اورژانسی در کنار شما هستیم! 09399589963
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2.  اصول رابطه ی جنسی چیست؟
 اصول رابطه ی جنسی چیست؟

 اصول رابطه ی جنسی چیست؟

  • آذر 28, 1401
  • 0 لایک
  • 459 بازدید
  • 0 دیدگاه

رابطه جنسی یک مدل از رابطه عاطفی است که بهتر است قبل از هرچیزی اصول رابطه ی درست را یاد بگیرید تا بتوانید با شخص مقابل خود یک رابطه ی جنسی سالم و موفق داشته باشید. در واقع این موضوع به این سادگی ها که به آن نگاه می شود نیست، بلکه رابطه ی جنسی در بین زوجین و یا در قالب هر رابطه ی دیگر که با توجه به فرهنگ و قوانین کشور متفاوت است،  زمانی می توان گفت سالم است که شما به بدن خود و فیزیولوژی اندام انسان شناخت کافی داشته باشید.

ما در این مقاله قصد داریم نکاتی پیرامون این موضوع را با شما در میان بگذاریم تا رابطه ی جنسی سالم و با کیفیت داشته باشید و همچنین به شما پیشنهاد می شود که در کنار خود یک روانشناس خوب و یا مشاور یا سکس تراپیست، در سایت دکتر با من داشته باشید تا اطلاعات کافی از این موضوع را  به دست آورید.

چه زمانی به یک رابطه جنسی، خوب گفته می شود؟

این موضوع درست است که معیار های واحد یکسانی دارد اما سبب نمی شود که در همه ی افراد به یک شکل باشد. به همین جهت اصولا به رابطه ی جنسی ای خوب گفته می شود که دارای مشخصات زیر باشد:

  1. با رضایت کامل طرفین شکل بگیرد.
  2. از نظر سنی بین طرفین اختلاف زیادی نباشد.
  3. از خشونت زیاد یا مازوخیسم جنسی در زمان رابطه ی جنسی پرهیز شود.
  4. علت برقراری رابطه جنسی نوعی کنش عاطفی میان طرفین باشد.
  5. از کلمات محبت آمیز در زمان رابطه ی جنسی استفاده شود.
  6.  حتما رابطه ی جنسی سالمی را در اولویت قرار دهید و از کاندوم به عنوان پیشگیری از بیماری های واگیردار استفاده نمایید.
  7. هرگز با استفاده از زور از شخص طرف مقابل نخواهید که با شما رابطه ی جنسی برقرار نماید.
  8. به نظافت و پاکیزگی خود اهمیت دهید و حتما بهداشت فردی را در زمان رابطه رعایت نمایید.
  9. سعی کنید از لباس های مناسب و زیبا در آن زمان استفاده کنید.

موارد بالا صرفا نکاتی است که ما بایستی در زمان ایجاد رابطه ی جنسی آنها را رعایت کنیم و نیاز است بدانید که این مورد از فردی به فرد دیگر متغیر است و شما بهتر است که این موضوع مهم را در نظر گرفته و حتما در این خصوص با پارتنر خود صحبت نمایید.

در رابطه ی جنسی انتظارات رویایی نداشته باشید!

در رابطه جنسی انتظارات رویایی نداشته باشید
در رابطه جنسی انتظارات رویایی نداشته باشید

بسیاری از افراد با توجه به انتظارت خود که صرفا در فکر آنها ایجاد شده است، توقعات بسیاری در این خصوص از طرف مقابل خود دارند اما این موضوع کاملا غلط بوده و به دلیل عدم برآورده شدن انتظارات، اشخاص دیگر از رابطه ی جنسی خود لذت نمی برند.

اما نیاز است که این موضوع نیز در نظر گرفته شود که گاهی برخی از خواسته ها از طرف مقابل یک نوع سلیقه بوده و منطقی است که دیگر نمی توان گفت که این یک خواسته رویایی است اما باز هم بایستی به نظر طرف مقابل احترام گذاشت و از او درخواست کرد که قبول کند و از روی اجبار نیز این کار صورت نگیرد. اما به طور کلی درست است که افراد احساسات و توقعات خود را برای داشتن یک رابطه ی جنسی خوب به هم نزدیک کنند.

از رابطه ی جنسی به عنوان ابزار سوء استفاده برای نگه داشتن شخص در رابطه استفاده نکنید!

خیلی از افراد به اشتباه فکر می کنند که اگر با طرف مقابل وارد رابطه ی جنسی شوند، دیگر او را از دست نداده و برای همیشه در رابطه خواهند ماند. به همین جهت هرگز با هدفِ این کار با هیچکس، رابطه ی جنسی برقرار نکنید چرا که ممکن است برای خود و یا طرف مقابل حتما مشکل ساز شود.

چنانچه قربانی این موضوع شدید، بدانید که شما تقصیری نداشته و صرفا به خاطر احساسی که به شخص داشته اید وارد رابطه شده و حتی مطلع نبودید که نتیجه این خواهد شد. پس بهتر است خود را ببخشید و با آرامش خاطر زندگی خود را ادامه دهید و بدانید که قطعا مسیر برای شما هموارتر خواهد شد و این روزها نیز می گذرد. دست از سرزنش کردن و مرور خاطرات خود بردارید و بدانید از ارزش شما حتی ذره ای کم نشده است.

میل جنسی را با علاقه ی قلبی بخواهید.

زمانی که شما یک کار را با عشق و علاقه انجام می دهید بسیار لذت بخش تر از این است که از روی اجبار و یا هوس باشد. در واقع علت این موضوع این است که در رابطه جنسی بایستی حتما همراه با عشق و علاقه باشد. درست است که انسان میل و هوسی خاص به این موضوع دارد اما این بدین معنی نیست که با طرف مقابل بنا بر میل خود رابطه برقرار کنید و این موضوع را فراموش نکنید که شخص رو به روی شما حساس است و ممکن بوده که بسیار عاشق شما باشد، به همین جهت با این کار دل او را خواهید شکست و بحران روحی برای او ایجاد می کنید.

در زمان اختلال جنسی شخصی طرف مقابل را مقصر ندانید.

در زمان زندگی مشترک خود چنانچه دارای مشکلات جنسی و یا اختلال جنسی شُدید بهتر است در اولین فرصت به متخصص روانپزشک و یا روانشناس و یا سکس تراپیست در سایت دکتر با من مراجعه فرمایید.

یک سری از بیماری ها ممکن است در بدن شما به علت روابط گذشته، به یک سری ویروس های جنسی وجود داشته باشد که حتی خود نیز از این موضوع با خبر نباشید. پس قبل از سرزنش کردن طرف مقابل همه چیز را بسنجید و سپس با او صحبت نموده و هر چه سریع تر به دکتر متخصص زنان خوب و یا متخصص اورولوژی در سایت دکتر با من مراجعه کنید.

احتمال دارد تا زمان بهبودی کامل، قادر به برقرار کردن رابطه ی جنسی نباشید و این فرصت را به خودتان بدهید که تا بهبودی کامل منتظر بمانید و هرگز برای ایجاد رابطه جنسی به طرف مقابل فشار وارد نکنید.

از این بیماری یک غول بزرگ نسازید. هرکسی ممکن است بنا بر ساختار بدنی خود و یا ایمنی پایین دچار بیماری های مختلف جنسی شود که البته رعایت کردن اصول رابطه جنسی، برای جلوگیری از این اتفاق بسیار مهم است. پس آرامش خود را حفظ نمایید و از یک مشاور در صورت جدی شدن موضوع کمک بگیرید. بدانید که این بیماری با وجود عشق شما قابل حل است و نیاز به گذر زمان دارد.

چگونه از یک روانشناس و یا روانپزشک، سکس تراپیست نوبت اینترنتی اخذ کنیم؟

مشاوره با سکس تراپ
مشاوره با سکس تراپ

برای این کار می توانید به سایت دکتر با من مراجعه نمایید و در آنجا لیست کامل روانپزشکان و سکس تراپیست های ایران را مشاهده نمایید. و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. وارد سایت دکتر با من شوید.
  2. در آنجا کلمه ی روانپزشک و یا روانشناس را جستجو نمایید که یک صفحه با لیست کامل پزشکان برای شما ظاهر می شود.
  3. سپس یکی از متخصصین را انتخاب کرده و وارد پروفایل او شوید و یا اینکه اسم دکتر مدنظر خود را در آنجا سرچ نمایید.
  4. در اینجا می توانید بعد از وارد شدن به پروفایل دکتر، بر روی دریافت نوبت اینترنتی کلیک نموده و با توجه به روز و ساعت های نوبت دهی، آن را ثبت و دریافت نمایید.

در واقع شما می توانید در پروفایل هر پزشک تمام مشخصات او از جمله: تحصیلات، سابقه ی کار، خدمات دهی مطب و دیگر موضوعات مهم را در این جا مشاهده نمایید حتی نظر سایر کاربران را در خصوص پزشک خود جویا شوید و همچنین نظر خودتان را ثبت کنید. به همین راحتی و حتی در منزل خود از پزشک مربوطه نوبت اینترنتی دریافت کنید.

دیدگاه خود را درج کنید