اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. چگونه در فوتبال استرس نداشته باشیم؟
چگونه در فوتبال استرس نداشته باشیم؟

چگونه در فوتبال استرس نداشته باشیم؟

  • آذر ۵, ۱۴۰۱
  • 0 لایک
  • 5200 بازدید
  • 2 دیدگاه

اکثر بازیکنان فوتبال در دنیا، در زمان قبل از شروع بازی دچار استرس می شوند و بسیار مهم است که آنها بتوانند، کنترل استرس در فوتبال را برای خود انجام دهند. چرا که اضطراب و یا استرس، می توانند بسیار بر روی ذهن و جسم فرد تاثیر بگذارند و حتی بازی او را نیز تحت کنترل خود در بیاورند. به همین جهت کنترل استرس و آشنایی با راهکارهای آن یک امر ضروری و واجب است بدین منظور، پیشنهاد می شود که در سایت دکتر با من به صورت اینترنتی از روانپزشک و یا مشاوره روانشناسی  نوبت اخذ نمایید.

با توجه به اینکه کنترل استرس برای بازیکنان فوتبال قبل از بازی یا در زمان تمرین بسیار مهم است و باید روحیه ی خود را حفظ نمایند به همین جهت تمام بازیکنان فوتبال و یا تیم های فوتبال دارای روانشناس و یا مشاور هستند که آنها را از هر لحاظ قبل از شروعِ بازی، بررسی و با مدیریت استرس، آنها را برای روز مسابقه آماده می سازند.

راهکارهای کنترل استرس در فوتبال

راهکارهای کنترل استرس در فوتبال
راهکارهای کنترل استرس در فوتبال

1.تصویرسازی ذهنی

یکی از راهکاری های کنترل استرس در فوتبال، تصویرسازی ذهنی است که موجب می شود بازیکنان فوتبال از لحاظ ذهنی به برد خود در بازی فکر کنند و این تصویر سازی ذهنی را در خود شکل دهند که گویی آنها خود را در زمان بازی کردن در زمین تصور کنند و ذهن آنها به آنان القا کند که بهترین بازی را به روی زمین خواهند برد.

برای این کار آنها به همراه مشاورِ خود، یک تمرینی را انجام می دهند که در کنترل استرس در فوتبال بسیار لازم و کاربردی است.

بدین شکل که از آنها خواسته می شود که چشمان خود را بسته و با تنفس های آرام و عمیق، تصور کنند در زمین بازی هستند و در حال دویدن بوده و می خواهند که همه تلاش خود را بکنند تا بتوانند پیروز شوند و حتی در این تصویر سازی ذهنی خواسته می شود تا تماشاگران نیز تصور شوند.

شما در این تصویر سازی هر کاری که به شما کمک می کند انجام دهید، را بیاورید به گونه ای که حتی اگر رفتن به زمین بازی به شما کمک می کند و یا اینکه سروصداهای شبیه به سالن ورزشی را برای خود ابداع کرده و به آنان گوش دهید.

۲- تعیین هدف

از جمله کارهایی که به کنترل استرس در فوتبال بسیار کمک می کند این است که شما برای خود هدف های کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشید. اما یک سری اهداف بلند را اگر صرفا تعیین کنید برای شما ممکن است سخت باشد. به همین جهت می توان گفت که هر چه اهداف شما دسته بندی دقیق تری داشته باشد، رسیدن به آن ممکن تر می شود و در کنترل استرس در فوتبال برای بازیکن نقش مهمی را دارد. چنانچه احساس می کنید برای این کار نیاز به مشاوره به یک روانشناس را دارید حتما از سایت دکتر با من نوبت اینترنتی خود را اخذ نمایید.

۳- استفاده از تکنیک هایی که به شخص آرامش می دهند

یک سری از تکنیک ها که برای القای آرامش و کنترل استرس در فوتبال به بازیکنان فوتبال استفاده می شود، تمرین های عمیق تنفسی، ورزش های یوگا و تمرین تنفس آرام و عمیق است که این راهکارها را باید برای ساعاتی قبل از خواب و قبل از مسابقه ی شخص انجام شود، تا استرس او به خوبی تحت کنترل قرار بگیرد. دو تا از رایج ترین تکنیک های عالی که جهت آرامش فرد به او داده می شود، آرام سازی تنفس دیافراگمی و آرام سازی پیشرونده عضلانی هستند.

۴- تمرین هایی برای تغییر در شیوه های عادتی فرد

در این روش سعی می شود که فرد عادت های گذشته خود را تغییر دهد و افکار منفی که شامل: بازنده شدن و بزرگ سازی سختی بیش از مسابقه است.

در واقع فکر کردن زیاد به صورت منفی ذهن شما را خسته می کند و حتی ممکن است موجب شود که شما تغییرات کمتری در روند پیشرفت خود بدست آورید. در نتیجه مشاوران به شما توصیه می کنند که با کنترل استرس در فوتبال نقش افکار منفی ذهنتان را کم رنگ تر کنید و به جای آن فکر خود را درگیر یک سری از مباحث مهم تر و یا افکار مثبت تری که می تواند به موفقیت بالای شما کمک کند، اختصاص دهید. پس سعی کنید با همکاری مشاور خود بسیار بیشتر به بازی کردن در زمین بازی و برد در مقابل حرف خود فکر کنید و مهم تر از آن، این است که افکار خود را بشناسید و با توجه به آن تصمیم های بزرگ تر و بهتری بگیرید.

۵- داشتن یک مشاور به صورت همیشگی در کنار خود

رفتن به جلسات مشاوره و کمک گرفتن از او راهی بسیار مفید در جهت کنترل استرس در فوتبال است. به همین خاطر نیاز است که شخص به صورت همیشگی با دکتر مشاور خود در ارتباط باشد و بتواند از لحاظ روحی خود را قوی کند و استرس را تا جای ممکن دور سازد.

۶- اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

یکی از راهکارهایی که موجب می شود شما بتوانید کنترل استرس در فوتبال را داشته باشید این است که تا می توانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. این موضوع باعث افزایش عزت نفس در بازیکنان می شود و در نتیجه استرس در بازیکن فوتبال نیز کاهش میابد.

شما می توانید تمرینات خود را برای مسابقه افزایش دهید. چرا که هر چه شما تمرین های خود را بیشتر کنید، موفقیت بیشتری به دست می آورید و هرچه این موضوع را کاهش دهید، مسلما اعتماد به نفس شما نیز کمتر خواهد شد.

۷- قبل از شروع بازی حواس خود را به موضوعی دیگر پرت کنید.

بهتر است که قبل از شروع بازی، کمی با دوستان خود صحبت کنید، کتاب مطالعه نمایید، به مکانی راحت و خلوت برای استراحت بروید و یا هر کار دیگری که باعث می شود شما قبل از بازی بتوانید کنترل استرس در فوتبال را داشته باشید. به همین جهت بهتر است که شما به جای فکر زیاد به مسابقه و یا استرس بابت نتیجه ی آن، به خودتان آرامش دهید تا بتوانید به خوبی از این مرحله گذر کنید.

در نتیجه به طور کلی بهتر است که به جای افکار منفی بر روی توانایی های خود تمرکز نمایید و این امید را به خودتان بدهید که شما با وجود استعدادها و توانایی هایی که دارید می توانید حتما در مسابقات پیروز شوید. به همین جهت می توان گفت که تمام راهکارهای ارائه شده برای کنترل استرس در فوتبال بهترین گزینه برای موفقیت و برنده شدن در مقابل حریف در بازی فوتبال است.

چگونه از مشاور و یا روانشناس در سایت دکتر با من نوبت اخذ کنیم؟

استفاده از مشاور برای کاهش استرس
استفاده از مشاور برای کاهش استرس

یکی از راه هایی که می توانید کنترل استرس در فوتبال را در جهت درست هدایت نمایید این است که حتما یک مشاور و روانشناس را در کنار خود داشته باشید. به همین جهت می توانید از سایت دکتر با من، به عنوان یک سایت پزشکی معتبر در خصوص نوبت دهی اینترنتی از پزشکان که شما می توانید به راحتی وارد سایت شده و سپس در آنجا لیست کامل روانشناسان ایران را مشاهده و نوبت خود را اخذ نمایید.

۲ دیدگاه

دیدگاه خود را درج کنید