اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. در چه صورتی به متخصص قلب و عروق در تهران مراجعه کنیم؟
در چه صورتی به متخصص قلب و عروق در تهران مراجعه کنیم؟

در چه صورتی به متخصص قلب و عروق در تهران مراجعه کنیم؟

پیدا کردن یک دکتر قلب و عروق در تهران با استفاده از سایت دکتر با من کار بسیار راحتی است. در این سایت شما قادر هستید نام و آدرس تعداد زیادی دکتر قلب و عروق خوب در تهران را در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید.

قلب بیماری‌های مخصوص به خود را دارد و متخصصین قلب و عروق افرادی هستند که برای تشخیص و درمان این بیماری‌ها آموزش و تخصص دیده‌اند. یکی از رایج‌ترین مشکلات مربوط به قلب حمله قلبی است. از بیماری‌های رایج قلبی می‌توانیم به بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیومیوپاتی اشاره کنیم.

حمله قلبی چرا رخ می‌دهد؟

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، حمله قلبی یکی از رایج‌ترین مشکلات قلب است که اگر در دقایق ابتدایی آن بیمار به اورژانس منتقل نشده و عملیات احیا انجام نشود، مرگ افراد را در پی خواهد داشت. اما این حملات چرا رخ می‌دهند؟

زمانی که لخته خون عروق کرونر را می‌بندد، حمله قلبی اتفاق میفتد. در اثر حمله میزان خون در بخشی از قلب کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه آن بخش می‌میرد. سالانه در سرتاسر جهان افراد زیادی در اثر حمله قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

ممکن است افراد حتی از مشکل قلبی خود نیز آگاهی نداشته باشند. بنابراین اگر در تهران اقامت دارید، با استفاده از سایتی که به شما معرفی کردیم، یک دکتر قلب و عروق در تهران پیدا کنید و از سلامت قلب خود اطمینان حاصل کنید.

نشانه‌های حمله قلبی چیست؟

از نشانه‌های حمله قلبی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • احساس درد در قفسه سینه
  • احساس درد در پشت، دستها، گردن یا فک
  • تنگی نفس
  • تهوع یا استفراغ
  • تپش قلب سریع یا نامنظم
  • سایر نشانه‌ها از جمله، خستگی، اضطراب،سوء هاضمه یا سوزش معده

به محض مشاهده یکی از این علائم بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید. ممکن است نشانه‌ها در زنان و مردان متفاوت باشد. در هر صورت نباید این نشانه‌ها را نادیده بگیرید.

بیماری‌های قلبی کدام هستند؟

در این قسمت به معرفی بیماری‌های قلبی می‌پردازیم که بهتر است با آن‌ها آشنا باشید. ساکنین پایتخت با مراجعه به یک دکتر قلب و عروق در تهران می‌توانند مطمئن شوند که از بیماری قلبی خاصی رنج می‌برند یا خیر.

دکتر قلب و عروق در تهران

1.بیماری عروق کرونر

در این بیماری عروق کرونر دچار آسیب می‌شوند. این عروق وظیفه رساندن مواد غذایی، اکسیژن و خون را به ماهیچه قلب دارند.

آسیب به این عروق به این صورت اتفاق میفتد که تجمع کلسترول در آن‌ها باعث نازک شدن رگ‌ها می‌شود که در اثر آن خون و اکسیژن به قلب نمی‌رسد. این بیماری می‌تواند حمله قلبی را در پی داشته باشد.

2.آریتمی

در آریتمی قلب به شکلی نامنظم شروع به تپیدن می‌کند. در واقع ریتم تپش قلب دچار مشکل می‌شود. دلیل این بیماری به هم ریختن پالس‌های الکتریکی است که وظیفه تنظیم ضربان قلب را دارند. انواع تپش‌های نامنظم قلب عبارت هستند از:

  • تاکی کاردی که در این حالت قلب سریع می‌تپد.
  • باردی کاردی که در آن قلب از حد معمول آرام‌تر می‌تپد.
  • فیبریلاسیون که در این حالت ضربان نامنظم است.

البته به یاد داشته باشید که هر زمان دچار تپش نامنظم شدید، نباید احساس کنید که مشکل قلبی دارید، چون آریتمی دلایل زیادی دارد. اما بهتر است برای اطمینان خاطر حتما به دکتر قلب و عروق در تهران یا دیگر شهرها مراجعه کنید که علت دقیق آن مشخص شود.

اگر احساس می‌کنید این تپش‌ها همراه با درد در قفسه سینه است، حتما به بیمارستان مراجعه کنید.

3.کاردیومیوپاتی

این بیماری تغییراتی در ماهیچه قلب ایجاد می‌کند و در نهایت باعث پمپاژ نامناسب خون می‌شود. در کنار این بیماری اغلب فشار خون بالا و بیماری دریچه قلب نیز دیده می‌شود.

4.نارسایی قلبی

به این بیماری نارسایی احتقانی قلب نیز گفته می‌شود. نارسایی قلبی زمانی ایجاد می‌شود که قلب قادر نباشد به درستی خون را به قسمت‌های مختلف بدن پمپاژ کند. یکی از دلایل این بیماری فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر است.

5.نقص مادرزادی قلب

در این بیماری فرد به طور مادرزادی در قلب خود دچار یک مشکل است که عملکرد آن را دچار اختلال می‌کند و سلامتی آن را در خطر می‌‌اندازد. ممکن است فردی دچار نقص مادرزادی باشد، اما از وجود آن خبر نداشته باشد.

با مراجعه به یک دکتر قلب و عروق در تهران می‌توانید اطمینان حاصل کنید که آیا چنین مشکلاتی در قلب خود دارید یا خیر. انواع مشکلات مادرزادی در قلب عبارت هستند از:

  • نقص دیواره قلبی (Septal defects)، در این بیماری یک سوراخ بین بطن های قلب به وجود می‌‌آید.
  • نقص انسداد (Obstruction defects)، در این بیماری جریان خون در دهلیزهای قلب کمی یا به طور کامل بسته می‌شود.
  • بیماری قلبی سیانوتیک (Cyanotic heart disease)، در این بیماری اکسیژن کافی در بدن پمپاژ نمی‌شود که دلیل آن وجود یک یا چند نقص در قلب است.

6.نارسایی میترال

این بیماری در دریچه‌ای به نام میترال اتفاق میفتد که در آن این دریچه به درستی بسته نمی‌شود و در اثر آن خون به قلب باز می‌گردد. در نتیجه خون قادر نیست به درستی در بدن بچرخد. اتفاقی که در نهایت برای بیمار رخ می‌دهد این است که مدام احساس خستگی به بیمار دست خواهد داد.

7.آنژين

در این بیماری قلب به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کند. به شکل دقیق آنژین یک بیماری به شمار نمی‌آید، اما می‌تواند یکی از نشانه‌های بیماری‌های قلبی دیگر مانند بیماری عروق کرونر باشد.

بیماری‌های قلبی چطور درمان می‌شوند؟

درمان این بیماری‌ها اغلب با دارو اتفاق میفتد. دارو‌هایی که اغلب برای این بیماری‌ها توسط دکتر قلب و عروق در تهران یا سایر مناطق تجویز می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

دکتر قلب و عروق در تهران

  • داروهای کاهنده فشارخون
  • داروهای کاهنده تپش قلب
  • دارو کاهنده کلسترول خون
  • داروهایی برای ثبات بخشیدن به ضربان قلب
  • دارو برای جلوگیری از لخته شدن خون در عروق کرونر
  • داروهایی برای بهبود بخشیدن به پمپاژ خون در بدن فرد مبتلا به بیماری قلبی

البته همیشه از دارو برای درمان این بیماری‌ها استفاده نمی‌شود، گاهی پزشکان ناچار به جراحی قلب هستند.

چه کسانی در معرض ابتلا به این بیماری‌ها هستند؟

اگر در خانواده خود افراد سیگاری دارید یا کسی هستید که از اضافه‌وزن رنج می‌برید، بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارید. همینطور باید به موارد زیر هم اشاره کنیم:

  • کلسترول بالای خون
  • فشارخون بالا
  • دیابت
  • فعالیت بدنی پایین

کلام آخر

اگر ساکن تهران هستید و می‌خواهید از سلامت قلب خود اطمینان حاصل کنید، حتما به سایت دکتر با من سر بزنید. در این سایت می‌توانید نام دکتر قلب و عروق جنوب تهران را در نزدیکی خود بیابید و سریع‌تر از وضعیت قلب خود آگاهی پیدا کنید.

توصیه ما به شما این است که حتی اگر نشانه‌هایی از مشکل قلبی در خود نمی‌بینید، باز هم در تلاش‌ باشید به یک دکتر قلب و عروق در تهران مراجعه کنید و چک‌آپ‌های مربوط به قلب را انجام دهید.

دیدگاه خود را درج کنید