اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. راه های تقویت سلامت روان
راه های تقویت سلامت روان

راه های تقویت سلامت روان

  • آذر ۲۲, ۱۴۰۱
  • 0 لایک
  • 429 بازدید
  • 0 دیدگاه

با توجه به اینکه به دلایل مختلفی این روزها اشخاص ممکن است به بیماری های مختلفی در حوزه سلامت مبتلا شوند و همچنین نیاز است که با راهکارهای مراقبت از سلامت روان برای بهبود بخشیدن به شرایط روحی خود، آشنا شوند. به همین جهت ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه این روزها بهتر و بیشتر مراقب سلامت روحی خود باشید و راه های تقویت سلامت روان خود را بشناسید.

علاوه بر این موضوع بهتر است همواره مراجعه به روانشناس و یا روانپزشک را داشته باشید که ما در سایت دکتر با من، امکان اخذ نوبت اینترنتی از روانپزشک ها و مشاوران را برای شما فراهم کرده ایم.

آیا مراقبت کردن از سلامت روان برای شما سخت است؟

این سوال بسیاری از افراد در شرایط سخت و بحران زا است به گونه ای که حتی ممکن است رفتن به پیش یک روانشناس و یا روانپزشک برای آنها سخت باشد. به همین جهت می توان گفت که شما می توانید به راحتی با توجه به راهکارهای گفته شده، به خود کمک کرده تا هر چه سریعتر به روحیه و انگیزه مورد نیاز خود برسید. در واقع این موضوع برای هر شخصی آسان نبوده و حتما به فرد یا افرادی در کنار خود نیاز دارند که می توان گفت، هیچکس بهتر از یک روانشناس خوب نمی تواند به شما کمک کند.

راه حل های رسیدن به سلامت روان و دوری از افکار منفی

راهکارهای سلامت روان
راهکارهای سلامت روان

خبرها را نخوانید!

بله درست شنیدید، خبر نخوانید، چرا که موجب می شود از نظر روحی وضعیت بدتری پیدا کنید. اما چطور می شود؟ آیا امکان دارد که اخبار را کنار گذاشت؟

بله می شود! شما در وضعیتی نیستید که اخبار را مطالعه نمایید. درست است که اطلاع یافتن از وضعیت جامعه نیاز است اما بدین شکل نباید باشد که روحیه شما با مطالعه ی اخبار بدتر شود. هدف ما این است که ابتدا حال شما بهتر شود و سپس برای مطالعه ی اخبار حاضر شوید.

ما به عنوان تیم روانپزشکی و گروه سلامت روان دکتر با من از شما خواستاریم چنانچه شرایط روحی نامناسبی دارید حتما به این توصیه گوش داده و راه را برای بهبود بخشیدن دوباره ی سلامت روان خود هموار نمایید.

از آدم هایی که شما را درک نمی کنند، دوری کنید.

از این آدم ها تا جای ممکن دوری کنید. در واقع انتخاب این آدم ها برای زندگی و آینده شما کاملا خطرناک است چرا که سلامت روان شما ارتباط مستقیمی با افرادی که با با آنها در تعامل هستید دارد. به همین جهت بهتر است که افرادی را برای معاشرت با خود انتخاب نمایید که هم فکری مستقیمی با شما دارند.

 هنری که علاقه دارید را انتخاب کنید.

نمیدونیم چقدر تجربه اشو داشتید اما این اطمینان را می دهیم که اگر هنر یا علاقه ای را وارد زندگی خود بکنید، قطعا حال روحی شما بهتر خواهد بود و از سلامت روان خود مراقبت خواهید نمود. به طور مثال کلاس های موسیقی، نقاشی و هر حوزه ای که از آن لذت میبرید حتما شروع کنید. ببینید تغییر سخت است اما امکان پذیر است.

برای خود هدیه بخرید، هر چند ارزان

زمانی که حس خوبی ندارید و میخواهید مراقبت از سلامت روان خود داشته باشید، بهتر است خرید را جایگزین این حس بد نمایید تا حال بهتری داشته باشید. هدیه خریدن به معنی احترام قائل شدن و ارزش گذاری نسبت به خود است.

با خود هم دردی کنید

بهترین شخص برای مراقبت از سلامت روان خود این است که  کنار خود بمانید و هیچگاه این تکیه گاه بزرگ را ترک نفرمایید. در اینجاست که متوجه خواهید شد هیچکس مانند خود شما نمی تواند به خوبی مراقبتان باشد.

برای خود هدف گذاری کنید.

هدف گذاری یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند زندگی را شما با انگیزه تر و در یک مسیر درستی قرار دهد. مسیر شغلی مناسب، تحصیلات مورد علاقه و هر هدف دیگری که عاشق آن هستید را انتخاب کنید. در این بین می توانید از عوامل موثر بر سلامت روان که مراجعه به روانشناس و یا متخصص اعصاب و روان است را در برنامه خود بگذارید.

چرا مراقبت کردن از سلامت روان سخت است؟

شاید در ظاهر مراقبت از سلامت روان کاری آسان به نظر بیایید اما این دیدگاه اشتباه است. بحران های روحی و افسردگی نیاز دارند که طول درمان خود را بگذرانند تا به بهبودی کامل برسند. به همین سبب بهتر است که در زمان مشکلات به وجود آمده، مراقبت از سلامت روان را آرام آرام شروع کرده و عجله ی زیادی برای درمان آن نداشته باشید. بگذارید روح شما بر طبق زمان بندی که به آن نیاز دارد، درمان شود.

تغییر کردن و بزرگ تر شدن همواره با تنش ها و دردهای زیادی همراه است اما مطمئن باشید اگر کمی صبوری به خرج دهید روزهای خوب شما نیز شروع خواهد شد. به قولی جوجه را آخر پاییز می شمارند. در واقع قرار نیست همه چیز از روز اول خوب باشد. سگ سیاه افسردگی زمان خود را نیاز دارد تا از وجود شما کنار برود، خیالتان راحت روزه های خوبی را پیش رو دارید که حتی تصورش برای شما سخت بوده است.

به شماتت دیگران توجه ای نکنید!

در مسیر مراقبت از سلامت روان بسیاری از افراد شما را شماتت می کنند و حتی ممکن است که توسط بسیاری از افراد نیز قضاوت شوید. اما فکر کنید اصلا زبان آنها را متوجه نمی شوید و تا جای ممکن دوری کنید. اگر آنها طبیب خوبی بودند برای خود نسخه می پیچیدند. پس کاملا بی اعتنا باشید و مسیر خود را ادامه دهید. مراقبت از سلامت روان شما از حرف های مردم مهم تر است.

اگر قرار باشد به حرف های افراد گوش دهیم که دیگر به زندگی خود نمی توانیم برسیم، هیچکس به اندازه ی خود شما نمی تواند تصور کند که چه اتفاقات تلخی را پشت سر گذرانده اید. پس به خودتان یک ای ول بگویید و گوش هایتان را بگیرید بگذارید زندگی با شما صحبت کند نه حرف مردم!

ما به عنوان تیم تخصصی روانپزشکی و روان درمانی دکتر با من در کنار شما و مراقب سلامت روان شما هستیم.

برای مراقبت از سلامت روان خود، از کجا باید شروع کنیم؟

مراقبت از سلامت روان
مراقبت از سلامت روان

خیلی از افراد زمانی که دچار بحران روحی می شوند، اولین سوال آنها این است که از کجا بایستی شروع کنند؟ در واقع این اشخاص از شروع درمان و مراقبت از سلامت روان خود می ترسند و اغلب این جملات را با خود تکرار می کنند:

اگر من درمان نشوم چه؟

اگر در ادامه ی راه خسته شوم و مسیر خود را ادامه ندهم چه؟

اگر افراد من را قضاوت کنند و به من برچسب های مختلفی بزنند، چه؟

اگر روان درمانگر، من را ترک کند چه؟

اما بهتر است این سوالات را برای آرامش و مراقبت از سلامت روان خود، کنار گذاشته و با انتخاب بهترین متخصص اعصاب و روان و یا یک مشاور خوب هرچه زودتر درمان خود را شروع کنید و از هیچ چیز نترسید.

چگونه می توان در سایت دکتر با من از روانشناس و یا روانپزشک نوبت اینترنتی دریافت کرد؟

شما می توانید برای اخذ نوبت پزشکی از سایت دکتر با من مراحل زیر را طی کنید:

  1. به سایت دکتر با من مراجعه نمایید و سپس متخصص اعصاب و روان را سرچ نمایید.
  2. در این قسمت لیست کاملی از پزشکان متخصص اعصاب و روان و یا روانشناسان را مشاهده می کنید.
  3. سپس یکی از آنان را انتخاب و وارد پروفایل هر کدام از پزشکان شده و بر روی نوبت اینترنتی کلیک کنید.
  4. در اینجا می توانید با وارد کردن نام و نام خانوادگی خود، نوبت پزشکی را ثبت نموده و در زمان و ساعت تعیین شده به مطب پزشکی مراجعه نمایید.

علاوه بر این موضوع شما می توانید در پروفایل هر پزشک، آدرس و نشانی دقیق، تحصیلات و سوابق کاری، همچنین خدمات و ساعاتی که پزشک در مطب حضور دارد را مشاهده نمایید.

 

با آرزوی سلامتی همیشگی شما

دیدگاه خود را درج کنید