اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. مشاوره با متخصص قلب و عروق
مشاوره با متخصص قلب و عروق

مشاوره با متخصص قلب و عروق

قلب یکی از حساس‌ترین ارگان‌های بدن است که در صورتی که سلامتی آن به خطر بیفتد، ممکن است مرگ شما را در پی داشته باشد. بنابراین باید در طول زندگی خود به طور مرتب مشاوره با متخصص قلب و عروق را در برنامه‌های خود قرار دهید.

پزشکان زیادی هستند که تخصص آن‌ها درمان بیماری‌های مربوط به قلب و عروق است. شاید با توجه به مشغله امروز انسان‌ها پیدا کردن چنین متخصصی برای همه کار راحتی نباشد، به همین دلیل قصد داریم که به شما سایت دکتر با من را معرفی کنیم که در آن شما به راحتی و در کمترین زمان قادر باشید به بهترین متخصص قلب و عروق در نزدیکی محل زندگی خود دسترسی داشته باشید.

با مراجعه به این سایت نام تعداد زیادی متخصص قلب و عروق و اطلاعات مربوط به آن‌ها از جمله آدرس مطبشان را پیدا می‌کنید که به شما کمک می‌کند بدون دردسر و در سریع‌ترین زمان از مشاوره با دکتر قلب و عروق بهره‌مند شوید.

چرا مشاوره با متخصص قلب و عروق ضروری است؟

برای اهمیت مراجعه به چنین متخصصانی ما به یک آمار اشاره می‌کنیم. طبق این آمار ۲۵ درصد از مرگ انسان‌ها در جهان به خاطر بیماری‌های مربوط به این عضو از بدن است.

بسیاری از افراد از یک عارضه قلبی رنج می‌برند، بدون اینکه از آن اطلاع داشته باشند. به همین دلیل است که عده‌ای حین انجام فعالیت‌های سنگین ناگهان دچار ایست قلبی می‌شوند، بنابراین حتما مشاوره با متخصص قلب و عروق را در اولویت‌های خود قرار دهید، مخصوصا اگر به فعالیت‌های سنگین می‌پردازید.

چنین فعالیت‌هایی به قلب فشار زیادی وارد می‌سازند. این متخصصان چک‌آپ‌هایی را برای شما تجویز می‌کنند که با انجام آن‌ها پزشکان به میزان سلامت قلب شما پی می‌برند.

چه زمانی به متخصص قلب مراجعه کنیم؟

در این قسمت به دلایل و نشانه‌هایی اشاره می‌کنیم که با مشاهده آن‌ها باید هر چه سریع‌تر به یک دکتر قلب مراجعه کنید.

1.بالا بودن فشار خون

مشاوره با متخصص قلب و عروق

اگر از آن دسته افراد هستید که از فشار خون بالا رنج می‌برید، مراجعه مرتب به متخصص قلب و عروق برای شما بسیار ضروری است، چرا که در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر قرار دارید. فشار خون می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، برای مثال استعمال دخانیات، مصرف بیش از حد نمک، استرس، بی‌تحرکی و موارد دیگر.

فشار خون بالا احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد، چون فشار به عروق قلب را بالا می‌برد و همین امر می‌تواند منجر به سکته قلبی شود. بنابراین فشار خون خود را نیز باید مرتب چک کنید و آن‌ را تحت کنترل داشته باشید.

2.دیابت

از دیگر بیماری‌هایی که تا حد زیادی ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد، دیابت است. در این بیماری بدن قادر نیست که تمام قند وارد شده به بدن را مصرف کند، به همین دلیل میزان مصرف نشده در بدن انباشته می‌شود و به رگ‌ها آسیب می‌رساند.

در این حالت شریان‌ها تنگ می‌شوند و خون به درستی نمی‌تواند در جریان باشد. که در نتیجه قلب نیز اکسیژن کافی از طریق خون دریافت نمی‌کند. در این حالت احتمال حمله قلبی افزایش می‌یابد. تحت کنترل قرار دادن قند خون در این بیماران این احتمال را کاهش می‌دهد.

