اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. درباره ریزش مو بعد از کاشت چه می‌دانید؟
درباره ریزش مو بعد از کاشت چه می‌دانید؟

درباره ریزش مو بعد از کاشت چه می‌دانید؟

حتما تا به حال بسیاری از افراد را دیده­اید که دچار ریزش مو بعد از کاشت می­شوند. این موضوع بسیاری از افرادی که مو می­کارند را به خود درگیر می­کند. با اینکه ریزش مو در این دوران تقریبا طبیعی است؛ اما باز هم بسیار آزاردهنده تلقی شده و باعث ناراحتی افراد می­شود.

در این مقاله قصد داریم هر آنچه که باید در مورد ریزش بعد از کاشت مو بدانید را به طور کامل برایتان شرح دهیم و شما را با علت و راه­های جلوگیری از این مشکل آشنا کنیم. اگر شما هم می­خواهید که اطلاعات بیشتری در مورد ریزش مو پس از کاشت داشته باشید، ما را در ادامه مقاله همراهی کنید.

چرا بعد از کاشت ریزش مو اتفاق می­افتد؟

ریزشی که بعد از کاشت مو رخ می­دهد، فرآیندی کاملا طبیعی شناخته می­شود. این پدیده برای اکثر کسانی که مو می­کارند، اتفاق می­افتد و باعث ایجاد نگرانی در مورد کیفیت کاشت مویشان می­شود. در ادامه بررسی می‌کنیم که اصلا چرا این امر رخ می­دهد.

زمانی که فرد عمل کاشت مو را انجام می­دهد، تا چندین هفته شاهد ریزش موهای خود است. این ریزش مو دلیل مشخصی ندارد و شاید برای افراد معدودی حتی رخ ندهد؛ اما به هر حال اتفاقی طبیعی به شمار می­آید.

ریزش مو بعد از کاشت هیچ ارتباطی با ریشه مو ندارد؛ بلکه تنها ساقه مو درگیر آن می­شود. اگر موها از ریشه شروع به ریزش می­کردند، دیگر قادر به رشد مجدد نبودند. همین ریزش از ساقه باعث می­شود که مو پس از ۳ تا ۴ ماه دوباره شروع به رشد کند.

ریزش مو بعد از کاشت

این چرخه ریزش و رویش معمولا تا یک سال بعد از عمل کاشت ادامه دارد. به­ طوری که بعد از یک سال می­توان گفت 90 درصد از موها رشد کرده­اند و دیگر طاسی روی سطح سر دیده نمی­شود.

نکته شایان ذکر این است که اعمال شما برای مراقبت از موهای خود بعد از کاشت نقش پررنگی در مدت زمان مورد نیاز برای تجدید آن­ها دارد. اگر موهای خود را با روش­­های مناسب تقویت کنید و مراقبت­های لازم را انجام دهید، شاهد ریزش کمتر و مدت زمان کمتر رویش هستید. در ادامه کارهایی که باید در این راستا انجام دهید را با یکدیگر بررسی می­کنیم.

چرخه ریزش و رویش مو بعد از کاشت چگونه کار می­کند؟

همان­طور که می­دانید، معمولا روز بعد از کاشت پانسمان­ها باز می­شوند. اینجا دقیقا همان­جایی است که چرخه ریزش و رویش در موهای شما آغاز به کار می­کند. این فرآیند به نوعی باعث می­شود که موهای شما استقامت بیشتری پیدا کنند.

از همان روز باز کردن پانسمان تا چند هفته بعد موهای شما در فاز رشد قرار دارند. البته ممکن است این زمان برای افراد مختلف متغیر باشد و موها زودتر یا دیرتر وارد فاز ریزش شوند. اگر این اتفاق طولانی مدت شد، می‌توانید از مشاوره با دکتر مو در سایت دکتر با من کمک بگیرید.

زمانی که موها در سطح سر شما کاشته می­شوند، ریشه آن­ها درون پوست سر محکم می­شود. به همین دلیل است که هنگام ریزش این بخش از موها درگیر نمی­شود و نمی­ریزد. البته در برخی موارد ممکن است ریزش جزئی رخ دهد.

وقتی ساقه­ها دچار ریزش مو بعد از کاشت می­شوند، باید به آن­ها اجازه داد تا دوباره وارد فاز رشد شوند و از ریشه شروع به رشد کنند. اگر این فرآیند کمی طولانی شد، هیچ جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که مو به زمان نیاز دارد تا از پوست سر بیرون بزند و مدت زمان مورد نیاز برای رشد موها در هر فرد متغیر است.

برای جلوگیری از ریزش مو پس از کاشت چه کاری انجام دهیم؟

همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم، ریزش مویی که بعد از کاشت اتفاق می­افتد، کاملا عادی است؛ اما برای کمتر کردن اثرات و مدت آن روش­هایی وجود دارد که با استفاده از آن­ها می­توانید فرآیند رشد موهای خود را بهبود ببخشید.

در ادامه روش­هایی را برای تقویت موها و عواملی که می­توانند بر کیفیت کاشت مو و جلوگیری از ریزش تاثیر داشته باشند را به شما معرفی می­کنیم.

انجام عمل کاشت مو در سن مناسب

اگر در سن مناسب اقدام به کاشت مو نکنید، بدون توجه به میزان تخصص دکتر و کیفیت ابزارها می­توان گفت که جراحی کاشت موی شما تاثیر چندان مطلوبی نخواهد داشت. سن عاملی کلیدی در موفقیت یا عدم موفقیت یک عمل کاشت مو به شمار می­رود.

ریزش مو بعد از کاشت

بهترین سن برای کاشت مو بین 30 تا 40 سال است؛ چرا که پس از سی سالگی به طور خودکار ترشح برخی هورمون­ها که باعث ریزش مو می­شدند، قطع می­شود و افراد شاهد ریزش موی کمتری در این سنین هستند.

تغذیه مناسب

تغذیه نقشی کلیدی در میزان ریزش مو بعد از کاشت دارد. پس از انجام جراحی کاشت مو باید طوری برنامه غذایی خود را تنظیم کنید که مواد مغذی لازم را به موهایتان برساند و آن­ها را تقویت کند.

ویتامین­های گروه ب، مهم­ترین و مفیدترین ویتامین­ها برای مو به شمار می­روند. این مواد مغذی می­توانند ریزش موی شما را تا حد زیادی کاهش دهند. با کمی تحقیق می­توانید موادی را که سرشار از این ویتامین­ها هستند، بیابید و آن­ها را در سبد غذایی خود جای دهید.

سعی کنید تا حد امکان از خوردن غذاهایی با چربی و نمک زیاد جلوگیری کنید. این مواد برای سلامت پوست و موی شما بسیار مضر هستند و می­توانند ریزش موی شما را افزایش دهند. مصرف زیاد روغن، فست فود، خامه و شیرینی باعث ایجاد الگوهای بد در روند رشد موهای شما می­شود.

کلام آخر

هنگامی که با ریزش مو بعد از کاشت مواجه شدید، اولین نکته قابل توجه این است که جای نگرانی وجود ندارد. این نوع از ریزش کاملا طبیعی است و برای اکثریت افرادی که کاشت مو انجام می­دهند، اتفاق می­افتد. پس از آن باید به دنبال روش­هایی برای تقویت موهایتان باشید که چرخه رشد و ریزش را تسریع ببخشد.

توجه داشته باشید که اگر ریزش موی شما برای مدت طولانی ادامه داشت یا شدت گرفت، حتما به متخصص ریزش مو مراجعه کنید که علت آن را بیابید. همچنین شما می‌توانید به مراجعه به سایت دکتر با من دکتر مو و ریش مورد نظر خود و قابل اعتمادی را بیابید. این موضوعات در برخی موارد عادی هستند، اما گاهی ممکن است به دلیل عدم استفاده از ابزار مناسب و نداشتن تخصص لازم برای کاشت باشند.

 

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید