اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. هر آنچه که راجع به عوارض کشیدن پوست صورت باید بدانید
هر آنچه که راجع به عوارض کشیدن پوست صورت باید بدانید

هر آنچه که راجع به عوارض کشیدن پوست صورت باید بدانید

کشیدن پوست صورت روشی در جراحی زیبایی محسوب می‌شود که هدف آن ایجاد ظاهری جوان‌تر برای صورت است. این جراحی می‌تواند پوست شل و آویزان اطراف خط فک را سفت کند. همچنین می‌تواند چین و چروک‌‌های عمیق اطراف دهان، بینی، پوست آویزان و چربی اضافی زیر چانه و گردن را از بین ببرد. اما این عمل جراحی نیز مانند سایر جراحی‌های زیبایی مسائلی را به همراه دارد که در این مقاله قصد داریم به عوارض کشیدن پوست صورت بپردازیم.

اگر شما هم قصد دارید جراحی زیبایی کشیدن پوست صورت را انجام دهید، می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر با من بهترین متخصص پوست در تهران را بیابید. برای مشاوره و به دست آوردن اطلاعات بیشتر برای تماس با دکتر پوست نیز می‌توانید به این سایت مراجعه کنید که مرجعی مناسب برای معرفی متخصص پوست در تهران است.

کشیدن پوست صورت چیست؟

جراحی لیفت صورت معمولاً به صورت سرپایی انجام می‌شود. ممکن است شامل بیهوشی موضعی و آرام بخش یا بیهوشی عمومی باشد.

این روش ممکن است بین 2 تا 5 ساعت طول بکشد و فرد به طور معمول می‌تواند در همان روز پس از عمل به خانه برود.

در لیفت صورت سنتی، جراح برشی را در جلوی گوش ایجاد می‌کند که به سمت مو یا خط مو و همچنین پشت گوش به پوست سر که دارای مو است، کشیده می‌شود.

جراح پوست را از روی ماهیچه‌های عمیق‌تر صورت و چربی برمی‌دارد و به آرامی پوست را در جهت بالا و عقب می‌کشد. جراح ممکن است بافت‌های عمیق‌تر صورت را سفت کند. همچنین جراح ممکن است برشی کوچک در زیر چانه ایجاد کند که پوست و بافت عمیق‌تر گردن سفت شود. این مورد به عنوان لیفت گردن شناخته می‌شود.

عوارض کشیدن پوست صورت

سپس برش‌ها با بخیه و احتمالاً منگنه بسته می‌شوند. ممکن است یک درن زیر پوست پشت گوش به مدت یک یا دو روز گذاشته شود که خون و مایعات اضافی خارج شود و سپس بانداژ اعمال می‌شود.

قبل از انجام جراحی پزشک و بیمار در مورد اینکه جراحی شامل چه مواردی است، محل انجام آن، نوع بیهوشی مورد استفاده، بهبودی و عوارض احتمالی که ممکن است ایجاد شود، صحبت خواهند کرد. جراح و بیمار همچنین باید اهداف و انتظارات جراحی را با توجه به نوع پوست و ساختار استخوان بررسی کنند.

تکنیک‌های جدید جراحی

در ادامه مقاله عوارض کشیدن پوست صورت به برخی از روش‌های جدید این زمینه از دنیای جراحی می‌پردازیم. روش‌های جدید به طور مداوم برای بهبود روش‌های زیبایی در حال توسعه هستند. بسیاری از این روش‌ها ادعا می‌کنند که بهبودی سریع‌تر و آسان‌تری انجام می‌دهند، اما اغلب شامل اصلاحاتی در روش لیفت صورت سنتی هستند. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

لیزرها گاهی اوقات برای عمل لیفت گردن که لیپوسکلپچر نام دارد هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کار اغلب تحت بی‌حسی موضعی، از طریق یک برش یک اینچی زیر چانه انجام می‌شود. از لیزر برای ذوب بخشی از چربی زیر چانه و سفت کردن پوست استفاده می‌شود.

آندوسکوپی ممکن است در لیفت صورت و ابرو استفاده شود. استفاده از دوربین‌های کوچک باعث ایجاد برش‌های کوچکتر می‌شود. این به معنای آسیب کمتر به بافت‌ها و زمان بهبودی سریع‌تر است.

آیا واقعا ارزش جراحی را دارد؟

هدف کشیدن پوست صورت ایجاد ظاهری صاف‌تر و جوان‌تر است. با این حال، ممکن است معایبی را به همراه داشته باشد. برخی از عوارض کشیدن پوست صورت در ادامه آورده شده است.

  • لیفت صورت برای همیشه دوام نمی‌آورد. تحقیقات نشان می‌دهد که 5 سال و نیم پس از جراحی، در 21 درصد افراد اثرات لیفت صورت از بین می‌رود، اما 76 درصد از افراد همچنان جوان‌تر از قبل از عمل به نظر می‌رسند.
  • در مردان، دستیابی به ظاهری طبیعی پس از جراحی سخت‌تر است، زیرا آن‌ها در جلوی گوش‌های خود مو دارند. اگر پوست به سمت عقب و بالا کشیده شود، ظاهر آن می‌تواند عجیب به نظر برسد.
  • هم در مردان و هم در زنان، لیفت صورت می‌تواند منجر به انحراف لاله گوش شود.
  • اگر پوست بیش از حد برداشته شود، صورت ممکن است عقب کشیده شود یا مبهوت به نظر برسد.

برای رسیدن به بهترین نتایج، فرد ممکن است به روش‌های اضافی مانند لیفت گردن، لیپوساکشن، جراحی پلک، تزریق چربی، لیفت پیشانی، برداشتن چربی گونه، لیفت ابرو، لایه‌برداری شیمیایی یا لیزری و کاشت گونه یا چانه نیاز داشته باشد.

عوارض کشیدن پوست چیست؟

عوارض کشیدن پوست صورت

عوارض کشیدن پوست صورت نادر است و عمل‌های زیبایی معمولاً بی‌خطر هستند، البته تا زمانی که توسط یک متخصص واجد شرایط و با تجربه انجام شوند. با این حال، هر جراحی با خطراتی همراه است. خطرات و عوارض جراحی کشیدن پوست صورت در ادامه آورده شده است.

  • خونریزی
  • کبودی
  • عوارض بیهوشی
  • آسیب به اعصاب ماهیچه‌های کنترل‌کننده صورت که معمولاً موقتی است.
  • هماتوم
  • عفونت
  • ریزش مو در اطراف محل برش، اما این غیر معمول است.
  • بی‌حسی که می‌تواند در عرض چند روز یا چند هفته بهبود یابد.
  • جای زخم
  • نکروز پوست یا مرگ بافت
  • ناهمواری بین دو طرف صورت
  • بزرگ شدن یا ضخیم شدن اسکار

اگر بیمار در روزهای بعد از جراحی متوجه التهاب، درد، قرمزی یا تورم شد، باید حتما به پزشک مراجعه کند. این موضوع می‌تواند نشانه هماتوم باشد. در صورتی که فرد تب داشته باشد، ممکن است به خاطر عفونت باشد.

چند توصیه

در ادامه برای به حداقل رساندن عوارض کشیدن پوست صورت به برخی از نکات خواهیم پرداخت. نکات زیر باید قبل از انجام جراحی کشیدن پوست صورت مورد توجه قرار گیرد. هر فرد می‌بایست شرایط خاص خود را در نظر داشته باشد و با پزشک جراح حتما قبل از جراحی مشورت کند.

  • جراحی لیفت صورت برای افرادی که مشکلات پزشکی جدی دارند، توصیه نمی‌شود و کاندید باید از سلامت روحی و جسمی خوبی برخوردار باشد.
  • بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت در معرض خطر بالاتری از عوارض هستند.
  • استعمال دخانیات خطر عوارض بعد از جراحی را افزایش می‌دهد و می‌تواند در بهبود زخم اختلال ایجاد کند. فردی که قصد لیفت صورت را دارد، باید سیگار یا محصولات نیکوتین‌دار را به طور کامل ترک کند.
  • مهم است که انتظارات معقول داشته باشید و در نظر بگیرید که لیفت صورت روند کلی پیری را متوقف نمی‌کند.
  • خاصیت ارتجاعی پوست و ساختار استخوانی خوب بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.
  • بیماران نباید حداقل یک هفته قبل از جراحی از مصرف آسپرین یا سایر داروهای رقیق‌کننده خون استفاده کنند.
  • داشتن انتظارات واقع بینانه هنگام انجام جراحی زیبایی مهم است.

در پایان

کشیدن پوست صورت یکی از جراحی‌های زیبایی رایج بوده و معمولاً میزان رضایت در آن بالا است. با این حال، مهم است که از سلامت عمومی جسمی و روانی خوبی برخوردار باشید و همه عوارض کشیدن پوست صورت را در نظر بگیرید.

حتما با یک جراح پلاستیک دارای مجوز مشورت کنید و در مورد تمام خواسته‌ها، نیازها و نگرانی‌های خود صحبت کنید. با هم در مورد نوع جراحی که برای شما و اهداف شما بهترین است، تصمیم خواهید گرفت.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید