شوند، جراحی زیبایی ران یا لیفت ران است. این جراحی به منظور تغییر فرم ران‌ها و برطرف کردن افتادگی پوست ران انجام می‌شود. روش انجام این جراحی نیز مانند ماموپلاستی با دو روش جراحی باز و لیپوساکشن انجام می‌شود. در مواردی متخصص جراح پلاستیک ممکن است با استفاده از هر دو روش جراحی باز و لیپوساکشن عمل لیفت ران را انجام دهد.

· عمل زیبایی لیفت بازو با جراح پلاستیک

جراحی لیفت بازو انتخاب مناسبی برای بانوانی است که قصد تغییر فرم بازو و زیبایی بیشتر آن را دارند. عوامل زیادی مانند افزایش سن، کاهش یا افزایش وزن، چین و چروک پوست و… ممکن است که باعث ایجاد ظاهر نامناسب بازوها شوند.

در چنین وضعیتی عمل زیبایی لیفت بازو می‌تواند باعث لیفت و زیبایی بیشتر بازوها شود و همچنین تاثیرات مثبتی بر روحیه بانوان بگذارد. جراح پلاستیک با کمک لیپوساکشن یا روش‌های دیگر این جراحی را انجام می‌دهد.

متخصص جراحی زیبایی چانه

این متخصص زیبایی همانطور که از نام آن مشخص است، وظیفه انجام جراحی زیبایی چانه را بر عهده دارد. عمل زیبایی چانه به منظور تغییر سایز چانه، تنظیم فاصله آن با بینی و… انجام می‌شود. گاهی اوقات نیز چانه ممکن است کمی عقب‌تر از صورت قرار گرفته باشد که در این وضعیت متخصص جراح پلاستیک با عمل جراحی سایز و اندازه آن را تنظیم می‌کند.

متخصص جراحی زیبایی لب

یکی دیگر از جراحی‌های پر طرفدار در بین بانوان، جراحی زیبایی لب است. دکتر جراح زیبایی صورت با توجه به درخواست زیباجویان عمل جراحی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کردن لب‌ها را انجام می‌دهد. جراح زیبایی لب علاوه بر تغییر سایز لب‌ها، فاصله ایده آل لب‌ها تا بینی را نیز تنظیم می‌کند.

جراحی زیبایی چه تفاوت‌هایی با جراحی پلاستیک دارد؟

از آنجایی که تمام جراحی‌های زیبایی توسط متخصص جراح پلاستیک انجام می‌شوند، معمولا افراد زیادی گمان می‌کنند که عمل جراحی زیبایی تفاوتی با جراحی پلاستیک ندارد. اما در حقیقت عمل جراحی زیبایی تفاوت‌های مهمی با جراحی پلاستیک دارد که مهم‌ترین آن‌ها هدف از انجام این جراحی‌ها است.

همانطور که از اسم جراحی زیبایی پیدا است، این جراحی به منظور زیباتر کردن هر کدام از اعضای بدن انجام می‌شود. اما جراحی پلاستیک معمولا نوعی جراحی درمانی است که به رفع و درمان مشکلاتی مانند سوختگی، پیوند اعضایی مانند دست و… می‌پردازد.

تماس با مطب دکتر جراح پلاستیک

یکی از روش‌های مناسب برای ارتباط با جراحان پلاستیک مراجعه به سایت دکتر با من است. زیباجویان با مراجعه به این سایت می‌توانند آدرس دکتر جراح پلاستیک را دریافت کنند. همچنین در این سایت آدرس و شماره تماس دکتر متخصص جراح زیبایی تهران نیز قرار گرفته است.

سخن نهایی

این روزها با توجه به علاقه زیاد افراد به جراحی‌های زیبایی، متخصص جراح پلاستیک یکی از پزشکان ضروری به شمار می‌رود. در این مقاله تلاش بر آن بود که زیباجویان را با وظایف و حوزه کاری جراحان پلاستیک و انواع جراحی‌های زیبایی آشنا سازیم. بنابراین مطالعه این مقاله می‌تواند باعث افزایش آگاهی و اطلاعات افراد قبل از انجام عمل‌های زیبایی شود.

دیدگاه خود را درج کنید