اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. مواد مورد نیاز برای بهبود چربی پوست صورت چیست؟
مواد مورد نیاز برای بهبود چربی پوست صورت چیست؟

مواد مورد نیاز برای بهبود چربی پوست صورت چیست؟

در این مقاله ما قصد داریم شیوه‌های بهبود چربی پوست صورت را به شما توضیح دهیم. پوست چرب برای کسانی که به دلایل مختلفی دارای چنین پوستی هستند، در مواقعی بسیار آزاردهنده است. به همین دلیل در این مقاله به شما راهکارهایی را توصیه می‌کنیم که از طریق آن‌ها بتوانید چربی پوست خود را کنترل کنید.

برای اینکه به شکل تخصصی‌تر این این راهکارها را دریافت کنید، به شما توصیه می‌کنیم که اگر در تهران سکونت دارید، با یک دکتر پوست عالی در ارتباط باشید. در ادامه شیوه‌ها خانگی و پزشکی را برای کنترل چربی به شما توضیح خواهیم داد.

شست و شوی پوست

شستن پوست آسان‌ترین کاری است که می‌توانید برای بهبود چربی پوست صورت انجام دهید. ولی نکته بسیار مهم در این رابطه این است که این شست و ‌شوها نباید طولانی ‌مدت و به تعداد زیاد در طول روز اتفاق بیفتد، چراکه در این صورت باعث خشکی بیش از حد پوست می‌شود.

در ضمن شوینده‌ای که از آن استفاده می‌کنید، باید سازگار با پوست شما باشد. به جای استفاده از صابون، از مایع مخصوص شست و شوی صورت استفاده کنید. همینطور استفاده از لیف‌های زبر باعث افزایش ترشح چربی می‌شوند. افرادی که پوستشان مستعد آکنه نیست، می‌توانند از صابون‌های گلیسیرین بدون عطر استفاده کنند.

بهبود چربی پوست صورت با استفاده از تونر

تونرها مواد بهداشتی هستند که استفاده از آن‌ها در چند سال اخیر بین مردم باب شده است. کاربرد آن‌ها پاک کردن آلودگی‌های پوستی است که با این کار پوست می‌تواند نفس بکشد. سعی کنید تونرهای حاوی الکل را استفاده نکنید، چرا که خشکی پوست را به همراه دارند.

برای پوست‌های چرب توصیه می‌کنیم از تونرهایی استفاده کنید که خاصیت بستن منافذ را دارند و می‌توانند این منافذ را پاکسازی کنند. قبل از استفاده از تونرها باید مطمئن شوید که به آن‌ها حساسیت ندارید.

رژیم غذایی سالم

مواد غذایی که وارد بدن ما می‌شوند، روی پوست ما تاثیر به سزایی خواهند گذاشت. پس با تفذیه مناسب می‌توانیم سلامتی و زیبایی را به پوست خود بازگردانیم. افرادی که از پوست چرب در رنج هستند نیز می‌توانند با کنترل آنچه به بدن خود وارد می‌کنند، چربی پوست خود را کنترل کنند.

برای این افراد خوراکی‌های چرب و شور وضعیت پوست آن‌ها را وخیم‌تر می‌کند. این افراد باید در رژيم غذایی خود موادی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند را بگنجانند. این مواد شامل موارد زیر می‌شوند.

بهبود چربی پوست صورت

  • میوه و سبزیجات تازه
  • حبوبات به‌خصوص انواع لوبیا
  • نخود فرنگی
  • غلات کامل مانند گندم، جوی دو سر و…
  • شیر کم‌چرب

مرطوب‌کننده‌های مناسب

هر نوع پوستی مرطوب‌کننده مخصوص به خود را دارد و برای هر نوع پوستی باید از مرطوب‌کننده استفاده کنید. بسیاری تصور می‌کنند که پوست‌های چرب نیاز به چنین ماده‌ای ندارد، چون باعث چرب‌تر شدن پوست می‌شود، اما این تصور کاملا نادرست است. این پوست‌ها نیز به مرطوب‌کننده نیاز دارند، اما باید فاقد چربی باشد.

لایه‌برداری از پوست

ترکیباتی که حاوی سالیسیلیک اسید باشند، سلول‌های مرده روی پوست را از آن جدا می‌کنند و پوست فرصت تنفس پیدا می‌کند. همینطور لایه‌بردارها چربی‌های سطح پوست را نیز از بین می‌برند. برای استفاده از لایه‌بردارها آن‌ها را روی پوست قرار دهید، سپس پوست را با آن‌ها ماساژ دهید و در نهایت صورت خود را بشویید.

بعد از این کار از مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که تا چند ساعت بعد از لایه‌برداری نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، چون پوست به خاطر لایه‌برداری حساس شده است.

استرس

یکی از قسمت‌های بدن ما که بسیار تحت تاثیر استرس است، پوست انسان است. وقتی دچار استرس می‌شوید، فعالیت غدد چربی بیشتر می‌شود. پس با دور کردن استرس چربی پوست صورت نیز کنترل خواهد شد. یوگا و انواع ورزش‌های دیگر به شما کمک می‌کنند که استرس را تحت کنترل خود در آورید.

استفاده از ماسک عسل

برای بهبود چربی پوست صورت استفاده از انواع ماسک‌ها کارساز است. یکی از این ماسک‌ها، ماسک عسل است. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و قادر است منافذ پوست را پاکسازی کند.

ماسک خاک رس

این نوع ماسک را می‌توانید از داروخانه‌ها به شکل بهداشتی تهیه کنید. این نوع ماسک‌ها برای کنترل چربی پوست بسیار کارساز هستند و درمان بسیار خوبی برای درمان آکنه به شمار می‌آیند.

ماسک لیمو و تخم مرغ

با ترکیب لیموترش و تخم مرغ می‌توانید ماسکی درست کنید که منافذ پوست را تمیز کند و باکتری‌ها را از بین ببرد. این ماسک‌ها را روی جوش‌های خود قرار ندهید.

بهبود چربی پوست صورت

برای درست کردن این ماسک یک تخم مرغ و یک قاشق لیموترش را با یکدیگر هم بزنید و روی صورت خود قرار دهید تا این ترکیب روی صورتتان خشک شود. سپس با آب گرم صورتتان را بشویید.

پاک‌کننده‌های حاوی رتینوئید

این ماده نوعی ویتامین A به شمار می‌آید که که قادر به پاکسازی منافذ پوست است. البته برای استفاده از آن باید با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید، چون می‌تواند باعث تحریک پوستی شود.

ایزوترتینوئین

این ماده نوعی دارو است که از آن برای درمان پوست چرب و آکنه استفاده می‌کنند. این دارو تا طولانی مدت می‌تواند اثر خود را روی پوست باقی بگذارد. اما این دارو به هیچ عنوان نباید بدون تجویز پزشک مصرف شود.

آکوتان

آکوتان دارویی است که برای درمان آکنه کیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عوارض این دارو زیاد است و معمولا در دوزهای پایین برای کنترل چربی استفاده می‌شوند. این دارو باید با مشورت پزشک مصرف شود.

بوتاکس

برای بهبود چربی پوست صورت بوتاکس نیز کارآمد است. بوتاکس که نوعی سم ضعیف است، سبب فعالیت کمتر غدد چربی می‌شوند. تاثیر این ماده بعد از چند ماه از بین می‌رود و باید مجددا آن را تزریق کنید.

در پایان

در این مقاله به یکی از دغدغه‌ها افرادی پرداختیم که پوست چرب دارند. این افراد اغلب به خاطر ترشح زیاد چربی روی صورت خود ناراضی هستند. در این مقاله تلاش کردیم که شیوه‌های خانگی و دارویی برای بهبود چربی پوست صورت اشاره کردیم.

برای اینکه بهتر و تخصصی‌تر این مشکل را درمان کنید، به شما توصیه می‌‌کنیم که حتما نظر یک متخصص پوست را در این زمینه جویا شوید. با ورود به سایت دکتر با من ارتباط با دکتر پوست آنلاین برای شما فراهم می‌شود. همینطور می‌توانید بهترین متخصص پوست در تهران را در این سایت بیابید.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید