اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. انواع روش‌های جوانسازی پوست را بشناسید!
انواع روش‌های جوانسازی پوست را بشناسید!

انواع روش‌های جوانسازی پوست را بشناسید!

پوست یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن محسوب می‌شود که اگر از آن مراقبت نشود، ممکن است دچار آسیب‌هایی شود. آگاهی داشتن از روش‌های جوانسازی پوست، یکی از راهکارهای مناسب جهت حفاظت و رسیدگی به پوست است که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. با مطالعه این مطلب می‌توانید بدون مشورت با پزشک پوست و مو پوستی زیبا و جوان داشته باشید. بنابراین توصیه می‌شود که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

منظور از روش‌های جوانسازی پوست چیست؟

منظور از روش‌هایی برای جوانسازی پوست، انجام اقداماتی جهت شادابی و جوانی بیشتر پوست و همچنین محافظت از آن است. پوست بر اثر عواملی همچون افزایش سن، شرایط محیطی، نداشتن تغذیه مناسب، ورزش نکردن و… ممکن است دچار مشکلاتی مانند تیرگی، افتادگی و پیری شود. اما با کمک راهکارهای جوانسازی پوست می‌توانید از چنین مشکلاتی پیشگیری کنید. در ادامه بهترین روش‌های جوانسازی پوست به طور کامل شرح داده می‌شوند.

شناخت نوع پوست

اولین قدم برای انجام راهکارهای جوانسازی پوست، شناخت نوع پوستتان است. به طور کلی پوست انسان به 4 نوع تقسیم می‌شود که به شرح زیر هستند:

روش‌های جوانسازی پوست

  • پوست نرمال که نه بیش از اندازه چربی روی آن دیده می‌شود و نه خشک است.
  • پوست چرب که هنگامی که به آن دست می‌زنید، دستتان چرب می‌شود.
  • پوست خشک که چربی بسیار کمی دارد، به همین دلیل اکثر اوقات ممکن است عواملی مانند خارش و قرمزی پوست را تجربه کنید.
  • پوست ترکیبی که بدین گونه است که قسمتی از پوست چربی زیادی دارد و قسمت دیگر بسیار خشک است.

با توجه به موارد بالا ابتدا ضروری است که نوع پوست خود را شناسایی کنید و سپس بر اساس آن روش‌های جوانسازی را انجام دهید.

استفاده از محصولات پوستی

یکی از راهکارهای محافظت و جوانسازی پوست، استفاده از محصولات پوستی است. به طور مثال تونر یکی از محصولات پوستی مناسب به شمار می‌رود که باعث شادابی پوست می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که در طول روز تمام سطح پوست صورت به جز اطراف چشم‌ها را به تونر آغشته کنید.

به علاوه تونر برای پاک کردن آرایش نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود. بدین گونه که تونر را به وسیله پنبه‌ای به صورت دایره‌ای روی پوست صورت خود بزنید و در مرحله آخر صورت خود را بشویید.

استفاده از ماسک‌های لایه بردار

ماسک‌های لایه بردار یکی از محصولات پوستی مناسب به شمار می‌روند که فواید زیادی برای پوست صورت دارند. ماسک‌های لایه بردار سلول‌های مرده را از روی پوست پاکسازی و از تیرگی پوست جلوگیری می‌کنند. بنابراین بهتر است که هفته‌ای 2 یا 3 بار از ماسک‌های لایه بردار استفاده کنید.

مرطوب نگه داشتن پوست و آبرسانی به آن

می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین و بهترین روش‌های جوانسازی پوست و محافظت از آن، مرطوب نگه داشتن پوست است. ساده‌ترین روش برای مرطوب نگه داشتن پوست، نوشیدن آب کافی است. زمانی که آب بدنتان کم باشد، پوست نیز با خشکی مواجه می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است خشکی و خارش شدیدی احساس کنید که به مرور زمان احتمال دارد این خشکی و خارش به چین و چروک تبدیل شوند.