3.سابقه خانوادگی در بیماری قلبی

اگر از آن دسته از افراد هستید که یکی از اعضای خانواده یا اقوام خود از یکی از بیماری‌های قلبی رنج می‌برد، مشاوره با متخصص قلب و عروق برای شما بسیار ضروری است. این گروه از بیماری‌ها تا حد بسیار زیادی از طریق وراثت به نسل بعد منتقل می‌شود.

برای اطمینان خاطر حتما به یکی از این متخصصان مراجعه کنید و در صورتی که مبتلا به یکی از بیماری‌های قلبی بودید، باید سبک زندگی سالم اتخاذ کنید که از عوارض آن در امان بمانید.

4.کلسترول بالا

در بدن انسان‌ دو نوع کلسترول وجود دارد؛ کلسترول خوب و کلسترول بد. بدن ما به کلسترول خوب نیاز دارد و وجود آن به تولید ویتامین دی کمک زیادی می‌کند. علاوه بر آن این نوع از کلسترول بخشی از غشای سلول‌ها را تشکیل می‌دهد. کلسترول هم از طریق مواد غذایی وارد بدن ما می‌شود و هم از طریق کبد تولید می‌شود.

نام کلسترول خوب در بدن HDL است و نام کلسترول بد LDL. چنانچه میزان کلسترول بد در خون بالا باشد، چربی اضافه دیواره رگ‌های خونی را سخت‌تر می‌کند، همینطور باعث تنگ شدن رگ‌ها نیز می‌شود. همین امر منجر به توقف جریان خون می‌شود و اکسیژن مورد نیاز به قلب نخواهد رسید.

5.احساس درد یا ورم در پا

اگر شاهد بروز ورم در پای خود شدید که احساس می‌کنید بدون دلیل رخ داده است، مشاوره با متخصص قلب و عروق را باید در نظر داشته باشید. چنین ورم‌هایی می‌تواند نشانی از بیماری‌های قلبی، کبدی یا کلیوی باشد. البته به یاد داشته باشید که همه دردها و ورم‌ها در پا نشانه چنین بیماری‌هایی نیست.

6. درد در قفسه سینه

یکی از نشانه‌های بارز مشکلات قلبی و عروقی احساس درد و ناراحتی در قفسه سینه است. بنابراین آن‌ها را جدی بگیرید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. درد در قفسه سینه که نشانه مشکل قلبی است، معمولا همراه با درد در فک، سر و بازوها است.

7. خستگی شدید در روز

مشاوره با متخصص قلب و عروق

گاهی پیش می‌آید که افراد در پایان روز بدون اینکه فعالیت سنگین انجام داده باشند، احساس خستگی شدید کنند. چنین خستگی‌هایی یکی از علائم اصلی بیماری‌های قلبی به شمار می‌آید. در چنین حالتی افراد در طول روز دچار خواب‌آلودگی می‌شوند و گاهی افراد بدون اینکه متوجه شوند، به خواب می‌روند.

آیا کودکان می‌توانند به متخصص بزرگسالان رجوع کنند؟

اگر کودک شما دچار عارضه قلبی شده است یا احساس می‌کنید یکی از نشانه‌های مشکلات قلبی را دارد و نیاز به مشاوره با متخصص قلب و عروق برای او دارید، بهتر است به متخصص قلب کودکان مراجعه کنید. چرا که این گروه از پزشکان مخصوصا برای درمان مشکلات قلبی کودکان تخصص یافته‌اند.

در پایان

در این مقاله تلاش کردیم شما را با اهمیت مشاوره با متخصص قلب و عروق آشنا کنیم. انجام چک‌آپ‌هایی که برای تست میزان سلامتی قلب در نظر گرفته شده‌اند، می‌تواند سلامت قلب شما را مشخص کند. بنابراین برای انجام مرتب آن‌ها باید به پزشک مراجعه کنید.

برای پیدا کردن چنین متخصصانی ما سایت دکتر با من را به شما معرفی کردیم که با اطمینان خاطر می‌توانید با مراجعه به آن چنین متخصصانی را پیدا کنید.

دیدگاه خود را درج کنید