اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. راه‌های افزایش آبرسانی به پوست خشک چیست؟
راه‌های افزایش آبرسانی به پوست خشک چیست؟

راه‌های افزایش آبرسانی به پوست خشک چیست؟

پوست یکی از مهم‌ترین اعضای بدن محسوب می‌شود که به رطوبت و آب کافی نیاز دارد. مطلبی که قرار است در این مقاله بررسی شود، در زمینه روش‌های افزایش آبرسانی به پوست خشک است.

زمانی که پوست با کم آبی مواجه شود، مشکلات زیادی به وجود می‌آید که ممکن است تاثیرهای منفی زیادی بر پوست بگذارد. بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به زیبایی پوست خود اهمیت زیادی می‌دهید، پیشنهاد می‌شود که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

افزایش آبرسانی به پوست خشک چگونه انجام می‌شود؟

افزایش آبرسانی به پوست‌های خشک با انجام راهکارهایی امکان‌پذیر است. ابتدا باید بررسی شود که پوست تا چه اندازه خشک است و به چه میزان رطوبتی نیاز دارد. گاهی اوقات پوست آنچنان خشک است که فرد برای آبرسانی به آن حتما باید به وسیله تماس با دکتر پوست مشکل خشکی پوست خود را برطرف کند.

اما گاهی اوقات می‌توان خشکی پوست را با انجام راهکارهایی در منزل برطرف کرد. در ادامه تمام روش‌های آبرسانی به پوست خشک کامل و جامع شرح داده می‌شود.

نوشیدن آب یکی از بهترین روش‌های آبرسانی به پوست خشک

نوشیدن آب یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های آبرسانی به پوست خشک به شمار می‌رود. نوشیدن آب کافی پوست را مرطوب و جوان نگه می‌دارد و باعث جلوگیری از بیماری‌های پوستی گوناگون می‌شود. نوشیدن آب علاوه بر شادابی و حفظ رطوبت پوست، برای اعضای دیگر بدن مانند قلب، سیستم عصبی و… نیز مفید است. بنابراین نوشیدن روزانه 8 لیوان آب توسط پزشکان به تمام افراد توصیه می‌شود.

افزایش آبرسانی به پوست خشک

پاکیزه نگه داشتن پوست

یکی دیگر از روش‌هایی که از خشکی پوست جلوگیری و رطوبت پوست را حفظ می‌کند، پاکیزه نگه داشتن پوست است. برای اینکار توصیه می‌شود که پوست هر شب قبل از خواب شسته شود و بانوان مواد آرایشی را با استفاده از شامپوهای مخصوص شست‌وشوی صورت کاملا تمیز کنند. در نهایت با استفاده از کرم مرطوب‌کننده می‌توان رطوبت کافی را به پوست رساند.

تغذیه مناسب

روش دیگری که باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند، تغذیه مناسب است. استفاده از برخی مواد غذایی و ویتامین‌ها رطوبت پوست را حفظ کرده و از خشکی و دیگر مشکلات پوستی جلوگیری می‌کنند. به طور مثال مصرف میوه و سبزیجات و همچنین ویتامین‌هایی مانندA ، B و C پوست را از مشکلاتی مانند خشکی حفظ می‌کنند و باعث شادابی و جوانی پوست می‌شوند.

استفاده از محصولات پوستی آبرسان

یکی دیگر از روش‌های افزایش آبرسانی به پوست خشک، استفاده از محصولات پوستی مانند ماسک‌ها و اسکراب‌های پوستی است. ماسک‌ها و اسکراب‌هایی که دارای گلیسیرین، اوره، ویتامین‌های گوناگون و… هستند، علاوه بر آبرسانی به پوست، باعث جوان نگه داشتن پوست می‌شوند و تاثیرهای زیادی بر زیبایی و جذابیت پوست دارند.

علائم و نشانه‌‌های پوستی که دچار کم آبی شده است

نشانه‌هایی وجود دارند که خبر از خشکی پوست شدید و کم آبی آن می‌دهند. این نشانه‌ها عبارت‌ هستند از:

  • پوست شادابی خود را از دست می‌دهد و کدر و تیره می‌شود.
  • به وجود آمدن چروک‌هایی در نواحی پوست صورت و اطراف چشم‌ها
  • تیره شدن و به وجود آمدن گودی زیر چشم‌ها
  • احساس خارش شدید که خاراندن آن ممکن است در نهایت منجر به زخم‌های پوستی شود.
  • احساس تشنگی و خشکی زبان

موارد بالا از مهم‌ترین نشانه‌های خشکی شدید پوست هستند که توصیه می‌شود بیماران در صورت مشاهده آن‌ها هرچه سریع‌تر با متخصص پوست و مو مشورت کنند.

متخصص پوست و مو چگونه پوست خشک را درمان می‌کند؟

افزایش آبرسانی به پوست خشک

متخصص پوست و مو پس از معاینه کامل پوست، روش‌های درمانی را آغاز می‌کند. درمان پوست خشک معمولا با استفاده از کرم‌های درمانی آبرسان و پمادهای مخصوصی انجام می‌شود که پزشک آن‌ها را تجویز می‌کند.

اما اگر خشکی پوست بیش از حد باشد و با مصرف کرم‌ و پمادها درمان نشود، متخصص پوست و مو با استفاده از روش‌های درمانی به خصوصی به آبرسانی پوست می‌پردازد. به طور مثال پاکسازی و لایه‌‌برداری با استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های مخصوص پزشکی هم از راه‌های افزایش آبرسانی به پوست خشک است.

آیا خشکی پوست قابل پیشگیری است؟

بیماری خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که با رعایت روش‌هایی می‌توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد. به طور مثال نوشیدن روزانه آب کافی و انجام راهکارهای دیگری که پیش‌تر شرح دادیم، در موارد زیادی می‌توانند از خشکی پوست جلوگیری کنند.

همچنین دریافت مشاوره و راهنمایی از دکتر با من نیز می‌تواند کمک زیادی به حفظ رطوبت پوست کند و راهکارهای مناسبی جهت جلوگیری از خشکی پوست ارائه دهد. به علاوه دکتر با من امکان برقراری تماس با دکتر پوست شرق تهران و دکتر پوست طرف قرارداد با بیمه را نیز برای بیماران پوستی فراهم کرده است.

کلام آخر

پوست یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن است که اختلالات و بیماری‌های مربوط به آن می‌تواند تاثیرهای منفی زیادی بر پوست بگذارد. در این مقاله هدف آگاهی بیماران مبتلا به مشکلات پوستی و سایر افراد از روش‌های افزایش آبرسانی به پوست خشک بود که این دسته از افراد بتوانند پوست خود را درمان و از آن محافظت کنند.

همچنین در این مقاله علائم خشکی پوست نیز توضیح داده شد که بیماران در صورت مشاهده آن‌ها بتوانند هر چه سریع‌تر نسبت به درمان اقدام کنند.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید