اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. مراقبت از پوست در طب سنتی چگونه است؟
مراقبت از پوست در طب سنتی چگونه است؟

مراقبت از پوست در طب سنتی چگونه است؟

مراقبت از پوست در طب سنتی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در سال‌های اخیر بسیاری از مردم برای حفظ شادابی و سلامت پوست خود به جای استفاده از شیوه‌های تهاجمی جوانسازی پوست به شیوه‌های سنتی روی آورده‌اند.

به دلیل استقبال مردم از این شیوه تعداد زیادی متخصص پوست و مو طب سنتی در ایران در حال حاظر مشغول به کار هستند.

برای اینکه یکی از آن‌ها را پیدا کنید، می‌توانید به سایت دکتر با من سر بزنید. در آن شما اطلاعات متخصص پوست خوب در تهران را پیدا خواهید کرد. در ادامه بیشتر راجع به توصیه‌های طب سنتی در این رابطه صحبت خواهیم کرد.

شست و شوی صورت

یکی از شیوه‌های مراقبت از پوست در طب سنتی شستن مرتب صورت است. بله در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌‌رسد. همین راه‌حل‌های ساده اگر مرتب و با اصول همراه باشد، سلامت پوست شما را تضمین خواهد کرد. بهترین زمان برای این کار از نظر طب سنتی قبل از خواب است.

در خواب پوست فرصت پیدا می‌کند که خود را بازسازی کند. با این کار حین خواب صورت شما فرصت تنفس خواهد داشت. آبی که با آن صورت را می‌شویید، بهتر است که ولرم باشد. فراموش نکنید که دست‌ها قبل از شستن باید کاملا تمیز باشند.

مراقبت از پوست در طب سنتی با لایه‌برداری از پوست

وقتی با لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست از سطح جدا می‌شوند، پوست شادابی خود را بازمی‌یابد. در سال‌های اخیر در بازار لوازم بهداشتی، تعداد زیادی لایه‌بردار شیمیایی موجود شده‌اند، اما ما به شما توصیه می‌کنیم که به جای استفاده از آن‌ها از شیوه‌های خانگی و سنتی استفاده کنید.

برای این کار می‌توانید مقداری نمک و شکر را با آب ترکیب کنید. این ترکیب باید به شکل خمیری درآید. این ترکیب را روی پوست خود قرار دهید و سپس روی پوست ماساژ دهید. این ترکیب هم پوست شما را از آلودگی پاک می‌کند و هم سلول‌ها مرده را از بین می‌برد.

ضدآفتاب بزنید

مراقبت از پوست در طب سنتی

یکی از ساده‌ترین اقداماتی که به راحتی هر کسی می‌تواند برای مراقبت از پوست خود انجام دهد، استفاده مرتب از ضدآفتاب است. در واقع این کار از ضروریاتی است که هر کسی باید آن را به شکل جدی دنبال کند، چون این کار نه تنها زیبایی پوست شما را از حفظ می‌کند، بلکه از پوست شما در برابر سرطان پوست نیز محافظت می‌کند.

برخی به اشتباه تصور می‌کنند که در زمستان نیاز به استفاده از ضدآفتاب نیست، اما این افراد سخت در اشتباه هستند. اشعه آفتاب حتی در فصول سرد نیز می‌تواند پوست شما را تخریب کند.

خود را بپذیرید

وقتی که خود را با تمام نقاط ضعف و قوت خود پذیرفتید، می‌توانید خود را آن گونه که هستید، دوست داشته باشید. در این شرایط است که فشار به پوست خود تحمیل نخواهید کرد.

بسیاری را دیده‌اید که به خاطر داشتن یک پوست بینظیر که لزوما در دنیای واقعی وجود ندارد، دست به هر کاری می‌زنند و انواع و اقسام مواد را به پوست خود تحمیل می‌کنند تا از آن‌چه که هست زیباتر باشد. با این کار این افراد به بافت پوست خود آسیب وارد می‌کنند.

رسیدگی به پوست خشک

بسیاری از کسانی که پوست صورتشان خشک است، بر این باور هستند که چنین پوست‌هایی نیاز به تمیز کردن ندارند. اما حقیقت این است که حتی این نوع پوست نیز می‌تواند که انواع آلودگی را به خود بگیرد. پس باید آن‌ را تمیز نگه دارید.

کنترل گوارش

یکی دیگر از شیوه‌های مراقبت از پوست در طب سنتی کنترل کردن گوارش است. بدن ما فضولاتی تولید می‌کند که با ادرار و مدفوع از بدن خارج می‌شود.

اگر اتفاقی برای دستگاه گوارش رخ دهد و عملکرد خوبی نداشته باشد، سلامت پوست در خطر خواهد افتاد. یکی از این مشکلات یبوست است. این مشکل با طب سنتی به راحتی قابل درمان است.

خلق خوب

بله درست متوجه شدید! خلق و خوی شما روی پوست و سلامت آن تاثیر می‌گذارد. پس خوش اخلاق بودن را تمرین کنید تا پوستی زیبا داشته باشید. کسانی که مدام در حال غصه خوردن هستند، تاثیر منفی آن‌ را در صورت خود مشاهده خواهند کرد. یکی از این تاثیرات منفی تغییر رنگ پوست است که تیره می‌شود.

خواب منظم

از فواید داشتن خواب منظم و با کیفیت هر چقدر بگوییم، کم گفته‌ایم. میزان مفید خواب طبق گفته متخصصین به طور متوسط ۸ ساعت است. داشتن خواب منظم نه تنها برای پوست شما مفید است، بلکه در سلامت عمومی بدنتان نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

فواید خواب منظم برای پوست، شاداب شدن و حفظ جوانی آن است. اگر از پوست خود رضایت ندارید، قبل از استفاده از هر نوع کرمی ابتدا خواب خود را کنترل کنید.

ورزش کردن

مراقبت از پوست در طب سنتی

ورزش کردن یکی دیگر از راهکارهای مراقبت از پوست در طب سنتی به شمار می‌آید. کسی نیست که با فواید ورزش کردن آشنایی نداشته باشد. در عین حال بیشتر مردم به سختی جای آن را در زندگی خود باز می‌کنند. شاید به این دلیل باشد که انگیزه خوبی برای شروع آن ندارند.

شاید مراقبت از پوست و حفظ زیبایی آن انگیزه خوبی برای شما باشد که به طور مرتب ورزش کردن را شروع کنید. ورزش کردن تاثیر شگفت‌انگیزی در سلامت پوست شما خواهد گذاشت، چون به بازسازی و جوانسازی پوست کمک زیادی خواهد کرد.

دوری از استرس

این روزها زندگی بیشتر انسان‌ها پر از استرس شده است. استرس کار، استرس درس و … در واقع بخش غیرقابل اجتناب زندگی ما شده‌اند. اما ما می‌توانیم با اقداماتی آن‌ را از خود دور کنیم.

از عوارض استرس می‌توانیم جوش زدن را نام ببریم که از بین بردن آن‌ها می‌تواند برای عده‌ای هزینه‌بر باشد و همینطور بر اعتماد به نفس افراد تاثیر منفی خواهد گذاشت. استرس نه تنها روی پوست بلکه برای سلامت کلی بدن نیز مضر است.

در اثر آن سلول‌های بدن تخریب می‌شوند. بنابراین هر طور که می‌توانید باید استرس را از خود دور کنید. چند راه حل برای این کار شامل استفاده از سبزیجات و میوه‌ها، ورزش کردن و … می‌شود.

در پایان

در این مقاله تلاش ما این بود که به شما شیوه‌‌های مراقبت از پوست در طب سنتی را معرفی کنیم و توضیح دهیم که پوست نیز مانند هر یک از ارگان‌های بدن نیاز به مراقبت دارد.

پیش از اینکه از مواد شیمیایی و انواع داروها برای سلامتی آن استفاده کنید، بهتر است به طب سنتی روی بیاورید. می‌توانید در این مسیر از یک متخصص پوست زنان نیز مشاوره بگیرید. با مراجعه به سایت دکتر با من این پزشکان را پیدا خواهید کرد.

دیدگاه خود را درج کنید