اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. آشنایی با روش‌های جوانسازی پوست پیشانی
آشنایی با روش‌های جوانسازی پوست پیشانی

آشنایی با روش‌های جوانسازی پوست پیشانی

این مقاله قصد دارد راجع به موضوع “جوانسازی پوست پیشانی” صحبت کند و مطالبی را در این باره به افراد علاقه‌مند ارائه دهد.

بشر همواره به دنبال راهی بوده است که بتواند جوانی خود را حفظ کند. یکی از مهم‌ترین عناصر جوانی، پوست صورت است که بیش از هر نقطه دیگری از بدن، نمایش دهنده آثار پیری خواهد بود. درست است که به صورت صد در صد نمی‌توان از پیری جلوگیری کرد و در واقع هنوز راهی برای آن پیشنهاد نشده است، اما راه‌های جوانسازی پوست پیشانی و سایر نواحی بدن می‌تواند جوان‌تر شدن، شاداب‌تر شدن و زیباتر شدن پوست را به دنبال داشته باشد.

پیشرفت علم پزشکی توانسته است که راه‌های زیادی را برای جوانسازی پوست به بشر ارائه کند؛ از لیزر تا بوتاکس، ژل‌ها و تکنیک‌های مختلف جراحی که همگی با معرفی متخصص پوست در تهران و سایر شهرها مناسب امکان پذیر خواهند بود. همه این روش‌ها می‌توانند تاثیر قابل توجهی روی پوست داشته باشند و متناسب با شرایط هر فرد انتخاب شوند.

این مقاله قصد دارد که روش‌های جوانسازی را معرفی کند و اطلاعاتی را در مورد این روش‌ها به مخاطبان ارائه دهد. اما پیش از آن بهتر است به مطالبی در مورد روند پیری پوست اشاره شود تا روش‌های جوانسازی بهتر درک شوند. پس با این مقاله همراه شوید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

پیری پوست و نشانه‌های آن

افزایش پیدا کردن سن سبب خواهد شد که اجزای شکل‌دهنده پوست تخریب شود. پروتئین های کلاژن و الاستین در دسته این اجزا قرار می‌گیرند که تاثیر قابل توجهی بر زیبایی و جوانی پوست خواهند داشت.

از سویی دیگر مواردی وجود دارند که در کنار بالا رفتن سن موجب تخریب شدن و تحلیل پیدا کردن پوست خواهند شد که عبارت است از: مصرف سیگار، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، خودداری از انجام فعالیت‌های ورزشی و قرارگیری در معرض اشعه‌های زیان آور نور خورشید‌. این موارد می‌توانند به تدریج لایه سطحی پوست را نازک کنند و سبب ضعیف شدن بافت پیوندی آن شوند.

برای بهتر متوجه شدن علائم پیری پوست، باید به شناسایی لایه‌های پوست و بافت‌های مجاور آن پرداخت. پوست از سه لایه شامل روپوست (اپیدرم)، درم و زیر پوست (هیپودرم) تشکیل شده است. روپوست بخشی است که با چشم قابل مشاهده است. لایه میانی، سلول‌های تولیدکننده روپوست و برخی از گیرنده‌های حسی را در بر می‌گیرد. زیرپوست یا هیپودرم هم تشکیل شده از بافت پیوندی (همبند) و چربی است. هیپودرم اتصال پوست را به لایه عضلانی زیرین انجام می‌دهد. قرارگیری عضله‌ها هم روی استخوان‌ها خواهد بود.

جوانسازی پوست پیشانی

افزایش سن قابلیت تاثیر روی همه لایه‌های پوست و بافت‌های مجاور را دارد. در واقع پیرپوستی با 4 علامت اصلی خود را نشان خواهد داد که در شیوه‌های جوانسازی پوست پیشانی و سایر نقاط به دنبال راهی هستیم تا آن را درمان کنیم. در ادامه ابتدا به علائم پیری پوست اشاره خواهد شد.

چین و چروک

از اولین نشانه‌های افزایش سن می‌توان به خطوط پوستی اشاره کرد. ظهور این خطوط به تدریج از سنین جوانی روی پوست آغاز خواهد شد و گذشت زمان سبب عمیق‌تر شدن آنها می‌شود؛ به گونه‌ای که به تدریج و به مرور زمان به چین و چروک تبدیل خواهد شد. خطوط پوستی در نتیجه حرکت عضلات صورت به وجود می‌آیند.

این خطوط در سنین جوانی تنها در مواردی مانند خندیدن، اخم کردن یا مشغول به صحبت بودن آشکار خواهند شد. اما با تبدیل خطوط پوستی به چین و چروک، این خطوط پوستی بدون این که عضلات صورت حرکت کنند هم قابل مشاهده خواهند بود.

شایع‌ترین محل‌های بروز چین و چروک:

  • خط افقی پیشانی
  • خطوط شعاعی دور لب
  • خطوط شعاعی دور چشم وخطوط پنجه کلاغی
  • خط اخم (بین ابروها به صورت عمودی)
  • خط خنده (کناره‌های بینی تا بالای لب)

روش‌های جوانسازی پوست پیشانی و سایر نقاط نواحی صورت در اثر چین و چروک:

  • بوتاکس
  • لیزر درمانی
  • کربوکسی تراپی
  • هایفوتراپی
  • تزریق فیلر یا ژل
  • لیزر اندولیفت
  • تزریق چربی

کاهش حجم

افزایش سن منجر به بروز چند رویداد و اتفاق برای پوست و لایه‌های زیرین آن خواهد شد. با کاهش پروتئین‌های کلاژن و الاستین پوست، شل شدن پوست نیز رخ خواهد داد. تحلیل چربی زیر پوست در نواحی گونه، چانه، گیج گاه و چشم‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد که منجر به اسکلتی شدن ظاهر صورت خواهند شد.

تحلیل استخوان‌های صورت به خصوص در اطراف دهان و چانه نیز اتفاق خواهد افتاد. البته بروز این علائم و موارد در سنین بالای 50-60 سالگی خواهند بود. اما شیو‌های جوانسازی پوست پیشانی و سایر نواحی صورت زمانی اثرگذار خواهند بود که انجام آنها در سنین پایین‌تر باشد تا موجب تاخیر در ظهور چنین علائمی شوند. کاهش حجم می‌تواند افتادگی و چین و چروک به وجود آورد و به میزان قابل توجهی سبب کاهش پیدا کردن شادابی صورت شود.

شایع‌ترین محل‌های کاهش حجم:

جوانسازی پوست پیشانی

  • زیر چشم
  • اطراف بینی و لب
  • گونه‌ها
  • زوایای فک و چانه

از دست رفتن خاصیت کشسانی

بخش‌های عمقی پوست تشکیل شده از چند جزو اصلی است که به وجود آورنده قوام و شادابی پوست خواهند بود. ابتدا می‌توان به رشته‌های پروتئین کلاژن اشاره کرد که موجب ساخته شده اسکلت اصلی بافت پیوندی خواهند بود. هیالورونیک اسید را باید به عنوان جزو دوم معرفی کرد که عملکردی همچون سیمان میان بافتی دارد و پر کننده فضای بین رشته‌های کلاژن خواهد بود. در نهایت رشته‌های پروتئین الاستین، خاصیت کشسانی یا الاستیسیته پوست را ایجاد می‌کنند.

در پیری پوست شاهد افتادگی پوست و همچنین از بین رفتن خاصیت کشسانی خواهید بود. افتادگی پوست به علت کاهش حجم رخ خواهد داد که مواردی مانند تحلیل رفتن چربی زیر پوست، تخریب استخوان‌ها و کاهش حجم هیالورونیک علت آن است. فرسودگی و تخریب رشته‌های کلاژن و الاستین نیز موجب تحلیل رفتن قوام پوست و از بین رفتن خاصیت کشسانی خواهند شد. به این ترتیب کاهش استحکام و کشش پوست نیز رخ خواهد داد و تغییراتی مانند خشک و سفت شدن لایه‌های سطحی پوست هم سبب شکننده شدن پوست خواهند شد.

شایع‌ترین محل‌های کاهش خاصیت کشسانی:

  • دور لب
  • کناره‌های فک
  • پیشانی
  • زیر چشم

روش‌های جوانسازی:

  • لیزر اندولیفت
  • اربیوم فرکشنال
  • میکرونیدلینگ
  • هایفوتراپی
  • آر اف فرکشنال (اسکارلت)
  • CO2 فرکشنال
  • پلاسما جت

تغییر در لایه‌های پوست

پوست تشکیل شده از سه لایه است. نام لایه سطحی، اپیدرم یا روپوست است. این لایه تشکیل شده از چند لایه سلول است و مرور زمان سبب خشک، زمخت و حساس‌تر شدن در برابر اشعه مضر آفتاب (فرابنفش) آن خواهد شد. بروز لکه‌ها و خال‌ها تغییرات قابل مشاهده در این لایه هستند.

لایه میانی یا درم تشکیل شده از سلول‌های سازنده پوست، غدد چربی و عرق و بافت پیوندی است که بافت پیوندی از رشته‌های کلاژن، رشته‌های الاستین و هیالورونیک اسید تشکیل شده است. چنانچه به آن اشاره شد، فرآیند پیری پوست می‌تواند میزان اجزای ساختمانی بافت پیوندی را کاهش دهد. لایه میانی می‌تواند به پوست شکل دهد و قوام آن را حفظ کند؛ علاوه بر این وظیفه حفظ آب پوست را نیز انجام می‌دهد. به همین علت است با تحلیل رفتن این لایه، طراوت پوست کاهش پیدا خواهد کرد و خشکی آن بیشتر خواهد شد.

زیرپوست یا هیپودرم، لایه زیرین است که بافت پیوند و بالشتک‌ها یا پدهای چربی دارد. افزایش سن منجر به کاهش یافتن تعداد سلول‌ها، ضخامت هیپودرم و حجم بالشتک‌های چربی خواهد شد. این موارد می‌تواند حجم پوست را کاهش دهد و موجب بروز چین و چروک‌ها شود.

محل‌های شایع تغییر در لایه‌های پوستی: کلیه نواحی پوست صورت.

بهترین زمان برای اقدام جهت جوانسازی پوست پیشانی و سایر نواحی چه زمانی است؟

شرایط هر فرد است که بهترین زمان برای دریافت درمان‌های جوانسازی پوست و مراجعه به متخصص پوست تهران و سایر شهرها را مشخص می کند. از عوامل موثر بر زمان جوانسازی، این است که زمان آزاردهنده یا نگران کننده بودن علائم پیری برای هر فرد چه زمانی است و میزان محافظت از پوست در چه سطحی است؟

مهم ترین مراقبت‌های پوستی می‌تواند موارد زیر را در بر بگیرد که تاثیر قابل توجهی بر کاهش سرعت پیری پوست خواهند داشت:

جوانسازی پوست پیشانی

  • استفاده از کرم های مرطوب کننده
  • استفاده از ضد آفتاب
  • شسته شدن پوست به صورت منظم و مداوم
  • تمیز نگه داشتن پوست

برخی از متقاضیان جوانسازی پوست از اوایل 30 سالگی با علائم اولیه پیر پوستی مانند چین و چروک‌های ظریف مواجه می‌شوند. احتمال مشاهده افتادگی و لکه‌های پوستی نیز در این سنین وجود خواهد داشت. از روش‌های کم تهاجمی و موثر که می‌توانند ساختار پوستی را بهبود ببخشند و از پیری جلوگیری کنند، عبارت است از: درمان‌های لیزری، هایفوتراپی و لایه برداری.

مراقبت از پوست در دهه چهارم زندگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و خانم‌ها با نزدیک شدن به سنین یائسگی در بدن خود تغییرات هورمونی خواهند داشت که روی صورت تاثیرگذار خواهد بود. از مواردی که رخ دادن آنها در سنین بالای 40 سالگی مشاهده می‌شود، لکه‌های پوستی، خشکی پوست و آشکار شدن چین و چروک های پیرامون چشم است. توصیه این است که از روش‌های کم تهاجمی‌تر مانند لیزر درمانی، هایفوتراپی، تزریق ژل یا تزریق بوتاکس در این سنین استفاده شود.

روش‌های جوانسازی پوست پیشانی و سایر نواحی

روش‌های جوانسازی پوست پیشانی و دیگر نواحی را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • روش‌های تهاجمی: این روش‌ها مواردی مانند جراحی‌های پلاستیک و زیبایی مثل کشیدن پوست را در بر می‌گیرند.
  • روش‌های کم‌تهاجمی: این روش‌ها مواردی مانند هایفوتراپی، اندولیفت و شیوه‌های تزریقی مانند تزریق ژل، بوتاکس و چربی را شامل می‌شوند.
  • روش‌های غیرتهاجمی: این روش‌ها مراقبت‌های کلی پوست را در بر می‌گیرند که عبارت است از: کرم‌های ضد چروک و درمان‌های خانگی برای جوانسازی پوست.

کلام آخر

این مقاله به موضوع “جوانسازی پوست پیشانی” پرداخته و مطالبی را در این زمینه به مخاطبان خود ارائه کرده است. در پایان باید گفت که بهتر است در این زمینه از مشاوره با دکتر پوست رایگان استفاده کرد و با توجه به نظر و عقیده پزشکان مربوطه اقدام کرد.

در ادامه مطلب به آدرس یک وب سایت اشاره شده است. به منظور بررسی بیشتر و آشنایی با کاربرد آن، ادامه مطلب را مورد توجه قرار دهید.

وب سایت دکتر با من از قابلیت ارائه دادن خدمات پزشکی مورد نیاز مراجعه کنندگان به آنها برخوردار است. خدمات پزشکی مواردی مانند مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی را در بر می‌گیرد. به عبارت بهتر این وب سایت، راهی است که ارتباط بین پزشکان و مراجعه کنندگان را امکان پذیر خواهد کرد.

توصیه این است که به این وب سایت مراجعه کنید و نوع نیاز خود را در زمینه‌های مختلف دریافت خدمات به صورت دقیق مشخص کنید. پزشکی، روانشناسی یا لوازم پزشکی؟ به این ترتیب دسترسی به خدمات پزشکی و سلامت آسان‌تر و مناسب‌تر خواهد شد.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید