اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی
مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی

مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی

چه زمانی باید به مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی روی بیاوریم؟ متخصص گوش و حلق و بینی کیست؟ در این مقاله قصد داریم به این سوا‌ل‌ها پاسخ دهیم. گوش، بینی و حلق با یکدیگر در ارتباط هستند. به این ترتیب بیماری یکی از این اعضا می‌تواند بر اعضای دیگر نیز تاثیر بگذارد.

این متخصصان بیماری‌های مربوط به گوش، بینی و گلو را درمان می‌کنند. بنابراین هر زمان در یکی از این سه عضو دچار مشکل شدید، می‌توانید به یکی از این متخصصان مراجعه کنید.

برای پیدا کردن یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تهران کافی است که به سایت دکتر با من سر بزنید که بتوانید به یکی از این پزشکان در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه کنید.

بیماری‌های گوش و حلق و بینی چیست؟

حال شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که چه زمانی به مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی روی بیاوریم؟ در این قسمت بیماری‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که برای درمان آن‌ها می‌توانید به این متخصصان مراجعه کنید.

1.عفونت گوش

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که برای گوش به وجود می‌آید، عفونت گوش است. افراد در هر سن و سالی می‌توانند به این مشکل مبتلا شوند. عفونت در این ناحیه همراه با درد است و در مواردی آسیب‌های جدی‌تر به همراه دارد و حتی می‌تواند مشکل شنوایی برای فرد به وجود بیاورد.

2.سرگیجه

در سرگیجه‌ای که ناشی از مشکلی در گوش باشد، فرد احساس می‌کند محیط اطراف خود در حال چرخیدن است. دلیل آن ممکن است به خاطر عفونت، میگرن یا موارد دیگر باشد.

برای درمان این عارضه پزشکان از دارو استفاده می‌کنند. همینطور از بیمار می‌خواهند که چند تمرین ساده انجام دهد. این سرگیجه‌ها می‌تواند کوتاه‌ مدت یا طولانی باشد.

3.شنیدن وزوز در گوش

مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی

همه انسان‌ها صدایی در گوش خود شنیده‌اند که شبیه صدای زنگ است و به آن وزوز می‌گویند. این صداها عامل بیرونی ندارند و می‌توانند تا حد زیادی فرد را آشفته کنند یا تمرکز او را بگیرند.

حتی در مواقعی این صداها همراه با افسردگی و اضطراب پدیدار می‌شوند. در صورت تداوم این صداها حتما به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید، چون ممکن است عامل آن آسیب گوش میانی یا داخلی باشد.

4.مشکل در شنوایی

منظور از مشکل در شنوایی، ناشنوایی یا کم‌شنوایی است. این عارضه می‌تواند خود را در یک گوش یا هر دو گوش نشان دهد. این مشکل معمولا یک شبه اتفاق نمی‌افتد و افراد به تدریج با افزایش سن به آن دچار می‌شوند. در موارد حاد فرد به طور کامل شنوایی خود را از دست می‌دهد.

5.پارگی پرده گوش

همانطور که از نامش پیدا است، در این عارضه پرده گوش دچار آسیب فیزیکی می‌شود. زمانی که این اتفاق می‌افتد، مایعی خونی یا چرکی از آن خارج می‌شود. در این عارضه شنوایی گوش دچار مشکل می‌شود. با بروز این مشکل باید مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی را در نظر بگیرید.

6.اختلال منیر گوش

این اختلال در گوش داخلی به وجود می‌آید. این قسمت از گوش وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارد، چرا که تعادل را برقرار می‌کند. با آسیب به آن فرد دچار سرگیجه و عدم تعادل می‌شود و صدای وزوز در گوش خود می‌شنود. پزشکان علت دقیق آن را نمی‌دانند.

7.حساسیت

ممکن است گوش عده‌ای به یک سری عوامل خارجی حساسیت نشان دهد. حساسیت یا آلرژی برای بدن خطرناک نیست، اما می‌تواند باعث کلافگی فرد شود. البته باید ذکر کنیم که همیشه این حساسیت‌ها بی‌خطر نیستند، گاهی ممکن است به مرگ فرد منجر شود. پس با بروز حساسیت در این قسمت از بدن حتما به این متخصصان مراجعه کنید.

8. رینیت

پوشش داخلی حفره بینی می‌تواند دچار التهاب شود که به آن رینیت گفته می‌شود. این التهاب می‌‌تواند در اثر آلرژی یا غیر از آن ایجاد شده باشد. عامل آن عفونت نیز می‌تواند باشد. در رینیت فرد دچار گرفتگی بینی، آبریزش، خارش بینی، عطسه، سرفه و خارش چشم می‌شود.

9.سینوزیت

مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی

سینوزیت عفونت سینوسی به شمار می‌آید که بسیار شایع است. در آن سینوس‌ها و مجاری بینی دچار التهاب می‌شوند. سینوس‌ها در پشت پیشانی، بین دو چشم، استخوان گونه‌ها و بینی قرار گرفته‌اند. کاری‌ که این سینوس‌ها انجام می‌دهند، این است که با تولید مایعاتی میکروب‌ها را به دام بیندازند.

10.خونریزی در ناحیه بینی

خون دماغ شدن را بسیاری از ما تجربه کرده‌ایم. همیشه این گونه نیست که خونریزی بینی حاکی از یک مشکل جدی باشد.

بینی از رگ‌های خونی تشکیل شده است که به راحتی خشک و آسیب‌پذیر می‌شوند و در اثر آن خونریزی اتفاق می‌افتد که در بین کودکان ۳ تا ۱۰ ساله بیشتر دیده می‌شود. از طریق مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی می‌توانید این خونریزی‌ها را متوقف کنید.

11.پولیپ بینی

پولیپ بینی به این صورت است که فرد علائم سرماخوردگی دارد، اما با مصرف داروهای مربوط به آن خوب نمی‌شود. در این شرایط علائم به خاطر پولیپ ایجاد شده‌اند که در آن بافت پوششی بینی دچار رشد شده است. عوامل ایجادکننده پولیپ عفونت‌های مزمن، آسم، رینیت آلرژیک و حساسیت به داروهای ضدالتهابی هستند.

12.انحراف بینی

در انحراف بینی تیغه بینی دچار انحراف می‌شود. حفره‌های بینی توسط این تیغه از یکدیگر جدا می‌شوند و این انحراف سبب می‌شود که یک حفره کوچک‌تر و دیگری بزرگ‌تر باشد. همین امر مشکلات تنفسی را در پی دارد. اما جای نگرانی نیست، چون این مشکل با عمل بینی رفع می‌شود.

13.از دست دادن بویایی

یکی دیگر از دلایلی که برای آن افراد به مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی نیاز پیدا می‌کنند، از دست دادن بویایی است. دلیل از دست دادن بویایی ممکن است به خاطر مشکلاتی در بینی، مغز یا سیستم عصبی باشد.

همینطور ممکن است در دراز مدت یا کوتاه‌ مدت ادامه پیدا کند. علت آن را پزشک گوش و حلق و بینی بررسی می‌کند و درمان مناسب را انجام می‌دهد.

14.گرفتگی صدا

در این عارضه صدا از حالت طبیعی خود خارج می‌شود که در اثر ایجاد یک اختلال در حنجره و تارهای صوتی به وجود می‌آید. به گرفتگی صدا لارنژیت نیز گفته می‌شود. بازگشت اسید معده به مری، سیگارکشیدن، نوشیدنی‌های کافئین‌دار، آلرژی و سرفه‌های بیش‌ از‌ حد نیز می‌توانند عامل این عارضه باشند.

گرفتگی صدا مسئله خطرناکی نیست، اما اگر روزها به طول انجامید، باید به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

در پایان

در این مقاله ما تلاش کردیم شما را با بیماری‌هایی آشنا کنیم که برای درمان آن باید به مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی روی بیاورید. بیماری‌ها و علائم مخصوص آنها که در طول این مطلب توضیح دادیم را جدی بگیرید.

این سه عضو در بدن به یکدیگر متصل هستند و عملکرد یکی از آن‌ها بر دیگری اثر ‌می‌گذارد. برای پیدا کردن متخصص گوش و حلق و بینی پنجشنبه به دکتر با من رجوع کنید.

دیدگاه خود را درج کنید