اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. متخصص گوش و حلق و بینی کودکان
متخصص گوش و حلق و بینی کودکان

متخصص گوش و حلق و بینی کودکان

هنگامی که کودک شما درد دارد یا از آسیب گوش، بینی یا گلو رنج می‌برد، قطعا می‌خواهید مطمئن باشید که نه تنها بهترین کیفیت درمان را برای او پیدا می‌کنید، بلکه کودک شما احساس راحتی می‌کند و با ملایمتی مناسب سنش با او رفتار می‌شود. متخصص گوش و حلق و بینی کودکان تنها راه‌حلی است که شما و فرزندتان به آن نیاز دارید.

برای گرفتن مشاوره تلفنی با دکتر گوش و حلق و بینی برای فرزند خود همین حالا تماس بگیرید. می‌توانید از سایت دکتر با من شماره تلفن‌ها و آدرس دکتر گوش و حلق و بینی در تهران را دریافت کنید.

همچنین ساکنین غرب تهران با ورود به این سایت می‌توانند نزدیک‌ترین دکتر متخصص گوش و حلق و بینی غرب تهران را پیدا کنند.

در حالی که بسیاری از متخصصان گوش و حلق و بینی بزرگسالان، کودکان را نیز تشخیص، درمان و جراحی می‌کنند، متخصصان گوش و حلق و بینی کودکان به طور ویژه آموزش دیده‌اند و مجهز به مواردی هستند که هنگام درمان نوزادان، کودکان و نوجوانان حائز اهمیت است. در این مقاله نگاهی به این موارد خواهیم داشت.

درک تفاوت‌های جسمانی

معاینه و ابزار جراحی در اندازه بزرگسالان برای نوزادان و کودکان کوچک مناسب نیست. یک متخصص گوش و حلق و بینی کودکان ابزارهای تخصصی دارد که دقیقاً برای درمان نوزاد، کودک یا نوجوان شما طراحی شده است.

علاوه بر این اندام‌های گوش، حلق و بینی ممکن است در کودکان خردسال هنوز در حال رشد باشند و بنابراین به درمان متفاوتی نسبت به بزرگسالان نیاز دارند.

به عنوان مثال، لوله استاش (کانال گوش) کودک برای چندین سال به رشد کامل خود نمی‌رسد. کانال‌های گوش کوتاه‌تر، کودک شما را مستعد ابتلا به مواردی مانند عفونت گوش و گوش درد می‌کند.

ارتباط کلامی و غیرکلامی با کودک

برخلاف اکثر بزرگسالان، نوزادان و کودکان خردسال نمی‌توانند به صورت شفاهی آنچه را که باعث درد یا ناراحتی آن‌ها شده است را بیان کنند. حتی کودکان بزرگتر و نوجوانان نیز ممکن است از پاسخ دادن به سوالات پزشکی احساس خوبی نداشته باشند.

متخصص گوش و حلق و بینی کودکان

متخصصان گوش و حلق و بینی کودکان آموزش دیده‌اند که بتوانند سرنخ‌های غیرکلامی که ممکن است آن‌ها را از علائم کلیدی در تشخیص آگاه کنند، دریابند.

آن‌ها همچنین می‌دانند که چگونه با نوزادان، کودکان و نوجوانان به گونه‌ای صحبت کنند که اعتماد آن‌ها را جلب کنند و احساس آرامش و همکاری به آن‌ها بدهند.

محیط‌های دوستانه برای کودک

حتی بزرگسالان نیز ممکن است هنگام مراجعه به پزشک دچار استرس یا اضطراب شوند. کودکان معمولاً حساس‌تر از بزرگسالان هستند و ممکن است به ‌ویژه در یک مکان جدید یا ناآشنا دچار احساس استرس یا اضطراب شوند.

یک متخصص گوش و حلق و بینی کودکان با در نظر گرفتن بیماران جوان تلاش بیشتری برای طراحی مطب خود انجام می‌دهد. اتاق‌های انتظار را اغلب مملو از اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها، مجلات و گاهی فیلم‌ها می‌کند که کودک شما را حین انتظار سرگرم کند. اتاق‌های مطب و معاینه با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی و تزئین شده‌اند که احساسی دوستانه و خوشایند را برای کودک فراهم کنند.

درمان انواع اختلالات

مراقبت مداوم می‌تواند برای هر بیمار به ویژه کودکان که ممکن است برای سازگاری با غریبه‌ها یا محیط‌های جدید به زمان نیاز داشته باشند، مهم باشد. یک متخصص گوش و حلق و بینی کودکان علاوه بر معاینات سالانه یا دو سالانه و آزمایش‌های شنوایی، واجد شرایط رسیدگی به اختلالات زیر است.

1.آلرژی

علائم آلرژیک ممکن است به صورت مشکل در تنفس، ناراحتی تنفسی، زکام در اثر حساسیت، سینوزیت، ورم مخاط بینی، عفونت گوش میانی و سرگیجه ظاهر شود. متخصصان می‌توانند با اصلاح شیوه زندگی مانند دوری از گرد و غبار، کپک و غذاهای آلرژی زا، دارو درمانی یا ایمونوتراپی به کنترل یا رفع علائم آلرژیک کمک کنند.

2. حنجره شناسی

اگر کودک شما صدای خود را از دست بدهد، گلودرد داشته باشد، در بلع مشکل داشته باشد یا بیماری ریفلاکس معده به مری را تجربه کند، ممکن است دچار اختلال حنجره (جعبه صدا) باشد. متخصصان می‌توانند فرزند شما را معاینه کنند که علت این اختلال را تعیین کنند و با اصلاح رفتار، دارو یا جراحی آن را درمان کنند.

3.گوش درمانی / نوروتولوژی

Pediatric allergies

متخصص گوش و حلق و بینی کودکان بیماری‌های گوش، از جمله کم شنوایی و همچنین آسیب، عفونت گوش، تومور و اختلالات مسیر عصبی را درمان می‌کنند. اگر فرزند شما دچار کم شنوایی، گوش درد، سرگیجه، زنگ گوش، توده‌ها یا برآمدگی‌های غیر قابل توضیح است، معاینه توسط متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند به تعیین علت و مسیر صحیح درمان کمک کند.

4.راینولوژی

بینی و سینوس‌ها می‌توانند تعدادی از اختلالات قابل درمان را ایجاد کنند، از جمله خونریزی مزمن بینی، گرفتگی بینی، از دست دادن بویایی، سینوزیت، پولیپ و تومور.  متخصص می‌تواند علائم را تشخیص، درمان و کنترل کند و مطمئن باشد که نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای نیست.

5. سر و گردن

متخصص گوش و حلق و بینی اطفال می تواند هر توده یا برآمدگی غیرقابل توضیحی را که در صورت، سر یا گردن فرزندتان پیدا می‌کنید، از جمله تومورهای سرطانی و غیرسرطانی گردن، تیروئید و حنجره را بررسی، تشخیص و درمان کند.

6.جراحی پلاستیک صورت

متخصصان می‌توانند ناهنجاری‌های عملکردی، ترمیمی و زیبایی صورت، گردن و گوش‌ها را با جراحی درمان کنند. مداخلات جراحی ممکن است شامل ترمیم شکاف کام، پتوز (افتادگی پلک)، انحراف سپتوم و سایر ناهنجاری‌های صورت و گوش باشد. روش‌های زیبایی شامل رینوپلاستی یا جراحی بینی برای نوجوانانی است که رشد خود را به پایان رسانده‌اند.

در پایان

اگر پزشک اطفال توصیه کرده است که با یک متخصص گوش و حلق و بینی اطفال مشورت کنید یا اگر کودک شما درد، ناراحتی یا برآمدگی‌های غیر قابل توضیح در صورت، گردن، گلو، بینی یا گوش‌هایش تجربه می‌کند، با یک متخصص گوش و حلق و بینی کودکان تایید شده تماس بگیرید.

اگر در غرب تهران ساکن هستید و به دنبال یک دکتر متخصص گوش و حلق و بینی غرب تهران می‌گردید، می‌توانید از سایت دکتر با من برای یافتن آدرس دکتر گوش و حلق و بینی در تهران کمک بگیرید. همچنین می‌توانید جواب سوالات خود را با گرفتن مشاوره تلفنی با دکتر گوش و حلق و بینی پیدا کنید و مشکلات خود را با پزشکان مشاور در میان بگذارید.

دیدگاه خود را درج کنید