اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. دکتر زنان و زایمان فوق تخصص
دکتر زنان و زایمان فوق تخصص

دکتر زنان و زایمان فوق تخصص

این مقاله قصد دارد راجع به دکتر زنان و زایمان فوق تخصص، مطالبی را به افراد علاقه‌مند ارائه دهد. اما پیش از آن بهتر است علت و اهمیت مراجعه به این دکتر و پزشک مشخص شود.

همه بانوان آگاه هستند که به دکتر و متخصص زنان و زایمان نیازمند بوده و ناچار هستند که در دوره‌های مختلفی از زندگی به آنها مراجعه کنند که با قرارگیری تحت نظر متخصص زنان به حل مشکلات احتمالی خود بپردازند. به همین علت بهتر است علاوه بر انتخاب بهترین دکتر زنان وزایمان فوق تخصص، نکته دیگری نیز مورد توجه قرار گیرد و این نکته زمان مناسب برای مراجعه به دکتر و متخصص زنان و زایمان است.

همچنین تصور اکثر خانم‌ها این است که نیازمند پزشک زنان نیستند و مراجعه به متخصص زنان و زایمان به طور مرتب، ضرورتی برای آنها ندارد. خانم‌ها به دلایلی باید مراجعه به یک دکتر و متخصص زنان و زایمان را به صورت مرتب مورد توجه قرار دهند و این دلایل عبارت است از: مشکلات و بیماری‌های ایجاد شده در نتیجه نحوه زندگی، فیزیولوژیک بدن بانوان، ساختار رحم و واژن.

از دیگر دلایل نیاز خانم‌ها به دکتر زنان و زایمان به وجود آمدن اختلال در دوران قاعدگی است. زیرا در صورت عدم درمان این مشکل، فرد با مشکلات و مسائل جدی‌تری مواجه خواهد شد. با این مقاله همراه شوید که راجع به پزشک یا این دکترهای زنان و زایمان بیشتر بدانید.

نقش دکتر زنان و زایمان در درمان بیماری‌ها و دکتر زنان و زایمان فوق تخصص

دکتر یا پزشک زنان و زایمان یا متخصص زنان و زایمان، ارائه خدمات تخصصی پزشکی را در زمینه‌های زیر انجام می‌دهند:

  • نازایی و باروری
  • اختلالات کف لگن و بیماری‌های عفونی دستگاه تناسلی بانوان
  • سرطان‌های زنان ( سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم)
  • کیست تخمدان
  • تنبلی تخمدان
  • عفونت با کلامیدیا
  • موارد دیگر

علاوه بر این موارد، پزشک زنان و زایمان به کنترل‌های دوران بارداری و در نهایت سزارین یا زایمان طبیعی نیز می‌پردازد. امکان ظاهر شدن بیماری‌های متعددی در دوران بارداری وجود دارد که نیازمند مراقبت و کنترل و همچنین نظارت بهترین پزشک و دکتر متخصص است. برخی از این بیماری‌ها که هر کدام شرایط و عواقب خاص خود را دارند، عبارت است از: دیابت بارداری، عفونت ادرار، عفونت‌های دهانه رحم، فشار خون بارداری، حاملگی خارج از رحم و موارد دیگر.

مهم‌ترین دلایل مراجعه به دکتر زنان و زایمان فوق تخصص

برخی از دلایل مهمی که به دکتر و متخصص زنان و زایمان مراجعه می‌شود، عبارت است از:

1.بارداری

دکتر زنان و زایمان فوق تخصص

یکی از جذاب‌ترین دلایل مراجعه به پزشک زنان و زایمان و یا دکترهای فوق تخصص در این زمینه، بارداری است. به این منظور لازم است که ویزیت فرد به طور مرتب و منظم در فواصل زمانی مشخص انجام شود و برای ملاقات با پزشک زنان و زایمان، تعیین وقت انجام شود. انجام سونوگرافی جنین به طور معمول در مطب دکتر و متخصص زنان و زایمان خواهد بود که معاینات لازم را به دنبال دارد.

2.حاملگی پوچ

تشخیص حاملگی پوچ به وسیله سونوگرافی و به کمک آزمایش خون انجام می‌شود. ریسک آن نیز از طریق ویزیت اولیه توسط پزشک زنان و زایمان تعیین خواهد شد.

3.سزارین و زایمان طبیعی

انجام تصمیم‌گیری در رابطه با زایمان طبیعی یا سزارین برای فرد باردار با تعیین نوبت ویزیت دکتر زنان و زایمان فوق تخصص خواهد بود. در این زایمان لازم است که نظارت پزشک وجود داشته باشد؛ به این ترتیب، تضمینی برای سلامتی مادر و نوزاد وجود خواهد داشت.

4.سرطان‌های زنان

تشخیص اولیه انواع سرطان‌های زنان توسط پزشک فلوشیپ انجام خواهد شد؛ این سرطان‌ها عبارتند از: سرطان تخمدان، سرطان واژن، سرطان دهانه رحم و غیره. همچنین پیگیری بررسی‌های بعدی نیز توسط همین پزشک به انجام خواهد رسید. بدیهی است که برای اقدام نسبت به تشخیص این سرطان‌ها در مراحل اولیه، مراجعه منظم و غربالگری مانند تست پاپ اسمیر می‌تواند بسیار موثر و سودمند باشد و افزایش شانس بهبودی و طول عمر را به وجود آورد.

5.کیست تخمدان

یکی از بیماری‌هایی که بین زنان بسیار رایج است، کیست تخمدان نام دارد. تشخیص این بیماری باید توسط پزشک زنان و به موقع باشد. همچنین اقدام مناسب برای درمان آن (در صورت لزوم) نیز باید سریع‌تر انجام شود. انواع کیست‌های تخمدان شرایط متفاوتی دارند که پس از تشخیص باید نسبت به درمان آنها اقدام شود که این اقدامات توسط پزشک زنان خواهد بود. انواع کیست تخمدان عبارت است از: کیست ساده، کیست اندومتریوز، کیست درموئید، کیست خوش‌خیم و یا بدخیم.

6.زگیل تناسلی

تشخیص زگیل تناسلی باید به موقع و توسط پزشک زنان انجام شود. علاوه بر این اقدام مناسب برای درمان آن نیز باید انجام شود. این موضوع اهمیت زیادی دارد.

7.تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان و بارداری همواره ارتباطی معکوس با یکدیگر دارند. عارضه تنبلی تخمدان سبب ناباروری می‌شود. تشخیص تنبلی تخمدان یا همان تخمدان پلی کیستیک باید به وسیله پزشک انجام شود که اقدامات موردنیاز برای درمان آن صورت گیرد. در برخی مواقع طولانی شدن انتظار زوج‌ها رخ می‌دهد که به علت عدم مراجعه به پزشک اطلاع درستی از دلایل آن پیدا نمی‌کنند؛ برخی از دلایل می‌تواند مشکلات رحم و تخمدان پلی کیستیک باشد.

8.درمان نازایی

درمان‌های متعددی برای نازایی در حال حاضر وجود دارد. در واقع طی کردن مراحل درمان ناباروری و دست‌یابی به بارداری سالم با دریافت وقت ویزیت از متخصص و دکتر زنان و زایمان فوق تخصص امکان‌پذیر است. امکان درمان نازایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مراجعه به دکتر و متخصص زنان و زایمان به گونه‌ای بسیار مطلوب وجود خواهد داشت.

9.اختلال پریود

 اختلالات پریود ممکن است در هر دوره‌ای از زندگی زنان با مشکلات جسمی و روحی گوناگونی همراه باشد؛ منظور از مشکلات جسمی، درد پریود و ناراحتی‌های ناشی از عدم شروع دوره عادت ماهیانه است. معاینات و ویزیت پزشک زنان و زایمان به طور منظم موجب تنظیم و کنترل چرخه پریود خواهد شد و سبب جلوگیری از وارد شدن به دوره‌های نامنظم خواهد بود.

10.بوی بد واژن

علت اصلی بوی بد واژن را می‌توان عفونت‌ها و ترشحات عفونی دانست که تشخیص آنها به طور معمول توسط خود شخص امکان‌پذیر نخواهد بود. تشخیص این عفونت‌ها در نخستین ویزیت ساده توسط این نوع از دکترهای فوقتخصصممکن خواهد بود و درمان آن‌ها اغلب به آسانی انجام خواهد گرفت.

11.یائسگی

دکتر زنان و زایمان فوق تخصص

به طور معمول یائسگی در سنین بالای 50 سال اتفاق خواهد افتاد؛ اما امکان رخ دادن زودتر آن بر اساس شرایط روحی مختلف، بروز شوک‌های روانی و غیره وجود دارد. یائسگی با بروز مشکلاتی برای زنان همراه است که گاهی اوقات نیازمند مشاوره و همراهی پزشک و دکتر زنان و زایمان فوق تخصص است.

12.سرطان سینه

نیاز به ویزیت‌های دوره‌ای برای تشخیص اولیه سرطان سینه و شناخت علائم و مراجعه به دکتر و متخصص باید مورد توجه قرار گیرد. جلوگیری از پیشرفت این بیماری با تشخیص به موقع آن امکان‌پذیر است و بهبودی کامل را امکان‌پذیر می‌کند.

13.هیسترکتومی

تشخیص انجام عمل هیسترکتومی توسط پزشک زنان و زایمان انجام می‌شود؛ این موضوع مربوط به بانوانی است که به سرطان رحم مبتلا هستند یا احتمال ابتلا به سرطان رحم در آنها بالاتر است. طی این عمل رحم برداشته می‌شود که خطر ابتلا به سرطان رحم از بین برود.

تحصیلات دکتر زنان و زایمان فوق تخصص

تحصیلات پزشک و دکترهای فوق تخصص در این رشته، یک دوره تحصیلات پزشک عمومی است که پس از آن باید با تخصص زنان و زایمان نیز همراه باشد. همچنین هر تخصص نیاز به سپری کردن دوره طرح دارد.

طب سنتی در درمان بیماری‌های زنان و دکتر زنان و زایمان طب سنتی

طب سنتی از گذشته مورد استفاده قرار گرفته است که تعداد بسیار زیادی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های زنان را درمان کند. اولویت پیشگیری نسبت به درمان در این زمینه نیز وجود دارد. طب سنتی، مزاج و طبع افراد را در نظر می‌گیرد و به ارائه توصیه‌هایی مناسب برای پیشگیری از بیماری می‌پردازد. متخصص زنان و زایمان طب سنتی می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

آنچه که بهتر است در پایان مقاله راجع به دکتر زنان و زایمان فوق تخصص بدانید

در ابتدای مقاله به اهمیت و ضرورت مراجعه به متخصص مناسب اشاره شد و دلیل توصیه مکرر برای مراجعه به متخصصان زنان مشخص شد. توصیه این است که در صورتی که تغییری هر چند کوچک در زمینه خصوصیات خانم‌ها مشاهده شد، مراجعه به متخصص زنان خوب را در اولویت قرار دهند.

حال این سوال مطرح می‌شود که انتخاب یک متخصص خوب چگونه صورت خواهد گرفت یا بهترین دکتر زنان و زایمان چه کسی است؟

این مقاله به همین موضوع پرداخته است؛ در ابتدا به نقش دکتر زنان و زایمان در درمان برخی از بیماری‌ها پرداخته و پس از آن به دلایل مراجعه به متخصص یا دکتر زنان و زایمان اشاره کرده است. متخصص زنان و زایمان طرف قرارداد با بیمه نیز به علت برخورداری از این ویژگی، مورد توجه افراد بوده است.

کلام آخر

سایتی که در زیر به آن اشاره شده، سایتی برای دریافت مشاوره زنان و زایمان از افراد متخصص و پزشک است. دکتر با من می‌تواند خدمات پزشکی را به طور آنلاین ارائه دهد؛ این خدمات پزشکی شامل مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی خواهد بود. این سامانه را می‌توان پلی ارتباطی دانست که افراد بیمار، پزشکان و مراکز درمانی را به هم پیوند می‌دهد. دکتر با من راهکاری ساده و سریع بوده که ارائه خدمات آن به طور 24 ساعته است. خدمات پزشکی و سلامت در دکتر با من به آسانی و به سرعت در دسترس قرار می‌گیرند.

دیدگاه خود را درج کنید