اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. راه های خشک کردن جوش صورت چیست؟
راه های خشک کردن جوش صورت چیست؟

راه های خشک کردن جوش صورت چیست؟

در این مقاله سعی داریم مواردی را به شما بگوییم که به خشک کردن جوش صورت کمک زیادی می کند و می توانید از آن ها استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

به طور حتم بسیاری از افراد جوش صورت را تجربه کرده اند که اصلا خوشایند نیست، به خصوص در روزی که شما قرار کاری مهمی دارید یا به همانی دعوت شده اید. بی شک در چنین مواردی اعتماد بنفس فرد پایین می آید و سعی داریم با در دسترس ترین مواد و لوازم موجود جوش را از بین ببریم.

بهترین راه های خشک کردن جوش صورت کدام ها هستند؟

بی شک داشتن پوست صاف و بدون هر گونه جوش برای همه ایده آل است. اگر شما می خواهید که از جوش زدن در امان باشید، بی شک باید یکسری از نکات پوستی را رعایت کنید و روتین پوستی منظمی داشته باشید، اما بعد از آن باید بدانید که خشک کردن جوش نیازمند رعایت کردن دستورالعمل های زیر است که در ادامه به ترتیب برای شما خواهیم گفت و با رعایت آن ها می توانید جوش را از بین ببرید.

علت را بیابید

مراقبت از پوست
مراقبت از پوست

در درجه اول لازم است که علت جوش زدن خود را بیابید، اما به صورت کلی دلیل اصلی جوش صورت ترشح بیش از اندازه چربی است. به خصوص در سنین بلوغ که ترشح غدد چربی زیاد شده و در نتیجه سبب به وجود آوردن جوش و آکنه می شود. بنابراین در درجه اول موضوعی که اهمیت دارد، تمیز نگه داشتن سطح پوست و شستشوی صحیح آن است.

در این راستا انواع مواد شوینده متناسب با هر نوع پوست در بازار وجود دارد و شما باید از پن یا صابونی استفاده کنید که خاصیت آنتی باکتریال دارد. پس برای خشک کردن جوش صورت لازم است که به صورت روزانه و مرتب صورت خود را با آب و صابون های طبی یا گیاهی بشویید.

ماساژ دادن پوست در هنگام شستشو باعث نفوذ شوینده به منافذ پوست می شود و از انباشته شدن چربی جلوگیری می کند و در نتیجه محیطی ایجاد می شود که مانع از بروز جوش می شود.

دست زدن به جوش ممنوع!

جوش صورت

نکته مهم دیگر در ارتباط با جوش صورت این است که باید از دستکاری، فشار دادن و ترکاندن جوش خودداری کنید. دست زدن به جوش سبب قرمزی و التهاب پوست خواهد شد و نه تنها باعث از بین رفتن جوش نمی شود، بلکه باکتری ها و چربی های به وجود آورنده جوش را در سطح پوست پخش می کند. بنابراین به جای ور رفتن با جوش، روی راه های خشک کردن جوش صورت تمرکز کنید.

به تغذیه خود دقت کنید

از قدیم گفته اند «رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون»، بنابراین تغذیه ما نقش مهمی در سلامت پوست ما دارد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای درمان و خشک کردن جوش صورت انجام دهید، استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه حاوی ویتامین آ است. این مورد به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می کند. بنابراین یکی از راه های خشک کردن جوش اجتناب از غذاهای چرب، شیرین، شکلات، تخم مرغ و ادویه دار است.

اگر شما هم تمایل دارید که برای حل مشکل جوش صورت خود با متخصص پوست تهران مشورت کنید، ما به شما سایت دکتر با من را پیشنهاد می کنیم که از خدمات دیگر نظیر ارتباط آنلاین با دکتر پوست نیز استفاده کنید.

ورزش و حمام را جدی بگیرید

یکی از مواردی که باید رعایت کنید، ورزش سبک و استحمام است. این موارد سبب باز شدن منافذ پوست، بهبود جریان خون در پوست و دفع چربی اضافی می شود. همچنین ورزش کردن علاوه بر سلامت پوست مزایای دیگری به همراه دارد که از هر جهت سودمند است.

آرایش سنگین همیشگی ممنوع!

یکی از راه های خشک کردن جوش صورت محدود کردن استفاده از لوازم آرایشی و کرم پودر است. این مواد سبب بسته شدن منافذ پوست می شوند و ممکن است که جوش ایجاد کنند. بنابراین توصیه می شود استفاده از ضد آفتاب را جدی تر بگیرید و در صورت نیاز به استفاده از لوازم آرایشی ابتدا پوست خود را با مرطوب کننده به صورت کامل بپوشانید و سپس از کرم پودر به میزان خیلی اندک استفاده کنید. همچنین سعی کنید همیشه لوازم آرایشی فاقد چربی را به کار ببرید.

رعایت تمامی این موارد به شما در خشک کردن جوش های صورت و داشتنی پوستی صاف کمک می کند.

راه های خشک کردن جوش صورت به روش های خانگی و ماسک های گیاهی

ماسک صورت مناسب
ماسک صورت مناسب

از آنجا که استفاده از ماسک های خانگی و گیاهی مورد توجه بسیاری از افراد است و به دلیل بی ضرر بودن و نداشتن عوارض خاص علاقه مندان خود را دارد، در این قسمت می خواهیم در مورد خشک کردن جوش با استفاده از راه های خانگی و ماسک های گیاهی بگوییم؛ بنابراین با ما همراه باشید.

تونیک زیبا کننده و ضد جوش گل ختمی

گل ختمی گیاهی است که برای خشک کردن جوش صورت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر بسزایی بر جوش دارد. پیشنهاد می شود که 4 قاشق غذاخوری گل ختمی، 4 قاشق غذاخوری برگ مورد، 2 قاشق غذاخوری بابونه شیرازی و یک قاشق غذاخوری نعنا را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به همراه دو لیوان آب به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید.

سپس 20 دقیقه صبر کنید تا محلول خنک شود، سپس این محلول را صاف کرده و 5 قاشق غذاخوری سرکه را به آن اضافه کنید. مصرف این محلول سبب خشک شدن جوش صورت، لطافت و صافی پوست می شود. علاوه بر این شما می توانید یک قاشق غذاخوری گل ختمی همراه با یک قاشق غذاخوری گل بابونه را با یک لیوان آب بجوشانید و بعد به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت بگذارید، سپس با آب ولرم بشویید.

تونیک پرتقال و لیمو ترش برای خشک کردن جوش صورت

برای تهیه تونیک معجزه آسا ابتدا آب یک پرتقال را با آب 3 عدد لیمو ترش و یک عدد خیار، بگیرید. سپس با 30 گرم الکل 40 درصد و 20 گرم گلاب مخلوط کنید. این محلول برای بازکردن رنگ پوست و حفظ شادابی پوست بسیار مناسب است و همچنین باعث خشک شدن جوش صورت و رفع جوش های سر سیاه و زیر پوستی می شود.

ماسک نشاسته ضد جوش

یک قاشق مرباخوری نشاسته را در کمی آب مخلوط کنید و سپس روی حرارت بگذارید و زمان دهید تا یک قل بزند و حالت فرنی پیدا کند. این ماسک را بعد از خنک شدن روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند، سپس با آب بشویید.

ماسک پیاز

یکی از راه های خشک کردن جوش صورت استفاده از پیاز است. دو عدد پیاز را بشویید، پوست بگیرید، سپس خرد کنید و اجازه دهید با آب بپزند. این کار را تا زمانی ادامه دهید که آبی در ته ظرف باقی نماند. سپس پیاز پخته را در بین پارچه نخی نازکی قرار دهید و روی پوست خود بگذارید و بعد از 10 دقیقه پوست خود را بشویید.

پیاز خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و علاوه بر آن سبب پاکسازی و لایه برداری پوست نیز می شود. استفاده از پیاز روند خشک کردن جوش ها را تسریع می بخشد.

استفاده از ماسک آرد جو و ذرت برای از بین بردن جوش

برای استفاده از این ماسک در رفع جوش صورت پیشنهاد می شود که یک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آرد جو و یک قاشق غذاخوری آرد ذرت مخلوط کنید و با چنگال به هم بزنید. سپس این ماسک را بر پوست بگذارید و بعد از خشک شدن بشویید.

خشک کردن جوش با استفاده از سیب

یک از راه های خشک کردن جوش صورت استفاده از سیب رنده شده به همراه روغن زیتون است. این ترکیب را به پوست خود بمالید تا به درمان جوش صورت کمک کند. سیب میزان اسیدیته بودن پوست را تنظیم می کند و در درمان جوش موثر است.

استفاده از سیب زمینی

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای از بین بردن جوش صورت از آن استفاده کنید، سیب زمینی است. یک سیب زمینی را بپزید و بعد از اینکه پخته شد، آن را له کرده و با شیر ترکیب کنید. این ترکیب را به پوست خود بمالید و بعد از خشک شدن، پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید. این ترکیب علاوه بر کمک کردن به خشک شدن جوش های صورت به روشن کردن پوست و رفع ضایعات پوستی کمک می کند.

درمان جوش با ماسک انگور

یک مقدار انگور را در ظرفی له کنید و آب آن را بگیرید. روی پوست خود بمالید و بعد از خشک شدن بشویید. در قدم بعدی سعی کنید که داخل مقداری آب ولرم یک قاشق مربا خوری جوش شیرین بریزید و صورتتان را با این آب بشویید.

این ماسک پوست صورت را صاف و درخشان می کند، جوش های پوست را از بین برده و چین و چروک پوست را نیز از بین می برد.

ماسک سفیده تخم مرغ

برای از بین بردن جوش صورت به میزان مساوی سفیده تخم مرغ و آبلیمو را با هم ترکیب کنید و روی حرارت به هم بزنید تا غلیظ شود. این ماسک را روی پوست صورت بگذارید و بعد از 20 دقیقه بشویید. این ماسک بر روشن شدن رنگ پوست تاثیر زیادی داشته و علاوه بر این در درمان لک های ناشی از آفتاب سوختگی نیز کاربرد دارد و جای جوش را نیز از بین می برد.

شما می توانید علاوه بر رعایت و اجرای تمامی این موارد برای تماس با دکتر پوست به سایت دکتر با من مراجعه کنید.

کلام آخر

اگر شما هم از جوش های پوست صورت خود رنج می برید، نگران نباشید؛ چرا که ما در این مقاله راه های خشک کردن جوش صورت را برایتان توضیح داده ایم. در درجه اول باید علت جوش های خود را بدانید تا در صورت لزوم درمان خوراکی را نیز لحاظ کنید. همچنین شستشوی مرتب پوست با شوینده متناسب بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاه خود را درج کنید