اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. چه عواملی در جوانسازی پوست صورت تاثیرگذار هستند؟
چه عواملی در جوانسازی پوست صورت تاثیرگذار هستند؟

چه عواملی در جوانسازی پوست صورت تاثیرگذار هستند؟

این روزها همه به دنبال جوانسازی پوست صورت خود هستند و کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که به سلامت پوست خود اهمیت ندهد و جوانسازی پوست برای او تبدیل به دغدغه نشده باشد.

از ضدآفتاب گرفته تا کرم‌های عجیب و غریب دیگر این روزها طرفداران زیادی میان مردم پیدا کرده است که چند سالی روند پیری پوست را به تعویق بیندازند. عده‌ای نیز کارهایی انجام می‌دهند و از موادی روی صورت خود استفاده می‌کنند که سلامت آن را در خطر می‌اندازد.

به خاطر اهمیت و محبوبیت این موضوع این مقاله را به معرفی عواملی اختصاص دادیم که در جوانسازی پوست نقش مهمی ایفا می‌کنند.

با مراجعه به سایت دکتر با من ارتباط با دکتر پوست برای شما بسیار آسان خواهد شد. حتی در این سایت می‌توانید دکتر پوست طرف قرارداد با بیمه را نیز بیابید. در ادامه به سراغ موادی می‌رویم که در جوانسازی پوست تاثیر بالایی دارند! پس با ما همراه باشید.

ماهی سالمون

مواد غذایی که وارد بدن خود می‌کنیم، بیشترین نقش را در جوانسازی پوست صورت ما ایفا می‌کنند. یکی از این مواد غذایی ماهی سالمون است. این ماهی در کنار دیگر ماهی‌های آزاد حاوی امگا ۳ است که می‌تواند التهاب را کاهش دهد و مواد مغذی فراوانی را به پوست برساند.

ماهی‌های دیگر که برای این منظور مناسب به شمار می‌آیند، عبارت هستند از ساردین، ماهی خال خالی، ماهی کولی و قزل آلا. به جای مصرف ماهی می‌توانید مکمل‌های امگا ۳ را نیز استفاده کنید.

فلفل دلمه‌ای قرمز

این ماده سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به جوانسازی پوست کمک زیادی می‌کنند. فلفل دلمه‌ای حاوی مقدار زیادی ویتامین سی است که کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند.

جوانسازی پوست صورت

همینطور حاوی کاروتنوئیدها نیز است که نوعی آنتی‌اکسیدان‌ به شما می‌آیند و خاصیت ضدالتهابی دارند و به بهبود پوست آسیب دیده در اثر اشعه آفتاب کمک می‌کنند.

اسفناج

اسفناج نیز حاوی آنتی‌اکسیدان است و انرژی لازم را برای بدن فراهم می‌کند. ویتامین سی موجود در آن به استحکام پوست کمک زیادی می‌کند. همچنین ویتامین A موجود در آن برای سلامت موها بسیار مفید است. اسفناج همچنین سرشار از مواد زیر است:

  • ویتامین‌های A ، C ، E و K
  • منیزیم
  • آهن گیاهی
  • لوتئین

کلم بروکلی

نمی‌توانیم نقش کلم بروکلی در به تعویق انداختن پیری و جوانسازی پوست را انکار کنیم. این کلم حاوی ویتامین‌های C و K، انواع آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، فولات، لوتئین و کلسیم است.

بلوبری

این میوه خوشمزه غنی از ویتامین‌های A و C است و آنتی‌اکسیدان‌های خاصی به نام آنتوسیانین در آن است که خاصیت ضدپیری دارند. این ماده کاهش ساخت کلاژن را به تعویق می‌اندازد و همینطور محافظ پوست در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب، استرس و آلودگی است.

آجیل‌ها

همه ما می‌دانیم که آجیل‌ها تا چه حد برای بدن انسان مفید هستند. اما کمتر کسی به خواص آن‌ها برای جوانسازی پوست صورت اشاره می‌کند. تقریبا تمام مغزها حاوی ویتامین E هستند.

این ویتامین به بافت پوست کمک می‌کند که خود را ترمیم کند. همینطور رطوبت پوست را حفظ می‌کند و از آن در برابر اشعه آفتاب محافظت می‌کند. از میان تمام مغزها گردو غنی از امگا ۳ است که مصرف آن خواص زیر را برای پوست به همراه دارد:

  • تقویت غشای سلول‌های پوست
  • محافظ در برابر آسیب‌های اشعه خورشید
  • حفظ چربی طبیعی پوست

لایه‌برداری پوست

این کلمه را بارها شنیده‌ایم. لایه‌برداری یعنی از بین بردن پوست مرده که روی پوست صورت قرار گرفته است. برداشتن این پوست‌های مرده نقش مهمی در جوانسازی پوست صورت شما ایفا می‌‌کند.

وقتی این سلول‌های مرده برداشته شدند، پوست صورت می‌تواند به راحتی مواد مغذی را دریافت کند. برداشتن این لایه روی پوست حتی منجر به تمیز شدن منافذ و خطوط روی پوست صورت نیز خواهد شد که همین امر زیبایی پوست صورت شما را دو چندان می‌کند.

استفاده از ضدآفتاب

جوانسازی پوست صورت

اشعه نقش مهمی در از بین بردن جوانی پوست دارد. برای محافظت از پوست صورت در برابر این اشعه استفاده از کرم‌های ضدآفتاب ضروری است. در زنان با افزایش سن پوست صورت نسبت به آفتاب حساس‌تر می‌شود.

اگر با ضدآفتاب از پوست خود مراقبت نکنید، باید شاهد به وجود آمدن کک و مک، خال‌ها و عارضه‌های پوستی روی صورت خود باشید. هر چقدر SPF موجود در ضدآفتاب بالاتر باشد، محافظت از پوست افزایش پیدا می‌کند.

با استفاده از آن پوست از بیماری‌های پوستی که در اثر اشعه آفتاب به وجود می‌آید، در امان می‌ماند. همینطور ضدآفتاب سبب می‌شود که تولید کلاژن در پوست حفظ شود و کشش پوست افزایش یابد. همه این‌ها در کنار هم منجر به حفظ جوانی پوست شما می‌شوند.

استفاده از روغن

روغن‌هایی در صنعت زیبایی ساخته شده‌اند که با استفاده از آن‌ها پوست زیبایی خود را حفظ می‌کند. روغن‌های مناسب پوست صورت نقش مهمی در از بین بردن خشکی پوست و جوانسازی پوست صورت ایفا می‌کنند. یکی از این روغن‌ها روغن طبیعی گل رز است که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است.

دیگر روغن‌‌های موثر و شناخته شده عبارت هستند از: روغن آووکادو, روغن هسته زردآلو و روغن زیتون. متخصصان توصیه می‌کنند دو بار در روز به صورت خود به میزان یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون بکر بزنید.

بخور گرم کمتر

بسیاری تصور می‌کنند که اگر برای صورت خود از بخور گرم استفاده کنند، به جوانسازی آن کمک کرده‌اند. اما باید به شما بگوییم این کار برای این منظور صحیح نیست. بنابراین سعی کنید این کار را انجام ندهید، چرا که بخور گرم تولید کلاژن را دچار اختلال می‌کند و رطوبت آن از بین می‌رود و در نتیجه پوست دچار خشکی می‌شود. بهتر است به جای بخور از شیوه‌های دیگری برای حفظ جوانی پوست خود استفاده کنید.

رژیم غذایی مفید

مایعاتی مثل آب و چای‌های گیاهی مثل بابونه، نعناع، توت و جینسینگ به حفظ زیبایی پوست صورت کمک زیادی می‌کنند. آب رطوبت مورد نیاز سلول‌های بدن را افزایش می‌دهد و چای‌های گیاهی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که نقش کلیدی در جوانسازی پوست صورت به شمار می‌آیند. همینطور این چای‌ها می‌توانند در بدن پاکسازی هم انجام دهند و سموم را از بدن شما دفع کنند.

مصرف مکمل‌ها

جوانسازی پوست صورت

همه ما می‌دانیم که مکمل‌ها چقدر برای بدن مفید هستند. اما در این میان مکمل‌هایی هستند که به شکل به خصوص برای جوانسازی پوست فواید زیادی دارند. این مکمل‌ها عبارت هستند از امگا 3، ویتامین B و کلسیم.

محیط‌های مرطوب

سعی کنید محیطی که در آن هستید را مرطوب نگه دارید. این کار سبب می‌شود رطوبت پوست از بین نرود و دچار خشکی نشود. این توصیه مخصوصا برای کسانی است که در محیط‌های خشک زندگی می‌کنند.

کرم‌های مرطوب‌کننده

کرم‌های زیادی در حال حاضر در بازار موجود هستند که همه آن‌ها ادعا می‌کنند که به جوانسازی پوست کمک می‌کنند. مقداری از آن کرم را روی پوست خود قرار دهید و به آرامی پوست را ماساژ دهید. دقت کنید هیچ ارتباطی بین کیفیت محصول و قیمت آن وجود ندارد. لزوما کرم‌های گران‌قیمت کارآیی بهتری برای شما نخواهند داشت.

در پایان

این مقاله به شیوه‌های جوانسازی پوست صورت اختصاص داده شده بود. امیدواریم توانسته باشیم در این رابطه به شما کمک کرده باشیم. اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که پوست انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است.

برای اینکه دستورالعملی مناسب با پوست خودتان بگیرید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما به سایت دکتر با من سر بزنید و به یک متخصص پوست خوب در تهران مراجعه کنید و از او مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید