اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. دلایل بوی بد جوش صورت چیست؟
دلایل بوی بد جوش صورت چیست؟

دلایل بوی بد جوش صورت چیست؟

این مقاله قصد دارد به موضوع بوی بد جوش صورت بپردازد و مطالبی را در این زمینه به افراد علاقه مند ارائه دهد.

افراد بسیار زیادی وجود دارند که زیبایی آنها به علت آسیب های مختلف پوستی از بین می رود و این موضوع منجر به بروز مشکلات مختلف روحی در آنها می شود.

دلایل بوی بد جوش صورت

جوش های مختلف یکی از مهم ترین موارد در میان آسیب های مختلفی است که درمان آنها از طریق روش های مناسب امکان پذیر خواهد بود. به این ترتیب از کاهش زیبایی به میزانی قابل توجه پیشگیری خواهد شد. شاید هم لازم باشد به متخصص پوست عالی در تهران و سایر شهرها مراجعه شود و اقدام به مشاوره با دکتر پوست رایگان کنند.

این مقاله به همین موضوع پرداخته است؛ پس با این مقاله همراه شوید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

جوش چرکی بد بو

نوعی از جوش ها که جوش های چرکی نامیده می شوند، اندازه ای بزرگ تر از حد معمول دارند و ایجاد آنها منجر به احساس درد و سوزش در فرد می شود. به طور معمول با تخلیه شدن این جوش ها، بوی نامطبوعی به وجود می آید، به همین علت است که این جوش ها توسط برخی از افراد، جوش چرکی بد بو نامیده می شوند. این جوش ها می توانند در هر سنینی ایجاد شوند، اما اغلب دوران نوجوانی و اوایل دوران جوانی، زمانی است که احتمال رخ دادن آنها بیشتر است.

خالی کردن جوش چرکی

جوش چرکی بد بو نباید خالی شده یا در اصطلاح ترکانده شود، زیرا این عمل در اکثر موارد سبب می شود آسیب های شدیدی به پوست وارد شود. در صورت احساس نیاز به تخلیه شدن جوش ها بهتر است که آن را به متخصصان بسپارید تا با استفاده از روش های موجود به تخلیه کردن جوش ها بپردازند.

پیشگیری از جوش چرکی یا بوی بد جوش صورت

پیشگیری از جوش صورت
پیشگیری از جوش صورت

برای پیشگیری از جوش چرکی توصیه این است که تا حد امکان پوست تمیز نگه داشته شود. البته این کار نباید بیش از حد انجام شود، زیرا شستشوی بیش از حد پوست می تواند جوش های شدید را به وجود آورد.

علاوه بر این قبل از لمس صورت، باید اطمینان حاصل کنید که دستتان تمیز است. از دیگر روش های جلوگیری از جوش و آکنه می توان به استفاده از غذاهای مقوی و قرارگیری در شرایط مناسب روحی اشاره کرد.

درمان جوش چرکی بد بو

درمان جوش چرکی بد بو
درمان جوش چرکی بد بو

افراد در اغلب موارد برای درمان این نوع از جوش ها نیازمند آنتی بیوتیک های مختلف هستند. اما در صورت خفیف بودن جوش ها می توان از صابون ها و کرم های آنتی باکتریال استفاده کرد و به نتیجه رضایت بخشی رسید.

داروها نیز باید با نظارت پزشک استفاده شوند، در غیر این صورت احتمال ایجاد عوارض بیشتر خواهد شد.

جوش های سرسفید را باید نوعی آکنه معرفی کرد که مسدود شدن منافذ سلول های پوستی در آن مشاهده می شود. جوش های سرسیاه منافذی متصل هستند که با قرارگیری در معرض هوا، اکسید کردن سطح پلاگین را انجام می دهند. در واقع چرک، جوش و کیست منافذی بسته هستند که می توانند آلوده شوند.

آکنه بدبو را نمی توان مشکلی شایع دانست، اگر چه امکان وجود اندکی بو در ترشحات منافذ مسدود شده وجود دارد.

پلاگین های سبوم

به طور کلی با حرکت سبوم به سوی سطح پوست، به عنوان یک نرم کننده عمل می کند تا رطوبت حفظ شود و از حرکت میکروب ها و مواد شیمیایی از طریق پوست به داخل بدن جلوگیری کند.

اما در صورتی که سبوم بیش از حد تولید شود و با سلول های مرده پوست همراه باشد، می تواند موجب مسدود شدن منافذ پوست شود.

گاهی اوقات نیز ممکن است بوی بد جوش صورت را به وجود آورد.

سلول های پوستی مرده

چنانچه سلول های پوستی جدید در درم به وجود می آیند، سلول های قدیمی پوست هم به بیرون هدایت می شوند. بیرونی ترین لایه سلول های پوستی، لایه شاخی است که تشکیل شده از حدود 20 لایه سلول مرده پوست است و از بین رفتن آنها به صورت تدریجی رخ می دهد. اما در آکنه، امکان حبس شدن سلول های مرده پوست در منافذ وجود دارد و به جای از بین رفتن، اقدام به ایجاد یک پلاگین با سبوم می کنند. آنها می توانند پوسیدگی را در منافذ به وجود آورند و مشکل بو را تشدید کنند.

باکتری ها

به طور معمول، وجود باکتری ها روی پوست طبیعی است که برخی از آنها سودمند هستند. اما وجود داشتن باکتری های مضر مانند استافیلوکوکوس اورئوس نیز قابل توجه است.

منافذ مسدود شده زمینه ای را فراهم می کنند تا باکتری ها تغذیه شوند و ممکن است منافذ با حمله باکتری ها به مواد داخل آن، دچار آلودگی شوند. در صورتی که بو بسیار شدید و قابل توجه باشد، می تواند عفونت جدی تری را نشان دهد و باید به پزشک مراجعه شود.

جوش زدن و فشردن آکنه

در صورتی که جوش های سرسیاه فشرده شوند، می توانند منجر به ورود آلودگی و باکتری های بیشتری به منافذ شوند که می تواند هر بویی را بدتر کند. احتمال منتقل شدن باکتری ها از جوش های آلوده به جوش های سرسیاه یا جوش های سرسفید (که پیش از این دچار آلودگی نبوده اند) وجود دارد و می تواند عفونت در صورت یا هر ناحیه دیگری از صورت را گسترش دهد.

مراقبت از پوست و جلوگیری از بوی بد جوش صورت

مراقبت از پوست و جلوگیری از بوی بد جوش صورت
مراقبت از پوست و جلوگیری از بوی بد جوش صورت

عدم تمیزی نمی تواند علت بروز آکنه باشد. اما شسته شدن صورت دو بار در روز به وسیله یک پاک کننده ملایم می تواند کمک کند باکتری ها از بین بروند و آلودگی ها نابود شوند. با کمتر شدن لمس صورت، کاهش احتمال ورود باکتری و آلودگی به منافذ پوست رخ خواهد داد.

شسته شدن موها و پاکسازی صورت بعد از برداشتن سربند یا روسری عرق کرده می تواند کمک کند تا منافذ پوست تمیز بمانند. در صورتی که بعد از پوشیدن لباس و تعریق دوش گرفته شود از بروز آکنه در پشت، شانه ها و سینه جلوگیری خواهد شد و مراقبت خوب از پوست می تواند موجب جلوگیری از بدبو شدن آکنه شود.

کلام آخر

این مقاله به موضوع بوی بد جوش صورت پرداخته و مطالبی را در این زمینه به مخاطبان خود ارائه داده است.

وب سایت دکتر با من از این قابلیت برخوردار است که خدمات پزشکی مورد نیاز مراجعه کنندگان را پاسخ دهد و مواردی مانند مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی را انجام می دهد. در واقع می توان این مجموعه را پلی برای برقراری بهتر ارتباط بین پزشکان و مراجعه کنندگان معرفی کرد. همچنین دکتر با من می تواند خدمات پزشکی مورد نیاز مراجعه کنندگان را در دسترس آنها قرار دهد. به عنوان مثال برای ارتباط با دکتر پوست آنلاین می توانید از این وب سایت کمک بگیرید.

توصیه این است که به وب سایت مراجعه کرده و به صورت دقیق نوع نیاز خود را در زمینه های گوناگون دریافت خدمات تعیین کنید. پزشکی، روانشناسی یا لوازم پزشکی؟ به این ترتیب بهتر می توانید به خدمات پزشکی و سلامت دسترسی پیدا کنید.

2 دیدگاه

دیدگاه خود را درج کنید