بنابراین توصیه می‌شود که روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید. اما اگر آب کافی نیز می‌نوشید، ولی همچنان پوست بسیار خشکی دارید، در چنین شرایطی به کرم‌های مرطوب‌کننده نیاز دارید. بنابراین بهتر است که به کمک مشاوره با دکتر پوست کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست خود را تهیه و روزانه از آن استفاده کنید.

جوانسازی پوست با کمک روش‌های پیشرفته پزشکی

تاکنون روش‌‌های خانگی و ساده‌ای را جهت محافظت و جوانسازی پوست، شرح دادیم. در کنار این روش‌ها، راهکارهایی بسیار پیشرفته در علم پزشکی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید نتیجه فوق العاده‌ای کسب کرده و به جوانسازی پوست خود کمک کنید. به طور مثال جوانسازی با کمک دستگاه هایفوتراپی یکی از این روش‌های پیشرفته محسوب می‌شود.

متخصص پوست و مو با استفاده از دستگاه هایفوتراپی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و باعث افزایش کلاژن آن می‌شود. با انجام منظم هایفوتراپی پس از مدتی مشاهده می‌کنید که پوستتان جوان‌تر شده و چین و چروک‌های آن از بین رفته است.

بوتاکس

اگر جزو افراد علاقه‌مند به روش‌های جوانسازی پوست هستید، مطمئنا اسم بوتاکس را شنیده‌اید. بوتاکس یکی از راهکارهای پرطرفدار برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک‌های پوستی است. این روش باعث جلوگیری از چروک شدن پوستتان می‌شود، بنابراین زمانی کاربرد دارد که هنوز چین و چروکی روی پوستتان ایجاد نشده باشد.

چربی درمانی جهت جوانسازی پوست

روش‌های جوانسازی پوست

چربی درمانی یکی دیگر از راهکارهای جوانسازی و زیباسازی پوست است که نسبت به روش‌های دیگر کمی سخت‌تر انجام می‌شود. برای انجام این کار چربی‌ قسمت‌های دیگری از بدن مانند شکم را خارج می‌کنند و سپس آن را به قسمت‌هایی از پوست که دارای چین و چروک است، تزریق می‌کنند. این روش نتایج فوق‌العاده‌ای به دنبال دارد و زیبایی پوستتان را چند برابر می‌کند.

لیزر

جوانسازی با کمک لیزر از دیگر روش‌های مطمئن و موثر برای زیبایی و از بین بردن چین و چروک‌های پوستی به شمار می‌رود. لیزر درمانی افتادگی‌های پوستی را از بین می‌برد و همچنین منجر به رفع چین و چروک‌های پوست خواهد شد.

قابل ذکر است که لیزر درمانی بهتر است که توسط متخصص پوست و مو انجام شود، زیرا اگر فردی که انجام این کار را به عهده دارد، اطلاعات و تخصص کافی در این زمینه را نداشته باشد، ممکن است پوست را با مشکلات بیشتری مواجه کند. بنابراین اگر قصد انجام لیزردرمانی را دارید، پیشنهاد می‌شود از مشاوره با دکتر با من بهره‌مند شوید و از روش‌های تماس با دکتر پوست شرق تهران و دکتر پوست عالی آگاه شوید.

کلام آخر

پوست عضوی است که سلامت آن بر زیبایی چهره تاثیرگذار است. اگر به خوبی از این عضو مهم مراقبت نشود، ممکن است دچار بیماری‌های مختلفی شود و در نهایت زیبایی چهره را از بین ببرد. بنابراین بهتر است که در زمینه روش‌های جوانسازی پوست اطلاعاتی را به دست آورید و از مواردی آگاه شوید.

هدف از تهیه این مقاله آشنا کردن شما و تمام افراد علاقه‌مند به روش‌های مراقبت‌ از پوست بود که بتوانید نوع پوست خود را شناسایی کنید و با اطلاعات درستی نسبت به تهیه محصولات پوستی اقدام کنید. همچنین روش‌های مراقبتی پوست که تنها با کمک متخصص پوست و مو امکان پذیر هستند را نیز به همراه کاربردشان شرح دادیم که هنگام انجام هر کدام پیش زمینه‌ای از آن‌ها داشته باشید.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید