اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. راه‌های مراقبت از پوست چرب در زمستان چیست؟
راه‌های مراقبت از پوست چرب در زمستان چیست؟

راه‌های مراقبت از پوست چرب در زمستان چیست؟

این مقاله به موضوع “مراقبت از پوست چرب در زمستان” پرداخته است و مطالبی را در این زمینه به افراد علاقه‌مند ارائه خواهد داد.

هوای سرد و خشک می‌تواند منجر به التهاب، قرمزی و خارش پوست شود. به عبارت بهتر زمستان و هوای سرد روی پوست اثرگذار خواهد بود. شاید تصور کنید که راهی وجود ندارد که سرما روی پوست اثر نگذارد، اما چنین نیست.

با سرد شدن هوا و خشک شدن آن، باید به مراقبت از پوست اهمیت بیشتری داده شود که بتوان به جلوگیری از آسیب‌دیدگی پوست کمک کرد. شاید برای شما هم لذت‌بخش باشد که در مقابل شومینه و بخاری قرار بگیرید و گرم شوید، اما تحقیقات نشان دهنده این است که چنین روند و عادتی می‌تواند پوست شما را خشک‌تر کند.

شاید هم دوش آب داغ در هوای سرد برای شما دلچسب و خوشایند باشد و بدن شما را گرم کند، اما باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که آب داغ و از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌تواند خشک شدن آن را به دنبال داشته باشد. اما جای نگرانی نیست. زیرا با رعایت چند نکته و به کارگیری تعدادی راهکار می‌توان نسبت به برطرف کردن خشکی پوست در زمستان اقدام کرد و از این طریق کمک کرد که پوست مرطوب بماند. یعنی در اکثر اوقات نیازی به مشاوره با دکتر پوست رایگان نخواهد بود.

پس با اعمال چند تغییر ساده در سبک زندگی می‌توان سلامت پوست را در فصل سرما تضمین کرد. این تغییرات عبارت است از: خودداری از دوش آب داغ، نوشیدن مایعات بیشتر و استفاده از کرم مرطوب کننده پس از دوش گرفتن.

در ادامه به چند نکته اشاره خواهد شد که رعایت آنها در فصل زمستان، مراقبت از پوست را به دنبال خواهد داشت و رطوبت طبیعی پوست حفظ خواهد شد. با این مقاله و نکات مطرح شده در آن همراه شوید و تا انتها آن را مطالعه کنید.

۱۰ نکته مهم برای سلامت پوست و مراقبت از پوست چرب در زمستان

در ادامه به نکاتی برای مراقبت از پوست چرب در زمستان اشاره خواهد شد.

مراقبت از پوست چرب در زمستان

استفاده از دستگاه بخور برای افزایش رطوبت اتاق

در صورتی که در اتاق یا محل کار از دستگاه بخور استفاده شود، هوا را در فصل زمستان مرطوب نگه خواهد داشت و مانع از خشک شدن پوست خواهد شد. دستگاه بخور باید در اتاق قرار داده شود، زیرا اوقات بیشتری در اتاق (مانند اتاق خواب) سپری می‌‌شود.

کم کردن شعله بخاری

با سرد شدن هوا، اولین کاری که انجام می‌شود، زیاد شدن شعله بخاری است. اما این نکته را مورد توجه قرار دهید  که شعله زیاد بخاری سبب خشک شدن هوای منزل خواهد شد. بهتر است که گرم شدن دمای اتاق تا اندازه‌ای باشد که در عین احساس راحتی و آسودگی از خشک شدن پوست نیز جلوگیری شود.

کاهش دمای آب و مدت زمان دوش گرفتن

دوش آب گرم و حمام سبب خواهد شد که پوست شما دچار خشکی بیشتر شود. بهترین کار، دوش آب ولرم است و بهتر است مدت زمان ماندن در حمام به مدت 5 تا 10 دقیقه باشد.

در هنگام شسته شدن دست‌ها بهتر است که از آب بسیار داغ استفاده نشود. اگر آب، دست‌های شما را قرمز کند، داغی بیش از حد را نشان می‌دهد. شستشوی دست‌ها با آب خنک مانند آب گرم می‌تواند میکروب‌ها را برطرف کند و بر اساس نتیجه محققان سبب خواهد شد که پوست دچار التهاب کمتری شود.

در صورتی که خشک کردن دست‌های خود را پس از خروج از سرویس بهداشتی با خشک کن انجام می‌دهید، سعی کنید که دست‌ها تا زمان قرارگیری در زیر دستگاه، اندکی دارای نم باشد و به طور کامل خشک نشود. به این ترتیب به مراقبت از پوست چرب در زمستان پرداخته‌اید.

 استفاده از شوینده ملایم و بدون بو

اگر از یک صابون استفاده شود، می‌تواند خارش و خشکی شدید پوست را به وجود آورد. به عنوان مثال اگر از صابونی که دارای بو و مواد التهاب آور است، به صورت مداوم استفاده شود، پوست دچار آسیب‌دیدگی خواهد شد. بهتر است صابون مرطوب کننده یا ژلی مورد استفاده قرار گیرد که فاقد بو است.

در هنگام خرید، محصولاتی را جستجو کنید که دارای برچسب بدون بو باشند. به طور کلی اگر میزان استفاده از صابون کاهش پیدا کند، موجب جلوگیری از بروز مشکلات پوستی در فصل زمستان خواهد شد. به همین علت بهتر است که استفاده از صابون برای شستشوی دست‌ها، ناحیه تناسلی، زیر بغل و پاها کمتر شود.

تغییر دادن برنامه مراقبت از پوست برای فصل زمستان

استفاده از محصولات آبرسان و مرطوب کننده قوی در طول روزهای سرد زمستان توصیه می‌شود. خودداری از محصولاتی که پوست را سفت می‌کنند نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا این محصولات الکل دارند و می‌توانند پوست را خشک‌تر کنند. با خشک و خارش آور شدن پوست شما، توصیه پزشک این خواهد بود که به خودداری از محصولات حاوی الکل و مواد معطر توجه شود تا حفظ چربی طبیعی پوست ادامه داشته باشد.

همچنین استفاده از مرطوب کننده قوی برای صورت و چرب کردن لب‌ها در هنگام خواب نیز توصیه می‌شود. بر اساس نتیجه پژوهش‌های محققان می‌توان گفت که در صورتی که از محصولات آبرسان مخصوص استفاده شود، کمک خواهد کرد که خشکی و ترک لب برطرف شده و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری شود.

اگر محصولات مخصوص مراقبت از لب، احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن را به وجود آورد، بهتر است که در اولین فرصت نسبت به تعویض آن اقدام کرد و استفاده از محصولی دیگر را مد نظر قرار داد.

 چرب کردن مرتب پوست به ویژه دست‌ها از بهترین راه‌ها برای مراقبت از پوست چرب در زمستان

بهتر است که پس از هر بار شستشوی دست‌ها، نسبت به از بین بردن خشکی پوست اقدام کرد و به این منظور از یک مرطوب کننده کمک گرفت. به این ترتیب سلامت پوست شما تضمین خواهد شد. در هوای سرد، انتخاب خوبی است که از کرم یا پماد استفاده شود و در هوای گرم و مرطوب از لوسیون بهره برد.

بر اساس توصیه پزشکان، ضرورت دارد که به شستشوی دست‌ها توجه شود تا جلوگیری از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل سرما انجام گیرد. اما علاوه بر آن باید به مرطوب کردن پوست به کمک محصولات آبرسان نیز توجه شود؛ زیرا شستشوی دست‌ها به صورت مداوم سبب خواهد شد دست‌ها دچار آسیب‌دیدگی شوند.

اگر بعد از هر بار شستشو از کرم مرطوب کننده استفاده شود، مفید و سودمند خواهد بود. همچنین توصیه پزشکان بر استفاده از دستکش ضد آب در هنگام شستشوی ظروف یا نظافت منزل نیز تاکید دارد.

استفاده از کرم ضد آفتاب حتی در روزهای ابری زمستان

در روزهای زمستان با وجود میزان زیادی از برف روی زمین نیز باید استفاده از کرم ضد آفتاب مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا همین برف قابلیت انعکاس 80 درصد از اشعه خورشید را دارد و می‌تواند سبب افزایش ریسک آسیب‌دیدگی پوست شود.

به طور کلی می‌توان گفت که افراد در زمستان هم مانند تابستان نیازمند ضد آفتاب هستند. زیرا پرتوهای خطرناک فرابنفش خورشید قابلیت عبور از ابرها را نیز دارند و می‌توانند به پوست صدمه بزنند. به همین علت بهتر است که پیش از این که از منزل خارج شوید، استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده با حفاظت بالا را مد نظر قرار دهید که مانع از رسیدن صدمه و آسیب به پوست خود شوید.

استفاده از لباس مناسب و راحت و غیر التهاب آور از راه‌های مراقبت از پوست چرب در زمستان

مراقبت از پوست چرب در زمستان

برخی از انواع لباس‌های مورد استفاده در فصل زمستان می‌تواند پوست را تحریک کند. اجتناب از پوشیدن لباس پشمی و لباس زبر روی پوست به طور مستقیم باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا التهاب و خارش پوست را به وجود خواهد آورد. بهتر است استفاده از لباس سبک ساخته شده از پارچه نرم و لطیف مورد توجه قرار گیرد و استفاده از لباس سنگینی مانند پالتو روی آن باشد.

مراقبت از پوست دست در فصل زمستان با پوشیدن دستکش نیز اقدام مناسبی است. همچنین بهتر است خریداری جنسی مد نظر قرار گیرد که التهابی در پوست شما به وجود نخواهد آورد. در صورت ترجیح استفاده از دستکش پشمی، بهتر است که ابتدا نسبت به پوشیدن دستکش نخی اقدام کنید.

تغذیه مناسب و استفاده از آب فراوان

گاهی اوقات با خشک شدن شدید پوست، مصرف برخی از غذاها یا مکمل‌هایی که اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 دارند، می‌تواند موثر و سودمند باشد. این غذاها یا مکمل ها عبارتند از: روغن ماهی یا روغن تخم کتان.

کلام آخر

این مقاله به موضوع “مراقبت از پوست چرب در زمستان” پرداخته و مطالبی را در این زمینه به مخاطبان خود ارائه داده است. در پایان باید گفت استفاده از کرم مرطوب کننده در هنگام خارج شدن از منزل نیز بهتر است مورد توجه قرار گیرد تا از خشک شدن پوست جلوگیری شود. در صورتی که مشکل جدی برای پوست شما به وجود آمد، ارتباط با دکتر پوست آنلاین را مورد توجه قرار دهید و به متخصص پوست شرق تهران و سایر نقاط تهران مراجعه کنید.

در ادامه، آدرس یک وب سایت ارائه شده است. به منظور بررسی بیشتر و آگاهی از محتوا و کاربرد این وب سایت، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

قابلیت وب سایت دکتر با من این است که خدمات پزشکی که مورد نیاز افراد مراجعه کننده است را به آنها ارائه دهد. منظور از خدمات پزشکی، خدماتی مانند مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی خواهد بود. به عبارت بهتر این وب سایت راهی برای برقراری ارتباط بین پزشکان و افراد مراجعه کننده است. در واقع این وب سایت می‌تواند خدمات پزشکی را برای کاربران خود در دسترس کند.

با توجه به توضیحات و موارد مطرح شده، توصیه این است که به این وب سایت مراجعه کنید. سپس تعیین کنید که نوع نیاز شما در دریافت خدمات در چه زمینه‌ای است؟ پزشکی، روانشناسی یا لوازم پزشکی؟ به این ترتیب دسترسی به خدمات پزشکی مورد نیاز، آسان‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید