اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. روش‌های از بین بردن جوش صورت چیست؟
روش‌های از بین بردن جوش صورت چیست؟

روش‌های از بین بردن جوش صورت چیست؟

همواره در زندگی روزمره و در ارتباط با افراد مختلف ظاهر شخص به خصوص آراستگی صورت برای عموم مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین جهت از بین بردن جوش صورت یکی از دغدغه های تمام اشخاص در سراسر جهان به شمار می آید. انسان‌ ها همیشه در هر کجای این دنیا مشتاقانه به دنبال راهی برای دستیابی به چهره یا پوستی شفاف و زیبا هستند.

تیم حرفه ای ما یعنی دکتر با من، در اینجا گرد هم آمده اند که به شما افراد با سلیقه در زمینه رسیدن به زیبایی هر چه بیشتر یاری برسانند تا با راهنمایی‌ و مشاوره با دکتر پوست به ظاهری فوق العاده جذاب و ایده آل دست پیدا کنید.

چند مورد ساده برای رسیدن به پوستی شفاف و ایده آل

قبل از هر چیز باید بر این موضوع که پوست صاف و درخشان همواره از درون انسان سرچشمه می گیرد، آگاه بود. زیرا این بخش به عنوان بزرگترین عضو بدن به حساب می آید. بنابراین هر چیزی که به عنوان تغذیه یا مکمل در بدن وارد می شود و روی پوست قرار می گیرد و ترکیبی مناسب از عادات سالم و استفاده از محصولات پوستی که با توجه به نظر و راهنمایی متخصص پوست و مو استفاده می شود، می تواند احساس و ظاهری سالم به پوست اشخاص بدهد. در ادامه به معرفی و بررسی راه کارهای ساده برای داشتن پوستی شفاف و از بین بردن جوش صورت می پردازیم.

1. حفظ رطوبت بدن از طریق نوشیدن آب

نوشیدن آب کافی
نوشیدن آب کافی

پوست زمانی شروع به کدر شدن و سفت شدن می کند که بدن احتمالاً دچار کم آبی می شود. متخصصان یا پزشکان پوست و مو نوشیدن حداقل 9 لیوان مایعات در روز را توصیه می کنند. لازم به ذکر است که نوشیدن چای نمی تواند در بالا بردن یا حفظ رطوبت بدن به افراد کمک کند.

در ضمن نوشیدنی های شیرین، گازدار و قهوه نیز جزو این دسته قرار نمی گیرند. در اینجا منظور از مایعات عصاره میوه ها و سبزیجات مانند آب نارگیل، آب هویج یا کرفس و اسموتی های غنی از مواد مغذی است. پوستی که هیدراته شده باشد، درخشان و زیبا به نظر می رسد.

معنی هیدراته شدن یا هیدراتاسیون

هیدراتاسیون یا در اصطلاح انگلیسی هایدریشن (hydration) در واقع یک نوع اثر واکنشی و شیمی آلی که در آن هیدروکسیل گروه (OH) به همراه یون مثبت یا به عبارتی پروتون اسیدی به دو اتم کربن افزوده می‌شود، به شمار می آید.

در پزشکی نیز از واژه هیدراتاسیون در زمان حفظ رطوبت و رساندن مایعاتی همچون آب به اشخاصی که با هدر رفتن بیش از حد مایعات و در پی آن رویارویی با بیماری اسهال شدید هستند، استفاده می کنند. یکی از راه های مقابله با دهیدراته شدن بدن یا به عبارتی کمبود آب در بدن تزریق سرم وریدی یا استفاده از پودر خوراکی او آر اس (ORS) تحت نظر دکتر معالج است.

2. تقویت بدن با غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان

متحمل شدن استرس و خوردن غذاهای فست فودی مانند پیتزا می تواند به طور ناخواسته لکه هایی را روی پوست بدن یا صورت افراد ایجاد کند. در واقع شفافیت و جوان ماندن پوست ارتباط مستقیمی با تغذیه افراد دارد. یکی از راه های مؤثر برای داشتن پوستی سالم و از بین بردن جوش صورت استفاده از غذاهای فوق العاده سالم و مصرف ویتامین C است. از مواد غذایی مورد علاقه بسیاری از مردم که بر حفظ سلامت پوست تأثیرگذار است، به زغال اخته، توت فرنگی و پرتقال و همچنین کلم پیچ، سیب زمینی شیرین و اسفناج می توان اشاره کرد.

3. از بین بردن جوش صورت

از بین بردن جوش صورت
از بین بردن جوش صورت

به وجود آمدن جوش روی پوست لزوماً به معنای ناسالم بودن پوست نیست. گاهی ممکن است منافذ مسدود شده باشند یا پوست چربی بیشتری تولید کند که باعث به وجود آمدن جوش می شود. یک روال منظم مراقبت از پوست همانند شست و شوی صورت، تونر، استفاده از ضد آفتاب و مرطوب کننده در داشتن پوستی شاداب کمک می کند.

در ضمن افراد با درمان به موقع آکنه تحت نظر بهترین متخصص پوست در تهران و سایر نقاط کشور و از طریق سایت دکتر با من به راحتی می توانند از مشاوره و راهنمایی متخصصان استفاده و در جهت کنترل و از بین بردن جوش صورت گام بردارند. با توجه به این امر باید گفت اشخاص به سادگی آب خوردن در هر زمان و مکان می توانند به راهکارهایی تخصصی جهت داشتن پوستی زیبا دست پیدا کنند.

4. پاکسازی پوست

پوست سالم همواره نرم و صاف است و رنگ آن یکنواخت و روشن به نظر می رسد. همچنین بدن اشخاص هر روز برای از بین بردن پوست مرده سخت تلاش می کند. اما در برخی مواقع به کمی تقویت احتیاج دارد تا پوست های مرده، کثیفی، چربی و آرایش را از بین ببرد و از مسدود شدن منافذ جلوگیری کند. یکی از بهترین راه ها برای درخشندگی پوست استفاده از اسکراب صورت حداقل هفته ای یکبار است که این لایه کدر را از بین ببرد و ظاهر و بافت پوست افراد را بهبود ببخشد.

5. شاد زیستن

تا به حال به چهره و شادابی پوست خود در زمان خوشحالی و هیجان دقت کرده اید؟ در چنین اوقاتی پوست رنگ سالم را در قسمت گونه های فرد نمایان می کند. علت این امر وجود مویرگ های ریز در پوست شخص است که فعال و اکتیو می شوند و ظاهری درخشان به پوست می دهند. پس باید بیشتر از قبل خندید و از زندگی نهایت لذت را برد.

مواردی که باعث مسدود شدن منافذ می شود

در ابتدا بهتر است که نحوه مسدود شدن منافذ روی بینی و سایر قسمت های صورت مشخص شود. مواد مضر مانند کثیفی، مواد زائد، چربی و پوست مرده همگی می توانند باعث مسدود شدن منافذ شوند. گاهی اوقات، بیان می شود که گرفتگی ها مانند نقاط تاریک کوچک به نظر می رسند.

جوش های سر سیاه کمی متفاوت هستند. به گفته متخصصان در آکادمی پوست آمریکا، جوش‌های سرسیاه ناشی از منافذ پر از فولیکول های مو هستند که باز مانده و اکسید می‌شوند و باعث ایجاد نقطه سیاه می گردند. به همین علت به آن جوش سر سیاه می‌گویند.

راه هایی برای باز کردن منافذ پوست

چیزی به نام تمیز کردن عمیق از طریق ماسک اسکراب به عنوان لایه بردار ملایم برای از بین بردن جوش صورت می تواند برای اشخاص معجزه کند. زیرا این به حل کردن چربی اضافی و از بین بردن پوست مرده کمک می کند. با این وجود به علت متفاوت بودن ­DNA افراد بهتر است شخص از طریق سایت در دسترس و معتبر دکتر با من جهت مشاوره با دکتر پوست به بهترین درمان یا پیشگیری ظاهری زیبا اقدام کند. لیکن باید دانست که به معنای واقعی کلمه نمی توان از شر منافذ روی بینی برای همیشه خلاص شد.

بهترین راه برای از بین بردن جوش های سر سیاه

از بین بردن جوش های سرسیاه
از بین بردن جوش های سرسیاه

به صورت عموم اولین قدمی که فرد برای از بین بردن جوش سرسیاه انجام می دهد، فشار دادن آن است. زیرا این کاری وسوسه انگیز برای خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه روی بینی، چانه و سایر قسمت های صورت به نظر می رسد. اما باید توجه داشت که فشردن می تواند مواد زائد را به عمق منافذ فشار دهد یا باکتری های بیشتری را از دست افراد به منافذ آنها منتقل کند. فشار دادن و کندن جوش می تواند اوضاع را بسیار بدتر کند. در واقع، اشخاص باید تا حد امکان دست های خود را از صورت دور نگه دارند.

لایه برداری پوست و از بین بردن پوست مرده نیز به دستیابی به پوستی شفاف و از بین بردن جوش صورت کمک می کند. یک اسکراب خوب می تواند به ریزش طبیعی پوست مرده کمک کند. این دانه های کوچک و غیر پلاستیکی پوست را لایه برداری و بهبود می بخشد تا چربی و کثیفی به دام افتاده را که می تواند منافذ را مسدود کند، از بین ببرد.

کلام آخر

برای از بین بردن جوش صورت بهتر است قبل از هر چیزی به تغذیه سالم و عادات شیوه زندگی درست روی آورد. همچنین باید دانست که برای درمان آکنه، جوش و التهابات پوستی یا بهتر از آن جلوگیری و رسیدگی به پوست باید با متخصصان پوست و مو یا متخصص تغذیه که به راحتی از سایت های معتبر همچون دکتر با من در دسترس عموم هستند، بهره مند شد و تا حد امکان از درمان خودسرانه و عجولانه خودداری کرد.

دیدگاه خود را درج کنید