اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. با انواع متخصص خون در تهران آشنا شوید
با انواع متخصص خون در تهران آشنا شوید

با انواع متخصص خون در تهران آشنا شوید

هدف ما در این مقاله معرفی انواع معرفی بهترین متخصص خون در تهران است. در بدن انسان در خصوص بیماری های خونی، مشکلات زیادی به وجود می‌آید که برای تشخیص بیماری و درمان آن‌ها نیاز است به یک متخصص خون مراجعه شود. به همین جهت ما لیست کامل متخصص خون را در سایت دکتر بامن قرار داده ایم تا شما بتوانید به راحتی با مراجعه به این سایت نوبت خود را اخذ کنید. در واقع این سایت با کمک تیم قوی که به خدمت گرفته، لیستی از پزشکان در این زمینه را جمع‌آوری کرده است که با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

قبل از اینکه به ادامه بحث بپردازیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا متخصص خون چیست؟ دکتر خون برای چیست؟ و به چه کسی اطلاق می‌شود. پس برای یافتن پاسخ این سوال ها، تا ادامه ی مقاله همراه ما باشید.

با توجه به اینکه، انواع دکتر خون‌شناسی در سایت ذکر  شده است، شما بایتسی با توجه به نوع بیماری خود به هر کدام از پزشک ها مراجعه کنید.

 

دکتر خون و انکولوژي

. متخصص خون یا هماتولوژیست به پزشکی گفته می‌شود که با بررسی خون انسان به تشخیص، پژوهش درمان و جلوگیری از اختلال‌های خونی و اختلال‌های سیستم لنفاوی (غدد لنفاوی و رگ‌ها) می‌پردازد. در واقع او به تشخیص بیماری‌های خونی و درمان آن‌ها می‌پردازد. یکی از مهم ترین بیماری های خونی در انسان، انواع سرطان خون است که مدل های مختلفی دارد که چنانچه بسیار سریع متوجه آن شوید بایستی به دکتر مراجعه و هر چه زوتر درمان خود را شروع کنید تا بهبودی کامل برسید.

پزشکی که تخصص او درمان انواع سرطان‌ها باشد، انکولوژیست می‌گویند که در گرایش های مختلفی مانند آنکولوژیست زنان، تقسیم می شود.

کودکان ممکن است در بدو تولد یا بعد از تولد دچار مشکلات خونی شوند. در این صورت باید حتما به متخصصآکلولوژی کودکان مراجعه کرد.  با مراجعه به سایت ما می‌توانید لیست اسامی دکتر خون کودکان را پیدا کنید و با آن‌ها در اسرع وقت تماس بگیرید.

دکتر پلاکت خون

متخصص خون در تهران

پلاکت خون نوعی سلول خونی است که بدن ما آن‌ها را در مغز استخوان می‌سازد. همچنین این سلول‌ها وظیفه مهمی در بدن دارند که از جمله ی آن می توان به انعقاد خون اشاره کرد.

اگر میزان پلاکت خون کم شود، بدن انسان‌ دچار آسیب می‌شود و قسمت‌های مختلف بدن مثل لثه‌ها و دیگر اندام‌ها دچار خونریزی می‌شوند. افت پلاکت خون ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد و ناشی از بیماری بوده، که تشخیص آن به عهده یک دکتر خون و  هموتولوژی است. این موضوع از طریق آزمایش خون نیز به راحتی قابل تشخیص است.

علت به وجود آمدن چربی خون 

چربی خون از جمله بیماری هایی است که به رژیم غذایی فرد کاملا بستگی دارد و می توان گفت که هر چه استفاده شما از میزان چربی در روتین غذایی بیشتر باشد، احتمال ابتلا به چربی خون نیز بالاتر می رود. چربی خون یکی از بیماری‌هایی است که اغلب افراد مسن به آن مبتلا می‌شوند اما این موضوع به این دلیل نیست که شما اگر سن کمتری دارید و یا جوان هستید دیگر احتیاجی به مراعات کردن نمی باشد، بلکه به صورت کلی مصرف چربی برای همه ی افراد بسیار زیان آور است. میزان بالای چربی در خون می‌تواند خطرناک باشد. چربی‌های مضر که از طریق غذا وارد بدن می‌شوند، در رگ رسوب می‌کنند و گردش خون را با مشکل مواجه می‌کنند.

سبک زندگی ناسالم، مصرف غذاهای ناسالم، سیگار و الکل باعث چربی خون می‌شود و اگر درمان نشود، می‌تواند باعث بیماری‌های عروقی و حتی مرگ افراد شود. برای تشخیص و درمان این مشکل باید به یک دکتر متخصص چربی خون، مراجعه کنید که بتوانید از بهترین درمان برخوردار شوید.

 علت به وجود آمدن غلظت خون 

غلظت خون  با توجه به تعداد گلبول‌های قرمز موجود در آن اندازه گیری می شود. و هرچقدر این تعداد بیشتر باشد، غلظت خون در فرد بیشتر می‌شود. افزایش بیش از حد این مقدار می‌تواند بسیار خطرناک باشد چرا که  میزان بالای غلظت خون می‌تواند منجر به لخته شدن خون شود. پزشکان تاکنون دلایل زیادی برای این مشکل برشمرده‌اند که از جمله می تواند مصرف زیاد گوشت، ورزش نکردن، عوارض مصرف برخی از داروها و یا فشار خون بالا باشد. متخصصین غلظت خون با بررسی انواع آزمایش‌ها این مشکل را بررسی و درمان می‌کنند.

از مهم‌ترین عوارض لخته خون نیز سکته قلبی یا مغزی است که می‌تواند مرگ افراد را در پی داشته باشد. یک متخصص لخته خون نیز با بررسی آزمایش های انجام شده می‌تواند این مشکل را در بدن شما برطرف کند.

متخصص عفونت خون چه خدماتی را ارائه میدهد؟

یکی دیگر از وظایف، یک متخصص خون تشخیص عفونت در خون است. بروز عفونت در خون می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. اگر یکی از قسمت‌های بدن دچار عفونت شود و به موقع نیز درمان نشود، عفونت وارد خون می‌شود و توسط سیستم گردش خون در تمام بدن پخش می‌شود.

از عوارض پخش شدن عفونت در بدن می‌توانیم به سپسیس، شوک سپتیک و سندرم پریشانی حاد تنفسی اشاره کنیم. عفونت‌ها در بدن ممکن است حتی باعث مرگ بیمار نیز بشود.

در صورتی که احساس می‌کنید خون شما دچار این مشکل شده است، سریعا به یک متخصص خون در تهران که نام بسیاری از آن‌ها در سایت ما ذکر شده است، مراجعه کنید.

متخصص فشار خون چه کاری برای بیمار خود انجام می دهد؟

متخصص خون در تهران

از دیگر تخصص‌های پزشکان خون کنترل فشار خون افراد است. بسیاری از افراد ممکن است به فشار خون مبتلا باشند بدون اینکه از آن اطلاع داشته باشند. از این رو اگر مسن هستید، به طور منظم فشار خون خود را کنترل کنید و هر چند وقت یکبار حتما به یک متخصص خون مراجعه و آزمایش‌های مربوطه را به او نشان دهید.

خون در بدن با فشاری معینی در جریان است. اگر این فشار بالا باشد، فرد دارای فشار خون بالا است. از عوارض فشار خون بالا سکته است که خطرناک‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. یک متخصص خون هماتولوژي با تجویز داروهایی این مشکل را برطرف می‌سازد. چنانچه در تهران اقامت دارید، می‌توانید یک متخصص فشار خون غرب تهران را در سایت ما پیدا کنید.

 

فوق تخصص خون نوزادان

گروهی از متخصصین خون به شکل تخصصی بر روی مشکلات خونی نوزادان تمرکز دارند و به تشخیص و درمان این گروه سنی می‌پردازند. بسیاری از کودکان در ابتدای زندگی خود با بیماری های خونی بسیاری درگیر هستند که می توان از جمله مهم ترین آن را به سرطان خون اشاره کرد. در نتیجه در صورت بروز بیماری در کودکان خود، با مراجعه به سایت ما می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

متخصصین خون را چگونه پیدا کنیم؟

هر پزشک در سایت دکتر بامن، دارای یک پروفایل اختصاصی است که در آنجا، شرح کامل خدمات و نحوه ی مراجعه به معطب های پزشکی بیان شده است. اگر ساکن تهران هستید، با مراجعه به سایت ما می‌‌توانید انواع متخصص خون جنوب تهران و متخصص خون غرب تهران وشهرها را بیابید. این سایت با تیم حرفه‌ای که در اختیار دارد، تماس با دکتر خون در غرب و جنوب تهران را بسیار آسان می‌کند.

در پایان

تلاش ما در این مقاله معرفی انواع متخصص خون در تهران و معرفی سایتی بسیار معتبر بود که به شما در پیدا کردن این متخصصین و برقراری ارتباط با آنان کمک می‌‌کند.

با نگاهی به این سایت می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن متخصص خون در جنوب تهران و متخصص خون در غرب تهران را بیابید. پس اگر به دنبال یک متخصص خون عالی در تهران می‌گردید، به هیچ عنوان دکتر با من را پشت گوش نیندارید.

دیدگاه خود را درج کنید